komponists, jaunā bigbenda patrons
Kāpēc es par to runāju? Pirmām kārtām tāpēc, ka daudziem labiem mūsu vietējiem mūziķiem dzimtenē nav darba, nav kur strādāt. Tie laiki ir aizgājuši, kad restorānos spēlēja dzīvo mūziku un bija varietē programmas, kur mūziķi varēja nopelnīt. Tagad viņiem atliek viens ceļš - diemžēl tas ir uz ārzemēm. Ne katram tur laimējas. Mēs vēl nezinām, kā viss attīstīsies tālāk, bet ir skaidrs, ka veidojas entuziastu kolektīvs ar, manuprāt, ļoti talantīgu muzikālo vadītāju, kāds ir Kārlis Vanags. Telpas mums ir, bāze ir. Kā mums trūkst, ir skaidrs. Ir vajadzīgs valsts budžeta atbalsts. Orķestrim jābūt bāzes kolektīvam, strādājot gan ar ievērojamiem ārzemju māksliniekiem, gan mūsu vokālistiem. Runāsim atklāti, mums ir katastrofa ar jaunajiem izpildītājiem vokālistiem: pēc Busuļa esam apstājušies, ir daudz ko darīt. Ar jaunajiem dziedātājiem varētu veidot jaunas programmas, dodot iespēju izaugt. Jo viens ir darbs studijā un pavisam kas cits - dzīvos koncertos. Radio bigbends noteikti būtu sasniegums mūsu kultūrai.
Artis Sīmanis
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas rektors
Es ļoti augstu vērtēju to, ja varētu atjaunot šo bigbendu. Ļoti negribētos, lai tā pieredze, kas Latvijas džeza mūzikā bija 60.-80. gados, pazustu. Mums bija ļoti labs Latvijas Radio bigbends, bija arī džeza klubi. Tāpēc jau pirms vairākiem gadiem esam nopietni pie tā sākuši strādāt. Mums jau ceturto gadu ir džeza bakalauru apmācība. Akadēmijā ir džeza katedra, un nākampavasar būs pirmais džeza bakalauru izlaidums. Sākām jau agrāk ar maģistru apmācību, lai mums būtu mācībspēki: piemēram, maģistrantūru beidza pianists Madars Kalniņš, kurš tagad ir mācībspēks. Budžetā katru gadu uzņemam piecus sešus džeza mūziķus. Jaunie džezisti ir ļoti aktīvi, brauc uz meistarklasēm citur Eiropā, ir arī laba sadarbība ar citu valstu augstskolām. Latvijas Radio bigbends būtu liels stimuls, lai attīstītu džeza mūziku Latvijā. Jaunajiem mūziķiem būtu kur augt. Bigbenda projekti, kaut vai ar Kurtu Ellingu, ir lieliska skola. Diriģents un saksofonists Kārlis Vanags ļoti labi strādā.
Normunds Šnē
Sinfonietta Rīga galvenais diriģents
Protams, ka tas būtu lieliski. Esmu džeza fans, un man ir prieks, ka Kārļa Vanaga gadiem ilgais entuziasms beidzot vainagojies ar jau redzamu iespēju. Cita lieta - valsts knapi var uzturēt esošos orķestrus, un, radot jaunu, ir jautājums par naudu. Ceru, ka izdosies, jo attīstīt koncertdarbību un nodrošināt infrastruktūru, instrumentus, telpas, studiju, nošu iegādi nav lēts prieks. Kļūda bija likvidēt kolektīvus: kamerorķestra žanra 10 gadu pārrāvums tagad ir redzams. Kamerorķestris uztur ļoti augstu izpildītājmākslas standartu, kas nav iespējams lielajiem orķestriem. Tas spēlē repertuāru, kas citādi paliktu aiz kadra. Tā ir arī paradīze, radošā laboratorija komponistiem. Bigbenda mūziķi ir jauni cilvēki, kuri ļoti vēlas kaut ko sasniegt. Dzirdēju viņu koncertu šovasar Rīgas ritmos - ļoti cerīgi, nevis tā, ka muzicē meistars un mācekļi. Valsts tērē grandiozus līdzekļus muzikālajai izglītībai, un bigbends būtu viens iemesls, kāpēc ir vērts uzturēt džeza nodaļu.
Gints Pabērzs
saksofonists, pasniedzējs JVLMA džeza nodaļā
Radio bigbenda atjaunošanu es vērtēju ļoti augstu, tā ir produktīva. Man pašam te ir jauni izaicinājumi, piemēram, mums, saksofonistiem, tagad ir jāmācās spēlēt arī citus instrumentus - klarneti un flautu. Man ļoti patīk spēlēt bigbendā, džezs ir mana dzīve. Te es varu sevi pilnveidot, jo tā ir papildus laba iespēja sevi apliecināt un attīstīties. Jaunajiem būtu redzējums un cerība, ka var dzīvi iegrozīt, spēlējot bigbendā Latvijā. Tas īpaši svarīgi, kopš Mūzikas akadēmijā iespējams apgūt džeza mūziķa specialitāti: katru gadu uzņem ansambli - t. s. džeza kombo: bundzinieku, basu (kontrabass, basģitāra), harmonisko instrumentu (klavieres vai ģitāru), pūtēju un vokālistu. Daļa no jaunā bigbenda sastāva jau spēlējām City Jazz bigbendā, kas balstījās tikai uz entuziasma principa, vispār neko nesaņemot un arī neprasot. Bet es ceru, ka beidzot tas varētu pārvērsties par algotu darbu, kas Eiropā un pasaulē ir normāli.