Nav vajadzīga īpaši laba atmiņa, lai atcerētos, cik sparīgus strīdus izsauca pirmās paaudzes automobiļa eksterjers. Auto izskatījās smagnējs, izvalbītās lukturu acis solīja visu ko, tikai ne BMW tradicionālo dinamiku, un arī no hečbeka atvasinātā kupeja nez vai saucama par šedevru.
Tomēr tieši šis modelis līdz ar 7. sērijas sedanu kļuva par pudelēm, kas Krisa Bengla futūristiskās vīzijas aiznesa no tā krasta, kurā mums bija viens priekšstats par BMW, līdz otram, kurā ir izveidojies jau cits - krietni atšķirīgs. Tāpēc kompānijas dizaina nodaļas dzīlēs, diskutējot par to, kā attīstīt nākamās paaudzes automobili, dizaineri nolēma neparastās, bet lieliski atpazīstamās idejas paturēt un uztaisīt tām jaunu pārlikumu.
Un tas strādā! Pirmajā mirklī uzlūkoti, aizmugures lukturi liekas noskrūvēti no Volkswagen Polo un radiatora restes šņukurs šķiet nelāga kļūda, taču, pavadot ar auto vairāk laika, sāk likties, ka bavārieši ir uztaustījuši kaut ko svaigu un inteliģentu. Raugoties, kā vieninieks izskatās pilsētas ielās, kā tas pazūd tālumā uz ātrgaitas šosejas, rodas iespaids, ka mums ir darīšana ar lietu, kas sevi atklās pamazām, un tas vienmēr ir interesantāk.
Protams, jaunais auto nav atnesis tikai vizuālas pārmaiņas. Virsbūve ir kļuvusi par 8,5 cm garāka, par 3 cm pagarināta riteņu bāze, bet platums, nemainīgam paliekot augstumam, palielināts par 1,7 cm. Būtiski - par 2,1 cm palielināta vieta aizmugurē sēdošo pasažieru kājām.
Liekot galdā jauno piedāvājumu, bavārieši arī ir nolēmuši paeksperimentēt ar pircēju gaumi. Pirmoreiz marka piedāvā divus atšķirīgus aprīkojuma veidus, kas no automobiļa veido tādus kā atšķirīgus personāžus. Sport Line piedāvā dekoru, kas uzsver auto, er, sportiskumu, bet Urban Line reprezentē mazliet neierastus krāsu salikumus, tajā ir kaut kas no lielpilsētu modīgā avangarda. Abi aprīkojuma veidi ir saskaņoti gan eksterjerā, gan interjerā un ietver visai plašas individualizēšanas iespējas.
Skaistums nāk no iekšām
Vieninieka iekšējā pasaule ir piedzīvojusi lielas un kvalitatīvas pārmaiņas. Ja agrāk, iekāpjot paša mazākā BMW salonā, bija grūti noticēt, ka ar slaveno marku tiek tirgots tik pieticīgs auto, tad jaunajā gandrīz vai gribas uzgavilēt.
BMW tipiskie dizaina elementi aizvien ir braši pārstāvēti, taču materiāli ir kvalitatīvāki, un braucējs ir pasargāts no sajūtas, ka vada kaut kādu zemākas kategorijas spēkratu. Platais displejs priekšējā paneļa augšpusē ir punkts uz i pierādījumu virknei, ka tagad ir labāk.
No ārējo gabarītu pieauguma, protams, ir ieguvis arī salons. Sēžot pie stūres, ir plašāk, taču galvenais - vairāk telpas ir uz aizmugures sēdekļa. Diemžēl virsbūves proporciju dēļ arī otrās paaudzes automobilī iekāpšana aizmugurē nav tā vienkāršākā un lielu kurpju īpašniekiem pēdu pabāšana zem priekšējiem sēdekļiem ir vesels piedzīvojums. Visbeidzot pieaudzis arī bagāžnieka apjoms, kas ar saviem 360 litriem tagad kompaktklasē ir līdzīgs starp līdzīgiem. Labi!
Vēlreiz spiediens
Bet kas interesants tehnikas laukā? Jaunumu ir daudz, taču paši interesantākie, šķiet, meklējami zem priekšējā pārsega. Lieta tāda, ka debijas brīdī jaunais auto pieejams tikai ar četrcilindru motoriem, un tie visi ir apgādāti ar turbīnām. Pareizāk, motori ir divi, bet tie atšķiras ar jaudu, griezi un citiem parametriem.
Benzīnnieku nometni pārstāv 1,6 litru motors, kas atkarībā no versijas (116i un 118i) izdod 136 vai 170 ZS un attiecīgi 220 vai 250 Nm. Turbīnu lietošana automobiļus padara visai dinamiskus un arī ekonomiskus. Vismaz teorētiski to vidējais degvielas patēriņš ir 5,5 un 5,8 litri uz 100 km.
Savukārt dīzeļu paletē (116d, 118d, 120d) par dažādām jaudām un griezēm gādā divu litru dīzelis. 116, 143 un 183 ZS un 260, 320 un 380 Nm - lūk, tāds ir šī agregāta sniegums. Jāteic - tradicionāli visā saimē visinteresantāk izskatās dīzeļi. Piemēram, 120d līdz 100 km/h paātrinās 7,2 sekundēs, bet tā vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,5 litri. Starp citu, neatkarīgi no izvēlētā motora visus auto aprīko ar stop-start sistēmu.
Kas vēl? Kā alternatīvu sešpakāpju mehāniskajai kārbai pircēji varēs izvēlēties astoņu (!) pakāpju automātisko. Šis ZF produkts ir tik efektīvs, ka auto padara pat ekonomiskāku nekā ar parasto kārbu. Vēl viens interesants jaunums no papildu aprīkojuma ir daudzrežīmu piekare: braucēja rīcībā ir trīs režīmi - Comfort, Sport un Sport+. Šie papildina standarta auto vadības sistēmu ar Comfort, Sport un EcoPro režīmiem, kas dažādas automobiļa sistēmas pakārto pilota nodomātajam braukšanas stilam.
Ar seju pret komfortu
Bet kā ar braukšanas stilu? Bavārieši neslēpj, ka vēlējušies, lai jaunais auto, tāpat kā cilvēks, kurš pieaudzis, izceltos ar nobriedušāku raksturu, tālab daudz darīts, lai auto būtu komfortablāks. Mums nebija iespējas izmēģināt standarta piekari, taču daudzrežīmu sistēma automobiļa raksturu spēj transformēt visai plašā diapazonā. Vācieši pat bija speciāli nolūkojuši īpaši nelīdzenu ceļa posmu, un uz tā komforta režīmā auto bija visnotaļ baudāms.
Par laimi, nav tā, ka BMW speciālisti būtu aizmirsuši par markas tradīcijām, un, iestatīts sporta režīmā, vieninieks ir gatavs dinamiskiem izaicinājumiem. Ātros līkumos BMW ir gatavs braukt dažādi - gan konservatīvi piesardzīgi, gan metot plašus «vēdekļus», taču galvenais - tas aizvien spēj parādīt, ko vērts ir viens auto ar klasisko piedziņu. 5