Lai gan IM dalībnieku atlase tika sākta jau oktobrī, pieteikšanas turpinās vēl līdz 3. martam. Kā Dienai norādīja IM direktore Mārīte Seile, līdz šim brīdim interesi izrādījuši vairāk nekā 300 cilvēku. Šogad plānots uzņemt 30 dalībnieku, tomēr to skaits varētu būt arī mazāks, ja nebūs pietiekami daudz atbilstošu kandidātu.
Rūpīga atlase ir nepieciešama, lai atrastu pēc iespējas spējīgākus IM dalībniekus. M. Seile pastāstīja, ka šāds atlases process uz pedagogu profesiju ir arī citās valstīs, piemēram, Somijā, kur izglītības sistēma tiek slavēta. Katru gadu, lai kļūtu par IM skolotāju, piesakās apmēram 10 cilvēku uz vienu vietu. Atlase sastāv no četriem posmiem - sākumā jāaizpilda rakstiska anketa, tad seko telefonintervijas, bet pēc tam atlases process klātienē. Iespējamajiem dalībniekiem ir jāspēlē gan lomu spēles, gan jāanalizē situācijas un jāiztur individuālās intervijas. «Mums ir ļoti svarīgi saprast ne tikai to, kādas ir cilvēka akadēmiskās zināšanas, kam jābūt labām, bet arī jāsaprot cilvēka personības iezīmes. Mēs ticam, ka labam skolotājam piemīt līdzīgas īpašības, kādas ir labam vadītājam,» stāsta M. Seile. Tāpat kandidāta vērtību sistēmai jāatbilst IM vērtībām. Piemēram, jāpiemīt ticībai, ka katrs bērns var būt sekmīgs kādā jomā, ka skolotājs var sniegt izaugsmi saviem audzēkņiem.