Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Meklēju darbu!

Saskaņā ar autodīleru sacīto komerctransporta tirdzniecība Latvijā pietuvojusies absolūtajai nullei, turklāt ilgstošā sastingumā nīkst ne tikai jaunu, bet arī lietotu furgonu, vilcēju un piekabju apgrozījums. Autovedēja kabīnes krāsa normāli ir pēdējais parametrs, par ko kāds vispār painteresējas, taču runā, ka tagad varot izvēlēties arī to... Dīkā sēdošo darbarūķu sarakstā ir arī pikapi jeb «džipi ar kasti». Nolēmām izpētīt divus no tiem, lai saprastu, vai pikaps der vēl kam citam bez malkas un elektrības izolatoru pārvadāšanas.

Uz vienas rokas pirkstiem

Pikapu izvēle Eiropas tirgū un tādējādi arī Latvijā ir tradicionāli maza un spēlētāji vieni un tie paši. Vienīgais pēdējo gadu jaunpienācējs ir Isuzu D-Max, augstvērtīga, taču mazpazīstama tehnika. Visi pārējie ar dažādiem nosaukumiem pazīstami gadiem, bet amerikāņu mastodonti (Dodge RAM, Cadillac Escalade EXT u.c.), kas iegādāti heavy-duty būvtehnikas dēļ, zirgu piekabju vilkšanai vai tāpat vien «pirkstu ieplešanai», ir reta eksotika. Pikapu kategorijā, kur visu izšķir cena, par uzņēmumu autoparkiem sacenšas Mitsubishi L200 un Ford Ranger. Pēdējam tikko iznācis jauns modelis, taču AutoDiena brauc ar veco, kurš, kā izrādās, nav nemaz tik vecs.

Jo vienkāršāk, jo labāk

Spriežot pēc Ranger kon-strukcijas un iekārtojuma, Ford nolēmis saglabāt nākamajām paaudzēm priekšstatu par to, kādam jābūt īstam darba auto. Uz konkurentu fona Ford ir apbrīnojami primitīvs. 4x4 režīmā ātrumam tuvojoties 90 km/h, sāk mirgot brīdinājuma lampiņa, taču, ja priekšējās brīvrumbas ar atsevišķu pogu atslēdz, tad pāreja no 4x2 uz 4x4 gaitā nav iespējama - nākas apstāties. Rokas bremze ierīkota uz priekšējiem riteņiem, tāpēc zem stūres atrodas izvelkams spieķis. Braucot tukšā, Ranger nežēlīgi kratās, taču oficiālā celtspēja versijai ar dubultkabīni ir 1065 tonnas. Ko vēl vairāk vajag? Ford negrasās startēt ar Ranger rallijreidā, operācijas lielā ātrumā tam ir svešas, bet elektroniskas pilnpiedziņas ķidas apšaubītu transmisijas cirvja izturību. Turklāt, ja Ranger nedzen kā BMW X5, tad degvielas patēriņš nostājas pie mēreniem 8 litriem uz 100 km un 2,5 litru dīzeļa (143 ZS) troksnis kabīnē arī nespiež uz ausīm. Cietie sēdekļi ir samērā ērti, vietas kabīnē daudz - brauc svilpodams kaut pižikā. Kravas kastē jau ievietots izturīgs pārklājums, tāpēc nav jāizdod papildu nauda Line-X aizsargpārklājuma izgatavošanai, ko pikapiem veic tepat Latvijā.

Jaunais tāds pats kā vecais

Somijas importētāja izvēles dēļ Ranger ir arī savas dīvainības un mīnusi. To, ka Latvijā nav triju litru motora un «automāta», vēl var saprast - elektrotīklu apsaimniekotājiem tāda greznība nav ne pa prātam, ne pa kabatai. Toties, ja pikapam, kam Limited versijā ir ādas sēdekļi, sešu disku mainītājs un hromēti spoguļi, vispār nav miglas lukturu, ir dīvaini. Tos nākas implantēt no Ranger dvīņa Mazda BT-50. Nesen iznākusi Ranger atjaunotā versija, kura no testētās atšķiras tikai ar dizainu, jo tehnika un kabīne palikusi nemainīga. Vienīgais jauninājums ir elektriski apsildāmi un arī regulējami spoguļi, kurus lauksaimnieciskais auto deviņos gados nebija spējis izpelnīties. Ford autosalona vadītājs Jānis Ozols par jauno Ranger izsakās skeptiski, jo, pēc pirmās informācijas, Latvijā populārākā Double Cab jeb dubultkabīnes versija kļūšot pat par 1200 latiem dārgāka. Tenderos jeb konkursos tas izritina sarkanu paklāju Mitsu-bishi L200 priekšā, taču Baltic Motors sola vēl pacīnīties par cenu, turklāt Somijas noliktavā ir papilnam iepriekšējā modeļa Ranger.

Strādniekiem priekšroka

Skalas pretējā galā atrodas Toyota Hilux, kas ir viens no dārgākajiem pikapiem, un viegli var saprast - kāpēc. Hilux kabīne, salīdzinot ar Ranger, izskatās pēc Lexus, tai ir pieejams gan «automāts», gan klimata kontrole, gaita ir daudz komfortablāka, un - tā ir Toyota. Hilux debija neizdevās pārāk vāja 2,5 litru motora dēļ (tam bija tikai 102 ZS), taču japāņi ātri aptvēra savu kļūdu un pievienoja 120 ZS versiju, kā arī triju litru motoru ar 171 ZS un 360 ņūtonmetriem. Kvalitatīvā un mazliet brutālā āriene slēpj pirmklasīgu tehniku. Hilux ir neatkarīga priekšējā piekare, zobstieņa stūres mehānisms, bet automātiski atvienojams diferenciālis (ADD) ļauj pieslēgt un atslēgt priekšējo tiltu gaitā līdz pat 80 km/h. Tomēr cena un ekspluatācijas izmaksas, rēķinot pēc apkopēm, ir augstākas nekā Ford Ranger, un arī papildaprīkojums dara domīgu. Oriģinālā «mājiņa» virs kastes gan ir labāka par plastmasas pakaļdarinājumiem, bet par 1900 eiro? Toyota nav pilnībā elektronizējusi Hilux, piemēram, piedziņas režīmi atšķirībā no Nissan Navara vai D-Max joprojām slēdzami ar īsu sviru, kas savā dermatīna mētelītī izskatās jocīgi līdzās glīti noformētajai «automāta» svirai. Ērtā, mūsdienīgā kabīne un pieklājīgā skaņas izolācija pietuvina Hilux apvidus auto Land Cruiser, turpreti, Ranger drīzāk ir spectransporta vienība. Tomēr bāzes motora necilā jauda, mazāka celtspēja un augstāka cena padarīja Hilux par privātpersonu vai ļoti turīgu uzņēmumu izvēli, jo īstu gandarījumu par iegādāto auto sniedza Toyota pikapa dārgākās versijas. Tā tas bija līdz šim, jo Hilux cenas ir tā samazinātas, ka ļauj Toyotai konkurēt pat melnstrādnieku klasē. Lielākās izredzes darba tirgū gan joprojām ir tādiem lenčubikšu un pufaiku pikapiem kā Ranger, ko arī pierāda nesenā uzvara pazīstama energouzņēmuma konkursā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

VĒRTĒJUMS

Dizains ***

Tehnika ***

Komforts **

Cena latos

Ford Ranger 2,5 Regular Cab 17 230*

Toyota Hilux 2,5 Extra Cab 14 839*

* demo auto cenas attiecīgi 21 460 un 20 510

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?