KTM motociklu ražotāji vispirms domāja par Dakaras rallija līderu Marka Komas un Sirila Deprē atbalstīšanu, un Latvijas motobraucējiem nācās samierināties ar mazāk konkurētspējīgas tehnikas izmantošanu. «Jānis [Vinters] piedalījās testa braucienos ar Marka Komas motociklu un ar citu, kas pēc tehniskajiem parametriem vairāk līdzinās motociklam, ar kuru Jānis startēja Dakarā. Uz 30 kilometriem laika starpība bija pusotra līdz divas minūtes par labu Komas braucamajam. Paši paskaitiet, cik liela ir šī starpība vairākus tūkstošus kilometrus garā distancē,» uz salīdzinoši vājo brāļiem Vinteriem pieejamo motociklu konkurētspēju norādīja Jāņa Vintera motokomandas menedžeris Jānis Gaigals.
Panāktā vienošanās ar Aprilia Racing ir plats solis pretī augstvērtīgākiem rezultātiem. No KTM varēja iegādāties tikai to, kas ir pieejams, bet pie Aprilia Racing Latvijas sportisti var pasūtīt visu, ko vien vēlas. Pat vairāk - viņi paši ir topošā modeļa līdzautori, izvirza prioritātes motocikla pilnveidošanā. Turklāt tagad motociklu ražotāji sacensībās brāļiem Vinteriem nodrošinās arī tehnisko direktoru un divus augsti kvalificētus speciālistus. Latvijas motobraucējiem Dakaras rallijā nebūs pašiem jālabo motocikli, un visu uzmanību varēs veltīt tikai braukšanai.
Pieredzes bagātākais Jānis Vinters par iespēju sadarboties ar Aprilia Racing ir sajūsmā. Viņš uzsver, ka tagad ir vismaz tikpat labi nodrošināts ar tehniku kā galvenie pretendenti uz triumfu Dakarā, bet varbūt pat vēl labāk. «Sacīkšu pārcelšanās no Āfrikas uz Dienvidameriku ieviesušas korekcijas tehnikas ierobežojumos. Mēs varējām izvēlēties jebkuru motociklu ražotāju, un, manuprāt, esam izvēlējušies labāko,» teica J. Vinters.
Viņš regulāri kontaktējas ar bijušajiem cīņubiedriem Dakaras rallijā un ir lietas kursā par citu motoražotāju jaunāko modeļu uzlabojumiem un trūkumiem. Dažas no galvenajām Aprilia Racing priekšrocībām salīdzinājumā ar citiem braucamajiem ir jaudīgs dzinējs, mazāks degvielas patēriņš un vieglais braucamā svars. Testējot jauno motociklu prototipus, brāļi Vinteri esot pārsteiguši vairāku trašu īpašniekus - tie neesot zinājuši, ka ar tik smagiem motocikliem iespējams lidot.
Lai arī komanda šobrīd aktīvi gatavojas 2012. gada Dakaras rallijam, pastāv bažas, ka atgriešanās pasaules prestižākajā rallijreidā finansiālu problēmu dēļ būs jāatliek uz vēl vienu gadu. Komandas budžets vēl nav pietiekami liels, taču Gaigals uz to skatās optimistiski. «Sponsoru piesaiste ir smags darbs, bet interese ir - turpinām sarunas.» Ir mērķis strādāt, tad jau būs arī atbalstītāji.