Laika gaitā esmu pārliecinājies, ka Lexus būtu vēl populārāks, ja skaidrāk nošķirtu modeļus citu no cita. Tie visi apzīmēti ar diviem burtiem, kuru kombinācija nenieka nenozīmē vai ir saīsinājums no pašizdomāta vārdu savienojuma, kas arī nenozīmē nenieka, pat ja Lexus apgalvo pretējo.
Piemēram, Lexus CT esot Creative Touring - ko, pie visiem svētajiem kardāniem, tas varētu nozīmēt? To, ka burts X nozīmē kaut ko no krosoveru pasaules, vēl var ielāgot, bet starp IS un GS sapīties spēj pat autolietās iesvētīts cilvēks. Padzirdējis, ka Lexus piedāvā jaunu IS modeli, viņš aiztraucas uz autosalonu un, skaidra izbrīna pārņemts, lūkojas pēc jaunuma.
Taču pretim lūkojas pēc skata pilnīgi vienādas automašīnas, līdz pārdevējs vai logā ielikts uzraksts nesniedz atbildi, kas ir kas. Agrāk Lexus atdarināja vācu automašīnas, tāpēc lielais LS atgādināja iepriekšējā modeļa Mercedes S klasi, GS bija Āzijas versija par E klasi, savukārt spriganais IS ar V6 motoru un īsajām virsbūves pārkarēm tika radīts kā sarkana lupata, ko purināt 3. sērijas BMW šņācošā deguna priekšā. Kopš tā laika daudz kas mainījies - BMW modeļu atšķiršanai uz ielas nepieciešama rokasgrāmata, savukārt Mercedes modeļu metastāzes drīz liks aizņemties burtus no arābu alfabēta, jo latīniskā resursi jau izsmelti. Lexus tā ir lieliska iespēja nostiprināt savu identitāti, taču japāņiem laikam pietrūkst drosmes. Jaunie Lexus visi kā viens svētīti ar dīvainu radiatora resti, kas izskatās pēc saspiesta smilšu pulksteņa.
Hibrīds ir lēnāks
Jau klasiķi zināja, ka pārāk liela izvēle rada problēmas. Lexus IS tādas nebija, jo auto Eiropā pārdeva ar vienu vienīgu benzīna dzinēju, kam īslaicīgi pievienojās dīzelis. Tā kā Lexus neattapa tam pievienot arī automātisko kārbu, ideja neiedzīvojās un japāņi atmeta dīzeļiem ar roku - nav izslēgts, ka uz visiem laikiem. Jaunā IS pamatmodelis arī aprīkots ar 2,5 litru V6 benzīna dzinēju, kam ir 208 zirgspēki un sešpakāpju automātiskā transmisija. Biturbomotoru un astoņu ātrumu transmisiju ērā tas nav pārākais progress, tāpēc IS ir sava «Mēness tumšā puse». Tā saucas IS 300h un, kā viegli uzminēt, ir hibrīdautomobilis.
Šim objektam savukārt ir tikai četri cilindri ar 178 ZS atdevi, kā arī pamatīgs 105 kilovatu elektromotors. Lai gan līdzstrāvas mehānisma jauda tuvojas benzīna dzinēja iespējām, summārā jauda nemaz nav tik satriecoša - 223 zirgspēki. Meklēt šeit kādu apslēptu viltību nav vērts, jo tādas nav. 2500 latu lētākais «tikai benzīns» līdz 100 km/h paātrinās 8,1 sekundē, turpretim augsto tehnoloģiju nesējs - 8,4. Vajadzētu būt otrādi.
Bez benzīna
Sastrēgumā var braukt bez skaņas - to IS 300h prot vislabāk, un, ja pirms tam esam aktīvi bremzējuši un ripinājušies, akumulatora resursa pietiek no centra līdz pat Sky veikalam uz Jūrmalas šosejas, kas ir Lexus markas auto visblīvāk apdzīvotā maģistrāle. Japāņu vienaldzīgo attieksmi pret daudzpakāpju automātiem daļēji izskaidro tas, ka dārgākajiem Lexus tādi nemaz nav nepieciešami, - IS 300h jaudas plūsmu uz pakaļējiem riteņiem kontrolē variators.
Pārsniedzot rāpošanas ātrumu vai spējāk nospiežot gāzes pedāli, dzirdami procesam pieslēdzas benzīna dzinējs un slaidais, baltais lādiņš eleganti paātrinās. Lexus izgatavojis IS zemu, aptverošu kokpitu, kurš burtiski sablīvēts ap vadītāju. Lētā elektroniskā pulksteņa vietā paneļa centrā ielikts glīts analogais laikrādis no GS, taču tumsā tā spilgtumu nevar noregulēt zemāk. IS ir arī hibrīdauto atbilstošs specifisks spidometrs.
Modeļu atšķirība
Sevišķi neafišējot, Lexus faktiski piedāvā divus vai pat vairāk pilnīgi atšķirīgu IS modeļu. Tie visi ir IS250 vai IS300h sedani, kuru LED dienasgaitas «sirpji» atdalīti no pamatlukturiem, taču tālāk sākas atšķirības. Vienā galā atrodas lētākais modelis Comfort, kam nav nedz ādas sēdekļu, nedz dīvainās borta datora kursorsviras, ne pat tik izplatītas ekstras kā duālā klimata sistēma.
Tas nozīmē, ka uz pieskārienu panelī reaģē tikai viena metāliskā svītra, kura šeit aizstāj normālus kloķus vai pogas. Tas viss un vēl vairāk, taču atkal ar savām īpatnībām atrodams Executive un Luxury. Arī tie ārēji šķiet identiski, taču katram ir savs radiatora restes zīmējums. Izdomas un cenu lapas topā atrodas versija F Sport, kam restes vietā ir fosilai haizivs ādai līdzīgs segums un niknā grimasē izliekts bampers ar sīkām miglas lukturu ačelēm. Tāpēc, ja diskusijā pie alus glāzes klajā nāk atšķirīgi novērojumi par IS izskatu, mainiet tēmu un palieciet draugi - jūs gluži vienkārši redzējāt dažādas automašīnas. Jāpiebilst, ka F Sport nav nenieka ātrāks par citiem, toties tam ir vienreizējs gadžets, kas padara vai traku ikvienu tehnokrātu.