Uz ievada otro daļu Chevrolet pārdevējiem atbilde gatava. General Motors korejiešu nodaļas izstrādājumu klienti vienmēr bijuši privātpersonas, un, samazinoties pieejamam un, vēlams, ļoti pieejamam līzingam, «samazinājušies» arī pircēji. Saskaņā ar Chevrolet Latvijas mājaslapas datiem mazauto Aveo tagad var iegādāties par 75 latiem mēnesī. Tas nav slikts piedāvājums, tomēr nešķiet, ka ielas būtu pārplūdinātas ar šiem automobiļiem. Un, pat ja būtu, neviens to tāpat nepamanītu, jo Chevrolet Aveo taču ir neuzkrītoša ziepju trauka tipa automašīna, īsta pelēkā pele. Nav taisnība.
Itāļu garšvielas
Protams, par gaumi nestrīdas, un par tās izvēli ne tik. Atdarināšanas periods Dienvidkorejas autobūvē sen jau izslimots, tomēr vēl gadās sīki uzplaiksnījumi. Chevrolet Aveo aktuālā modeļa lukturi neganti līdzinās Alfa Romeo 159, kas pārvērta atsevišķo «okulāru» dizainu kultā. Tomēr šķiet, ka plaģiāts Chevrolet nav bijis ne prātā, gluži vienkārši ražotājs no tīras sirds centies salikt lētā mašīnā visu, kas varētu patikt gados jauniem cilvēkiem, kurus tradicionāli uzskata par šādu automašīnu pircējiem. Latvijā viņi gan pārsvarā pārvietojas ar lielākām, lai arī lietotām automašīnām, bet vasarā daudzi braukā ar motocikliem. Aizraušanās ar divriteņu spēkratiem labi pazīstama citur Eiropā, tāpēc Chevrolet izmetis vēl vienu āķi. Aveo instrumentu panelis izskatās kā ņemts no moča, tā kā Honda, tā kā Yamaha, bet analogais spidometrs ar tam sānā pieliktu digitālo displeju un iedziļinātām signāllampām ir pazīstams katram, kam bijusi darīšana ar motocikliem. Aveo salonā gan nelīst iekšā lietus un paneli reti apspīdēs tieši saules stari, kas nosaka instrumentu kombinācijas īpatnējo izskatu, taču nevar noliegt, ka izskatās interesanti. Varbūt pat interesantāk nekā Renault Twingo, kas vienmēr bijis avangarda nesējs mazo auto interjera dizainā.
Jābrauc ar to, kas ir
Dzinēju izvēle turpretim nekad nav bijusi interesantākā Chevrolet daļa.
Aveo reālajā piedāvājumā faktiski ir tikai viens 1,2 litru motors ar 70 zirgspēkiem, jo 1,3 litru dīzelis pagaidām nav pieejams, savukārt 1,4 litru dzinēju ar 101 ZS jaudu uzstāda tikai triju durvju automašīnai. Toties Aveo ir iedzīvojies automātiskajā pārnesumkārbā un start/stop sistēmā, kas pēdējā laikā sastopama gandrīz katrā jaunajā auto.
Nevarētu teikt, ka braukšana ar Aveo ir ļoti aizraujoša, taču koši zilā krāsā auto piesien aci un tas samērā solīdi turas uz ceļa. Uzstādot mazākus riteņus ar augstāku riepu profilu, droši vien varētu panākt arī labāku rites komfortu. Patiešām patīkami pārsteidza skaņas izolācija, kas agrāk nebija lētāko Chevrolet stiprā puse, un kvalitatīvie salona materiāli. Protams, Chevrolet un General Motors kopumā iziet uz totālu unifikāciju, tomēr labi, ka Aveo ir salons kā minivenam Orlando, nevis otrādi.
Captiva atpaliek
Pagājušā gadā tika modernizēts arī apvidus auto Chevrolet Captiva, kurš tika pie uzlabotas optikas, kā rezultātā sāka izskatīties pēc īsta amerikāņu auto, un dažiem citiem uzlabojumiem.
No lietotāja viedokļa labākais ieguvums ir sešu ātrumu «automāts», ko iespējams kombinēt ar divu litru dīzeļdzinēju, kam ir divas jaudas versijas. Būtiskākā Captiva priekšrocība joprojām ir iespēja to nopirkt ar septiņām vietām un sākot ar 15 000 latu, kas gan ir piecvietīgas benzīna versijas sākumcena.
Kosmētiski uzlabojumi veikti arī salonā, kur parādījušās hromētas detaļas. Tomēr Captiva salons vēl arvien sāpīgi nodod automašīnas izcelsmi un, par spīti feisliftam, dara to pat redzamāk nekā mazāks, toties pilnīgi jauns Aveo.
Tā kā degvielas cenu un citu ekonomisko peripetiju dēļ interese par pieejamiem SUV mazliet apsīkusi, Chevrolet tirgotāji cer uz iepriekšējiem Captiva pircējiem.
Taču, ņemot vērā, ka pilsētas citā galā var nopirkt Kia Sportage ar supermodernu dizainu un septiņu gadu garantiju, tādiem auto kā Captiva arvien grūtāk sameklēt pircējus, lai gan no praktiskā viedokļa tas ir tikpat kā nevainojams auto. 5