Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Apmainās miljonu prasībām

Aviokompānijas airBaltic strīdu par tarifiem ar starptautisko lidostu Rīga nāksies izšķirt Konkurences padomei (KP), kas ierosinājusi lietu. Strīdā sākta arī tiesvedība - lidosta grib piedzīt 2,5 miljonus latu no airBaltic, kas savukārt iesniedza pretprasību par 5,7 miljoniem latu. Abas puses uzskata, ka tā beigsies tieši viņiem labvēlīgi. Lidostas apgalvojumam, ka visām aviokompānijām tarifi ir vienādi, airBaltic netic, pārmetot īru zemo cenu aviokompānijas Ryanair lobēšanu.

Nāksies salīdzināt

KP pārbaudē pērn tika konstatēts, ka līdz pat 80% atlaižu airBaltic un Ryanair ir nesamērīgas un radījušas nevienlīdzīgas konkurences apstākļus. Apjoma atlaides tika atceltas, taču airBaltic pārmet, ka Ryanair tās saglabātas. «Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, Ryanair starptautiskajai lidostai Rīga maksā 4,5 eiro par pasažieri, kas ietver gan lidmašīnu nosēšanās maksu, gan virszemes apkalpošanu, gan lidostu nodevu. Savukārt mums lidosta 1. janvārī palielināja virszemes apkalpošanas tarifus par 60%. Papildus tam aprīlī lidosta ieviesa infrastruktūras maksu par virszemes apkalpošanu, kas vēl vairāk palielināja izmaksas. Tādējādi airBaltic kopējie izdevumi par lidmašīnu nosēšanās maksu, virszemes apkalpošanu un lidostas nodevu veido teju 10 eiro par vienu pasažieri,» apgalvo airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks. Lidosta to kategoriski noliedz. «Kopš 2009. gada 1. novembra, kad stājās spēkā jaunie aeronavigācijas tarifi, visām aviokompānijām tiek piemēroti vienādi maksājumi, tāpēc atceļot iepriekš piemērotās apjoma atlaides, kur atbilstoši pārvadāto pasažieru skaitam lielākās apjoma atlaides saņēma airBaltic un Ryanair,» norāda lidostas Rīga preses sekretārs Mārtiņš Langrāts. Lidosta gan atzīst, ka šobrīd tai ir spēkā 2004. gadā slēgtais līgums ar Ryanair, taču tajā neesot paredzētas apjoma atlaides. Par jauno līgumu sarunas noritot ilgstoši, bet nav beigušās ar jebkādiem rezultātiem. Satiksmes ministrija aizstāv lidostas pozīciju, pieļaujot, ka spekulācijas par atlaidēm radušās, neprecīzi traktējot līguma nosacījumus. «Mēs runājam par Ministru kabineta regulēto daļu, kas uz visām aviokompānijām attiecas pilnīgi vienādi. Ir vēl neregulētā daļa - kādus pakalpojumus kompānija no lidostas pērk, un te cenas var atšķirties. Lidostas valdei ir liels darbs runāt par izmaiņām līgumā un paskaidrot aviokompānijām, kura daļa līgumā ir vienāda un kura ir mainīgā,» uzsver satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) preses sekretāre Inga Spriņķe.

KP priekšsēdētāja Ieva Jaunzeme norāda, ka lieta ierosināta 30. jūlijā un tajā pārbaudīs tarifu ekonomisko pamatojumu: «Jāsalīdzina, vai līguma nosacījumi par vienādu pakalpojumu klāstu sakrīt vai arī tiek pieļauta diskriminācija. Mēs neklausīsimies uz savstarpēju vārdu apmaiņu - ir rēķini, pavadzīmes, ko ņemt vērā, nevis kādas spekulācijas.» Iepriekš I. Jaunzeme presē pauda, ka KP neiebilstu pret samērīgām apjoma atlaidēm līdz 30%.

Zaudēt nebaidās

«Tiesu mēs nezaudēsim,» smaida B. Fliks, jautāts, kā varētu beigties lidostas tiesvedība pret airBaltic par vairāk nekā 2,5 miljonu latu piedziņu. Šī summa veidojas, saskaitot maksu par zemes un telpu nomu, komunālajiem pakalpojumiem, aeronavigācijas maksājumiem, virszemes apkalpošanas līguma maksājumiem un reklāmu. «Mūsu sarunas par parādsaistību dzēšanu ir bijis ļoti sarežģīts process, un jebkādas vienošanās no airBaltic puses tikušas pārkāptas,» saka M. Langrāts. Viņaprāt, vienīgais situācijas atrisinājums ir airBaltic nokārtot finanšu saistības pret lidostu. Savukārt airBaltic savā pretprasībā prasa 5,7 miljonus latu par zaudējumiem, kas radušies nevienlīdzīgo tarifu dēļ. Abas prasības tiesa ir pieņēmusi izskatīšanai.

B. Fliks arī pārmet lidostai skaidras attīstības vīzijas trūkumu, norādot, ka lidostas teritorijai nav izstrādāts detaļplānojums, ko nāksies finansēt no airBaltic līdzekļiem, lai turpinātu iecerētā airBaltic termināļa attīstību. Lidosta uzsver - detaļplāna izstrāde ir jaunā termināļa būvnieka pienākums, un lidosta pati nemaz nebija tiesīga tērēt šim mērķim vairākus simtus tūkstošus latu. «Vienīgais, kas var kavēt iecerētā airBaltic termināļa attīstību, ir airBaltic parādsaistības pret starptautisko lidostu Rīga,» uzsver M. Langrāts.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?