Īsās numurzīmes ir pieprasītas, taču arī mazliet komiskas. Latvijā pieņemtais numurzīmju standarts un dizains, salīdzinot ar, piemēram, Vāciju, jau tā šķiet izdabāšana tuvredzīgiem ceļu policistiem. «Īsie» numuri ar maksimums diviem cipariem acīmredzami izskatās pēc veltījuma dislektiskiem likumsargiem, kas nespēj atcerēties ciparus. Jā, visi zina, ka īsie numuri patiesībā paredzēti automašīnām ar «amerikāņu» numura vietu aizmugurē, taču es, goda vārds, nespēju uztvert nopietni numura zīmi «GI - 20» vai «DI - 76».
Baltais klajums abpus vientulīgajiem simboliem izskatās tā, it kā numurs būtu izgriezts no Mendeļejeva tabulas. Es zinu, ko runāju, jo arī man pieder šāds numurzīmju komplekts, un gadu gaitā ideja iemūžināt uz automašīnas bamperiem savus iniciāļus sāk izskatīties diezgan apdauzīta. Bet burtam «I» neatgriezenisku nodarījumu iešķiebuši nelgas, kas acīmredzot vispār neprot lasīt, ja jau sastāda dārgāko izvēles numuru no krustiņiem un stabiņiem.
Automobiļu nosaukumiem īsas burtu un ciparu kombinācijas turpretim ir kā radītas, jo veido modeļu pēctecību, izslēdz sajukumu un atbrīvo pircējus no neizrunājamiem jaunvārdiem, piemēram, «kas-kaiš». Tomēr arī te ne viss ir tik vienkārši, kā izskatās pirmajā mirklī. Audi ražo trīs dažādas automašīnas ar nosaukumu A5. Autodienas izvēle kritusi uz visretāk sastopamo eksemplāru A5 Sportback.
Vērtīgais Sportback
Fokusēšanās uz A5, kas ir piecu durvju hečbeks ar Coupe siluetu, nevis īsta Coupe ar divām durvīm, nav nejauša. Audi drīz varēs atsevišķi tirgot Sportback nosaukumu par bargu naudu, jo ikviens modelis no A3 līdz A7, kam piekārta šī birka, kļuvis par hitu. Cilvēki gatavi piemaksāt un pārmaksāt, lai Golf vietā brauktu ar tikpat lielu piecdurvju Audi A3, bet A7 pierādījis, ka klasiskais sedans ir novecojis virsbūves tips pat tajā automašīnu klasē, kur cena 100 000 eiro nav nekas sevišķs. A5 Sportback izredzes iekarot savu nišu bija šķietami visvājākās, jo tehniski identisks A4 ir ērtāks un 5000 (!) eiro lētāks, savukārt A5 Coupe - sportiskāks un pazīstamāks. Taču faktiski A5 Sportback palīdzēja A4 palielināt Audi tirgus daļu vidējā Premium segmentā, jo nedz BMW, nedz Mercedes tādas automašīnas nav - tāpat kā jebkuram citam autoražotājam.
Tiem, kas neatzīst rāmjus
Atzīšos, ka Sportback koncepcija fascinē. Slaidā, nolaidenā aizmugure liek atminēties veco laiku fāstbekus, kuru formu noteica ātrums un aerodinamika, nevis mārketinga apsvērumi. Lai gan no priekšpuses A5 ir tas pats A4 (nu jau ar jaunajiem lukturiem un vēl šikāku gaismas tehniku), tālāk tas ir zemāks, un nevienām durvīm nav stikla rāmja. Aizmugurējais vāks, protams, atveras kopā ar stiklu, kas ir visai praktiski, jo viss bagāžnieks ir pārskatāms. Feislifta procesā A5 Sportback ticis pie ļoti praktiska jauninājuma - piektās drošības jostas. Pirmās paaudzes modelis bija strikti četrvietīgs, kādēļ daži pircēji esot atteikušies no šī auto pirkšanas. Pat zinot, ka līdzīga liga piemeklēja arī Passat CC, šādai atrunai es neticu. Visticamāk, viņiem pietrūka naudas vai dūšas, lai kārtējā automobiļa - uzvalciņa vietā nopirktu kaut ko aizraujošu. Ja automobilis patiešām reprezentē mūsu vērtību sistēmu, gaumi un apvāršņus, tad A5 Sportback īpašniekam tie ir plašāki nekā A4 vai pat A5 Coupe vadītājam. Tas ir auto cilvēkam, kam nepatīk rāmji - nedz durvīs, nedz uzskatos. Nopirkt jaudīgu kupeju nav liela māksla, bet iztērēt tikpat daudz naudas par S5 Sportback jau ir radoša uzdrīkstēšanās. Laikam tāpēc ar tādu brauc nepieradinātās virtuves multitalants Lauris no 36. līnijas. A5 Sportback parasta Audi vietā ārzemēs izvēlējās noīrēt arī kāds pazīstams būvuzņēmējs un palika patīkami pārsteigts.
Tālbraucēju versija
Jāatzīst, ka A5 Sportback neparāda neko sensacionālu, ja par tādu neuzskatām negaidīti komfortablu gaitu. Ieslēdzies zemajā Sportback kokpitā, puslīdz gaidīju triecienus no bedrēm un citas sodības, bet nekā. Manipulējot ar neganti dārgo Audi papildaprīkojumu, tirgotājiem tomēr izdevies noturēt reāla auto cenu 40 000 eiro robežās, vienlaikus neaizvainojot ar trūcīgiem sēdekļiem vai mēmiem ieliktņiem trūkstošo funkciju pogu vietā.
Par spīti dabiskai grācijai, savdabīgai formai un necilai iespējai «pabāzt» auto cenu zem 30 000 latu, es neloloju cerības, ka A5 Sportback Latvijā būs biežāk sastopams nekā līdz šim, par spīti faktam, ka tam ideāli piestāv nepopulārā sarkanā krāsa un arī īsie numuri, piemēram, FF-3.