socioloģisko pētījumu firmas Latvijas fakti direktors
Parakstīt saprašanās memorandus ar dažādām organizācijām ir partiju apvienības Par labu Latviju! (PLL) izvēlētais pirmsvēlēšanu kampaņas modelis. Parakstot šādus memorandus, partiju apvienība cenšas radīt iespaidu, ka ir ietekmīga, uzņemoties saistības nākotnē.
Protams, viņi tagad nedomā, kā memorandos rakstīto vēlāk realizēs dzīvē. Katrā ziņā PLL izvēlētais pirmsvēlēšanu kampaņas modelis ir vērtējams ar plusa zīmi, tā nav aplama stratēģija. Jāatzīmē, ka patiesībā šīs organizācijas, ar kurām PLL paraksta vienošanās, pārstāv šauras sociālas grupas. To pierāda kaut vai tas, ka pat salīdzinoši lielajā Latvijas Pensionāru federācijā nav vienprātības, ir dažādi strāvojumi. Jāsecina, ka memorandu parakstīšana ir veids, kā pievērst publikas uzmanību. Kopumā vērtējot PLL kampaņu, šķiet, ka tās autors, reklāmists Ēriks Stendzenieks to centrēs ap Aināra Šlesera asi, līdzīgi kā pašvaldību vēlēšanās, kurās viņiem izdevās dabūt arī krieviski runājošo balsis.