Vietējie vairākumā
Ar devīzi «Atgriešanās mājās» Liepājas teātris šajā sezonā piedāvās lielākoties latviešu autoru darbu jauniestudējumus. Izņēmums būs Reja Kūnija komēdija Ģimenes lietas Rolanda Augustina režijā, kuras pirmizrāde notiks 17. septembrī, kā arī bohēmiska melodrāma Sods un noziegums, ko pēc krievu dramaturga Leonīda Andrejeva lugas Jekaterina Ivanovna veidos Dž. Dž. Džilindžers. «Impulss bija izrāde Hanana,» Liepājas teātra vadītājs Herberts Laukšteins preses konferencē skaidro priekšrokas došanu vietējiem autoriem. Tiklīdz krievu dramaturga Germana Grekova lugā aprakstītie notikumi kādā Krievijas nostūrī tika pārnesti mūsu vidē, materiāls pārsteidzis ar spēju uzrunāt necerēti tieši. «Cilvēkam ir jāredz izrādes par sevi, par to, kas viņam sāp,» ir pārliecināts H. Laukšteins. Sezonas otrajā pusē teātris izrādīs muzikālo leģendu Minhauzena precības. Šo Mārtiņa Zīverta lugu iestudēs Valdis Lūriņš. Režisors Juris Rijnieks piedāvās Raiņa un Jēkaba Zvaigznītes Malēniešu pirmizrādi, režisors Mārcis Lācis - jaunā dramaturga Andra Kalnozola darbu Runcis zābakos. Ar Laura Gundara drāmas Advents Silmačos iestudējumu janvārī Liepājas teātrī debitēs režisors Ģirts Ēcis. Luga ir Blaumaņa Skroderdienu Silmačos turpinājums, kur visiem labi zināmie personāži turpina savas dzīves gaitas ziemā. Šo lugu šosezon varēs noskatīties arī Valmieras teātrī Feliksa Deiča interpretācijā. H. Laukšteins uzskata, ka šī situācija domstarpības neradīs, jo abi teātri savā starpā nekonkurējot. Turklāt Ģ. Ēci viņš raksturo kā huligānu režisoriskajā darbībā, savukārt no F. Deiča drīzāk sagaida toleranci un mīlestību pret Blaumani, kura darbus viņš tik bieži ir iestudējis.
Izaicinājums «rainistiem»
Mūzikls Pūt, vējiņi!, kura pirmizrāde notiks 11. novembrī, ir vēl nebijuša vēriena izaicinājums gan komponistam Kārlim Lācim, gan arī Jānim Elsbergam, kurš, apsteidzot topošo mūziku, rakstījis klāt tekstus. Uzveduma sižetisko shēmu veidojusi dramaturģiskā līdzstrādniece Evita Mamaja. «Raiņa luga ir pārlaicīga, tās stāsts ir par kaislībām, mīlestību un cerībām,» preses konferencē stāstīja J. Elsbergs. Lai arī bijušas diskusijas par korekciju ieviešanu sižetiskajā līnijā, iestudējuma komanda tomēr palikusi pie oriģinālās shēmas. Muzikālajā materiālā izmantoti fragmenti gan no Raiņa darba, gan no latviešu tautasdziesmām. Muzikālā partitūra esot spilgta un daudzveidīga, ieskanēšoties pat Balkānu un spāņu tautas mūzikas intonācijas. «Grūti spriest, kā tas izskatīsies uz skatuves un kā uz to reaģēs «rainisti» un folkloristi,» prāto J. Elsbergs. Režisors Dž. Dž. Džilindžers pieslēgsies darbam septembra nogalē, pagaidām spraigi norit materiāla apguve. Baibiņas lomu atveidos dziedātāja Aija Andrejeva vai jaunā aktrise Everita Pjata, Ulda lomā - Edgars Pujāts, Gatiņu spēlēs Kaspars Kārkliņš, kurš par Čaka lomu likteņspēlē Spēlē, spēlmani! nominēts Spēlmaņu nakts balvai kategorijā Gada jaunais skatuves mākslinieks. Kristaps Kārkliņš atzīst, ka Pūt, vējiņi! muzikālās partitūras apguve nebija viegla - Gatiņa ārija esot sarežģītākais, ko līdz šim nācies dziedāt. Tajā pašā laikā tieši mūzika «neļauj nejust savu tēlu un palīdz veidot lomu».
Šajā un nākamajā sezonā darbu teātrī turpinās visi 16 jaunie Liepājas teātra aktieri, kuri vēl pavasarī bažījās, ka nelielā atalgojuma dēļ nespēs nomaksāt kredītsaistības, ko uzņēmās studiju laikā. Uz jautājumu, kā problēma risināta, H. Laukšteins atbild lakoniski: «Liepājas domei teātris ir ļoti vajadzīgs.»