Inta Pule
Kad es biju Somijā [studentu apmaiņas programmā], redzēju atšķirības, kā tiek strādāts ar studentiem, kā būt integrētam Eiropā. Pagaidām mums notiek tā, ka dzīvojam savā mazajā kodolā un pēc šīs shēmas tiekam arī dresēti. Es neesmu mūsu fakultātē pat redzējusi apmaiņas studentus. Viss jāveido internacionālāk. Varbūt jāmaina gala mērķi, ko viņi vēlas sasniegt, - kas mums jāiemācās, lai strādātu skolā ar bērniem. Tam, ko viņi no mums prasa, jāsakrīt ar to, ko prasīsim no skolēniem. Vairāk jāsadala arī teorija un prakse. Teorijai, protams, ir jābūt, bet skolotāja darbs - tā ir prakse, jāliek uzsvars uz radošo domāšanu un īpašu pieeju bērniem.
Ieva Mazlazdiņa
PPMF 4. kursa studente
Pašlaik esmu 4. kursā, bet nejūtos psiholoģiski gatava strādāt skolā. No pedagoģiskās puses - vairāk prasās runāt par bērnu psiholoģiju. Tagad bērni attīstītās ļoti labi, viņi ir gudrāki, pārzina visas jaunās tehnoloģijas un citas iespējas. Zinu, ka fakultātē ir dažas interaktīvās tāfeles. Pasniedzējus apmāca ar tām rīkoties, bet mums kā palīglīdzeklis mācībās tas noteikti netiek piedāvāts. Studenti fakultātē savā ziņā ir pasīvi. Daudzi nemaz nezina, ka fakultātē ir tāda studentu pašpārvalde. Mēs varam ļoti daudz mainīt sociālā jomā, bet akadēmiskajā jomā ir grūti kaut ko mainīt, jo tur jāsaskaras ar birokrātiju, ar pasniedzējiem, kas skatās diezgan skeptiski.
Elizabete Šatrovska
PPMF 4. kursa studente
Vispirms - attieksmei pret studentu vajadzētu mainīties - ļaut tieši mācīties domāt, nevis atgremot. Ir daži pasniedzēji, kas ir vienkārši ģeniāli, bet ir daži, kuri tevi mēģina ielikt rāmjos un neļauj izpausties. Vajadzētu apsvērt saturu, ko mums māca pedagoģijā, jo tas ir novecojis. Mums netiek mācīts nekas par to, kas noticis pēdējo 20 gadu laikā pedagoģijā. Mēs izskrienam cauri pedagoģijas pirmsākumiem - XVII gadsimts, [čehu pedagogs Jans Amoss] Komenskis... Pieminot Somiju, kur biju pusgadu, - tas atstāja pilnīgi graujošu pozitīvu iespaidu, jo uzzināju par tādām pedagoģiskām sistēmām, psiholoģiskām sistēmām, par kurām vispār nezināju.