Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Kā pārstāt skatīties borta datorā

Pēc 15 minūtēm kondicionētājs, centīgi izdūcinājis ventilatoru un atstājis uz asfalta nepieklājīga izmēra kondensāta peļķi, padarīja apstākļus Mitsubishi ASX kabīnē cik necik piemērotus siltasiņu būtnēm. Ja šāds karstums pietuvinātos vēl kādu mēnesi, Latvijā ne tikai iemājotu agrāk neredzētas sēnes, bet Rīgas kanāls kļūtu par ciešamu dzīves vidi aligatoriem.

Bebru problēma atrisinātos uz līdzenas vietas, un _Degpunkts_ varētu demonstrēt kadrus ar saniknotu pitonu mātīti, kas šņākdama sargā olas Operas apstādījumos. Taču dzimtenes faunas iespējamā bagātināšana atkāpjas otrā plānā, ķeroties pie tiešajiem darba pienākumiem. ASX borta dators iestrēdzis pie vidējā degvielas patēriņa pieci, komats, nulle litri uz 100 kilometriem. Stūmuši, vai?

Tad runāja Mitsubishi

Iekšdedzes motoru progress pēdējo 10-15 gadu laikā tiešām bijis apbrīnojams, par ko vienlīdzīgās daļās varam tencināt naftas karaļus un vides aktīvistus.

Automobiļu motori šajā patīkamajā, kaut arī velnišķīgi dārgajā sacensībā nemaz nav tie labākie. Tos pārspēj laivu motori, kuru izmēri un jaudas aug ar katru gadu (labi, to prot arī automašīnas), bet nokurinātais benzīna litru daudzums stundā sarucis par 30-70%. Pat visliesākais un efektīvākais mazlitrāžas dīzelis nav spējīgs uz ko tādu.

Taisnības labad jāsaka, ka uz fenomenāliem rādītājiem gan spējīgi tikai neparastas konstrukcijas dzenskrūvju darbinātāji, kuros apvienota divtaktu benzīna motora ieplūde un dīzelim līdzīga degvielas padeve vai kaut kas tamlīdzīgs. Automašīnā tas dažādu iemeslu dēļ nav pielietojams.

Un tad atnāk Mitsubishi un saka - kaut kāds 1,8 litru common-rail ir labāks par visiem. Nu gan lej.

Kolonizācijas beigas

Lej, bet ļoti maz. 1,8 litru DI-D motors izbeidz ilgo un pazemojošo koloniālo ēru Mitsubishi dīzeļautomašīnās. Agrāk viss, kas bija mazāks par Pajero, lielāks par Colt un nebarojās ar benzīnu, tika aprīkots ar vācu vai franču motoru. Viens no tiem bija pārāk skaļš, un abi pārlieku dārgi ja ne galapircējam, tad ražotājam gan. Jauno DI-D konstruējis Mitsubishi pats, tas attīsta 150 ZS jaudu kā caurmēra divu litru dīzelis, taču patērē tikai tik daudz degvielas, it kā būtu tikai 1600 kubikcentimetrus liels. Par to, ka tas nav reklāmas triks, pārliecinājos, jau aizbraucot līdz Siguldai un atpakaļ - nebūt ne čaiņiku režīmā un - vēl jo vairāk - ne jau ar ar izslēgtu kondicionieri, pielocītiem spoguļiem un pārpumpētām riepām. Kad dators apstājās pie 4,6 litriem uz 100, es pārstāju tajā skatīties. Nu labi, ir priekšpiedziņa, ir Start&Stop, tomēr...

Par raķetes cenu

Japāņi ne pirmo reizi šokē ar kolosāliem vieglajiem dīzeļiem. Atcerēsimies kaut vai Honda 1,7 litru CTDI, kuru laikam bija taisījuši pulksteņmeistari, jo pie mums to vispār neatļāva pārdot. Vai pašaizliedzīgo Subaru gājienu, laižot pasaulē pirmo un vienīgo bokserdīzeli, kas droši vien kļūs arī par pēdējo, jo tiek pārdots tikai Eiropā - Subaru mazākajā tirgū. Es nebūtu pārsteigts, ka Subaru būtu bijis lētāk aizsūtīt cilvēku uz Mēnesi nekā saražot pāris desmitus tūkstošu Boxerdiesel. Taču tad nebūtu radusies iespēja janvārī 28 grādu salā «atvilkt» ar 4x4 baržu, vārdā Outback, un galapunktā secināt, ka bērni izdzēruši vairāk limonādes nekā mašīna dīzeļa. Diemžēl par šo leiputriju jāmaksā barga nauda, kas Mitsubishi gadījumā ir krietni pāri 20 tūkstošiem eiro. Ja ASX jeb «asiks» iepatīkas bez pretenzijām uz dīzeļa high-tech, tad pretī ir 1,6 litru benzīna motors, taču pēc ārvalstu kolēģu nostāstiem tajā auto negribas skatīties borta datorā pavisam citu iemeslu dēļ.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, eiro

Mitsubishi ASX 1.8 DID Inform 2WD 21 300

Mitsubishi ASX 1.8 DID Intense Plus 4WD 26 100

Mitsubishi ASX 1.6 Inform 2WD 16 900

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?