Pēc Audi ieceres, divas papildu durvis pievienotu Audi A1 primārajai auditorijai, t. i., individuāļiem metroseksuāļiem, arī cilvēkus, kas valkā parastas drēbes, runā terminos, ko var saprast cilvēki ārpus reklāmas industrijas, un, kas pavisam neparasti, viņiem ir arī bērni. Precīzāk, ja seko Audi uzstādījumiem, viens, kuram tad arī veltītas aizmugurējās sāndurvis un pašaizliedzīgie mēģinājumi padarīt Audi A1 piecvietīgu vai vismaz četrvietīgu. Tas atkarīgs arī no atķeksētās versijas, jo Audi A1 Sportback var uzražot gan ar atdalītiem aizmugurējiem sēdekļiem, kurus līksmi vieno glāžu turētājs, gan ar ortodoksāli ierastu dīvānu, kurā trim cilvēkiem tik un tā nepietiek vietas. Tomēr nevar noliegt, ka Sportback ir praktiskāks par trīsdurvju automašīnu. Ne pārāk korpulents cilvēks viegli iekļūst aizmugurējā sēdeklī bez jogas vingrinājumiem un ar pārsteigumu secina, ka griesti nemaz tik traki nemācas virsū un var diezgan brīvi izvērst elkoņus. Tas viss tikai tāpēc, ka, saglabājot identisku korpusa garumu, Audi par dažiem milimetriem vai pat veselu centimetru palielinājis automašīnas platumu, augstumu, jumta līniju aizmugurē un salona platumu plecu augstumā. Tomēr aizmugurējais sēdeklis nav tā vieta, kur jūs gribētu pavadīt vairākus simtus kilometru, ja vien jums nav astoņi gadi.
Bagāžnieks kā sarkofāgs
Ja arī divas durvis nepadara A1 Sportback lielāku, tas tomēr ir ērtāk lietojams. Mazs, labi nostrādāts un piecdurvīgs hečbeks jau ir kas vairāk par Mini Clubman ar asimetriskām durvīm sānos un virtuves skapīti aizmugurē. Taisnību sakot, Audi A1 bagāžnieka aizvirtnis arī ir mazliet dīvains. Tas ir neticami smags un aizcērtas ar tikpat smagu troksni. Aiz šī sarkofāga cienīgā vāka atrodas vieta pāris nenozīmīgām somām, bet garus priekšmetus var izvietot, tikai nolaižot pusi sēdekļa. Arī tad slēpes jāliek iešķībi, kamdēļ strauji aktualizējas jautājums par jumta bagāžnieku. Lai gan Audi piedāvā dažādus, tai skaitā visai ekscentriskus, krāsu salikumus, importētāja piedāvātais auto kā gatavu uzvalku veikals pārstāv klasisko krāsu gammu - tumši zilu ar gaiši pelēku. Pieskaroties vadības ierīcēm, necilie automašīnas izmēri atvirzās otrā plānā - otra tik dārga interjera mazajā klasē nav.
«Ohoho!» faktors
Nebūtu nekā vienkāršāka, kā izgatavot Audi A1 kā dārgu VW Polo un vīzdegunīgi izlikties, ka tā tam arī jābūt. Audi gājis citu, diezgan sarežģītu ceļu, mēģinot padarīt vismazāko modeli iespējami apdāvinātu dažādās automobiļu uzvedības mākslās. Pilnīgi iespējams, ka viņi joprojām jūtas vainīgi par Audi A2, kura vienīgais know-how bija alumīnija virsbūve. Jau pirmais kontakts ar Audi A1 izraisīja pārsteigtus «ho-ho-hoo!» jau pirmajos kilometros, un Sportback nogatavojies uz tā paša zara. Pilnīgi parasts 1,4 litru TFSI motors ar nieka 122 zirgspēkiem atsaucas gāzes pedālim ar palaidnīgu entuziasmu. Mazauto pieņemts ražot un pirkt ar manuālajām kārbām, jo tā ir aizraujošāk, lētāk un arī drošāk - tajā ziņā, ka jums neiesmērēs kādu atbaidošu «robotu» vai «sensotroniku», kas mazās mašīnās bieži aizstāj normālas automātiskās pārnesumkārbas. Taču Volkswagen jau krietni pasen izgudroja DSG divsajūgu pārnesumkārbu, ko nu čakli ekspluatē visa uzņēmumu grupa. Audi to sauc par S Tronic, tā kloķis A1 Sportback salonā izskatās gandrīz uzbudinoši, bet līdzenā darbība nu nemaz nevilina atpakaļ pie sajūga pedāļa. Taču vēl labāka ir mazā Audi saķere. Plānās zemprofila riepas bedrēs vaid un kunkst, bet bagātīgi atalgo ar plašām saķeres rezervēm un kontroles sajūtu, kādas nav pat dažam trīs reizes lielākam Audi.
Auto citādai zemei
Tie, kas izbraukuši ar vairāk nekā vienu A1 Sportback, zina stāstīt, ka automašīnas raksturs un attiecīgi patikšana ir pārlieku atkarīga no dzinēja un komplektācijas. Audi tas gan nav nekas jauns, jo tāpat skaidrs, ka Audi ar S Line ir pavisam cits Audi. Tādi aksesuāri kā sporta stūre un ksenona gaismas vairo premium iespaidu, taču diez vai palīdzēs saglabāt A1 atlikušo vērtību. Tomēr automātiskā klimata sistēma - turklāt pat ne duālā, bet parastā - šeit maksā 1373 eiro, kas ir nenormāla nauda par ierīci, kura Kia Rio EX ir standartaprīkojums. Tas viss būtu nieks, ja vien automašīna gala rezultātā nemaksātu 30 000 eiro, bet tā maksā pat vairāk. Tādējādi jaunā virtuālā ģimene ar mazgadīgo virtuālo bērnu tiek izslēgta no spēles un Audi A1 Sportback paliek dārgas rotaļlietas un dāvanas statusā. Nekādi negribu piekrist apgalvojumam, ka mūsu pircējs nav izaudzis līdz maziem premium automobiļiem, - lietoti Mini un Smart pie mums nav retums. Vienkārši mūsu nodokļu sistēma nav izaugusi līdz tam, lai Audi Q7 īpašnieks maksātu desmitreiz lielāku nodokli nekā A1, savukārt ceļu, ielu un tiltu uzturētāji nav izauguši līdz taustāmai cīņai ar bedrēm un apledojumu. Un kamēr tehniska risinājuma vietā tiks piedāvāts kaut kas tik nožēlojams kā zīme «30» tilta galā, es neuzdrīkstos ieteikt kādam sūtīt sevi un savus pēcnācējus šajā riskantajā pārbaudījumā pie maza auto stūres, pat ja tas būtu kvalitatīvākais un drošākais visā pasaulē. 5