Desu un pārējo produktu ražošana sākas ar receptūras izstrādi, ko veic tehnologi, uzsver uzņēmuma Rīgas miesnieks galvenā tehnoloģe Anda Sproģe.
«To, ko ražot, iesaka mārketinga speciālisti, kuri pēta, kādus produktus un par kādu cenu vēlas iegādāties pircēji,» stāsta A. Sproģe un piebilst, ka tehnologi jau var izdomāt receptūru ekskluzīvam, inovatīvam produktam, bet, ja cena neatbildīs patērētāju pirktspējai, produktam nebūs nākotnes. Tālāk seko izejvielu iegāde. Pēc uzņēmuma pārstāvju teiktā, izejvielas tiek piegādātas no Latvijas un ārvalstīm, jo ar mūsu valsts piedāvājumu vien esot par maz.
Pats desu tapšanas procesa aizsākums mums paliek noslēpuma plīvura klāts, jo uz to ražotnes daļu, kurā izejvielas iegūst desas formu, uzņēmuma galvenā tehnoloģe mūs neved. Tikai pa durvju aili ielūkojamies zālē, kurā notiek desas masas iepildīšana produktā. «Apmeklētājus mēs tur nevedam, lai ievērotu pārtikas ražošanas higiēnas prasības! Šajā ražotnes daļā uzturas vienīgi strādājošie,» noslēpumainību pamato A. Sproģe.
Toties apskatei brīvi pieejami stendi, kuros jau sapildītās desas gaida, kad tās ievietos termokamerās.
«Ražošanas process dažādiem gaļas produktiem ļoti atšķiras. Piemēram, dūmdesām tas ir citāds nekā Kikas cāļa cepamdesiņām ar sieru,» uzsver tehnoloģe. Būtisks posms ražošanas procesā notiek atdzesēšanas kamerā. Tajā ieejot, aukstums uzreiz sajūtams, un temperatūra gandrīz tāda pati, kā tiek solīts tuvākajās dienās laukā - ap plus 4 grādiem. «Desas atdzesēšanas kamerā atrodas apmēram 12 stundu, kamēr atdziest līdz plus sešiem grādiem,» skaidro A. Sproģe.
Nākamais posms ir gaļas produktu pakošana, ko tieši ietekmē pircēju vēlmes. Lielveikali vēlas saņemt fasētus produktus ar precīzu svaru, bet mazie veikali dod priekšroku pamatīgiem desas luņķiem, no kuriem vienam pircējam var nogriezt 100 gramu.
Desu un citu saražoto produktu pārbaude notiek, gan tos izgaršojot, gan arī laboratorijās.
«Man katru darba dienas rītu jādegustē apmēram divdesmit dažādu produktu. Tas ir darbs,» ar smaidu saka tehnoloģe un piebilst: «Katru rītu degustēt produktus ierodas arī viens pārstāvis no mārketinga nodaļas, kas strādā Rīgā. Garša ir ļoti svarīga, var teikt, tā ir produkta veiksmes pamatā!» Rīgas miesnieka galvenā tehnoloģe uzsver, ka, viņasprāt, atkāpes no receptūras lielā uzņēmumā, kur pastāv sistemātisks ražošanas process un iekšēja kontrole, faktiski nav iespējamas.