M. Bašu Latvijas muzikālā sabiedrība pazīst kā talantīgu Jāzepa Vītola un Leonīda Vīgnera skolu guvušu komponistu, diriģentu un pedagogu. Zinātniskās monogrāfijas 2. daļas Kordiriģēšanas pedagoģija satura pamatā likti M. Baša savulaik izstrādātie metodiskie materiāli, kas, intensīvi sadarbojoties ar autoru viņa dzīves pēdējā gadā (2012), ir M. Marnauzas, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas Mūzikas un dejas pedagoģijas katedras profesores, rediģēti un būtiski papildināti ar jaunākajām zinātniskajām atziņām.
Monogrāfijas 1. daļa atsedz Mendeļa Baša dzīves gājumu un radošās darbības daudzpusību. Biogrāfiskā izpētes metode atklāj diriģenta personības izpratni, ko veido viņa personiskās īpašības, attieksmes, saskarsmes māksla un pedagoģiskie principi. Atšķirībā no pārējām profesoram veltītajām publikācijām šajā iekļauts īpašs papildinājums - materiāli no nepublicēta profesora manuskripta Vācu okupācijas laika atmiņas (2010). Šis skaudrais vēstījums par jaunībā pārdzīvoto traģēdiju daudziem lasītājiem atklās gluži jaunas iezīmes M. Baša personībā. M. Marnauzas vārdiem runājot, profesors ir neparasta parādība Latvijas mūzikas kultūrā, jo viss piedzīvotais un pārciestais nav spējis salauzt viņa gribu, mērķtiecību, sirsnību, laipnību un rakstura līdzsvarotību.
Grāmatas 2. daļas saturs noteikti ir noderīgs izziņas avots gan kordiriģēšanas pedagogiem un augstskolu studentiem, gan mūzikas vidusskolu un mūzikas skolu audzēkņiem, arī praktizējošiem kordiriģentiem un pūtēju orķestru kapelmeistariem. Pagaidām tas ir vispusīgākais valsts valodā pieejamais pētījums mūzikas pedagoģijā, kas veltīts kordiriģēšanas jautājumiem. Pēc M. Baša lūguma fotokameras priekšā diriģenta stāju un žestus publicēšanai demonstrējusi pati M. Marnauza, profesora diriģēšanas skolas vistiešākā turpinātāja.
Monogrāfijas teksta izklāstu papildina bagātīgs fotogrāfiju, taktsfigūru attēlu un nošu materiāla klāsts, pielikumā atspoguļoti nozīmīgākie M. Baša pedagoģiskās un mākslinieciski radošās darbības fakti.