Pēc tās komandas elektronika spēj pilnībā patstāvīgi apturēt jauno S60, ja vien ātrums nepārsniedz 35 km/h. _City Safety_ sistēma krosoverā _Volvo XC60_ spēja tikai pasargāt no ietriekšanās citā automobilī. Tomēr cēlsirdīgais zviedrs prot spēlēt ne tikai aizsardzībā, jo tā rīcībā būs vesela motoru plejāde ar jaudu līdz pat 304 zirgspēkiem. Dažus no šiem dzinējiem _AutoDiena_ izmēģināja jaunā _Volvo S60_ pirmizrādē Portugālē.
Sports zviedru gaumē
Smokings prēmijas saņemšanai S60 jāaizlienē nebūs. Pie Volvo dizaina stūres atkal atgriezies Pīters Horburijs, kurš reiz izbeidza čemodānu stila ēru Volvo dzīvē. S60 principu viņš traktē vienkārši: «Tā ir četru durvju coupe.» Tomēr S60 nav pat attāli līdzīgs Passat CC vai Mercedes CLS ar to bezrāmju durvīm un dalīto aizmugures sēdekli. Tā ir kompakta, spēcīga un virs pakaļējiem riteņiem pat mazliet strupa skandināvu konstrukcija, kurā bez pūlēm var pamanīt XC60 sākto taciņu. Par to liecina spārnos stipri izvirzītie priekšējie lukturi un vertikālās dienas gaitas diožu svītras. S60 ir arī viens no tiem nefotogēniskajiem auto, kuri dzīvē izskatās daudz harmoniskāk un prestižāk nekā attēlos.
Resnāk un stingrāk
Lai gan pavisam S60 būs astoņi dažādi motori, sākumā izvēle aprobežosies ar četriem. Jau pēc 2 nedēļām Volvo dīleri piedāvās divus benzīna motorus - 2 un 3 litru benzīna turbo un divus dīzeļus. Topa versiju ar pazīstamo 3,2 litru sešcilindru dzinēju apzināti izlaidām, jo T6 ar visu riteņu piedziņu standartā ir absolūti dārgākais S60 - pieejams tikai maksimālā aprīkojumā Summum (elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, biksenona lukturi u. c.) par 46 490 eiro. Pieejamākais S60 pagaidām ir 2.0T. Līdz ar šo modeli Volvo klasifikācijā ienāk apzīmējums GTDi. Tam nav nekāda sakara ar dīzeļiem, jo šādi tiek apzīmēts 2 litru tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs, kuru pirmoreiz iepazinām jaunajā Ford S-Max. 203 ZS agregāts kopā ar Powershift ātrumkārbu īpaši izceļ Volvo ieguldījumu šasijas pilnveidošanā. Lai gan pamatā tā ir tā pati V70/S80/Mondeo «apakša», vitāli svarīgākās ritošās sastāvdaļas padarītas stingrākas un resnākas - no buksēm līdz pat amortizatoru «štokiem». Fināla regulējumi esot veikti pa Lielbritānijas ceļiem, jo Volvo vadījies pēc principa «uztaisi auto, kas der angļiem, un tas derēs visiem». Redzēsim, vai tas attiecas arī uz asfalta tankodromu kaut kur pie Sēnītes. Volvo lepni dēvē S60 par visu laiku sportiskāko Volvo, taču slēdziens «visu laiku precīzākais» tam piestāv labāk. Vienīgā iebilde - pavājas bremzes. Ja vēl atturamies no kārdinājuma izsviest liekus 2000 eiro par Four-C regulējamiem amortizatoriem, var apgalvot, ka S60 nu beidzot atkal ir viens Volvo, ar kuru braukt ir ne tikai droši, bet arī aizraujoši.
Motoru ciparizācija
Pilnpiedziņa kā 2000 eiro ekstra (kas pie reizes izslēdz no aprīkojuma rezerves riteni) iespējama arī spēcīgākajam dīzelim 205 ZS biturbo D5. No 2011. gada Volvo motoru numerācija pilnībā mainīsies. Piemēram, D3 ir tas pats D5, tikai ar 2 litru tilpumu 2,4 l vietā, vienu cilindru mazāk un 163 ZS. «Apgrieztais D» iedvesmo gan ar atsaucību, gan zemu degvielas patēriņu, un pirmo iespaidu sabojāja tikai manuālā kārba, uz kuru vispārējais progress laikam neattiecas. Taču ar D3 ciparizācija tikai sākas, jo mazo 1,6 litru dīzeli jeb DRIVe paredzēts pārkrustīt par D2, savukārt benzīna pusē tilpuma samazināšanas vēstneši būs T3 (1,6 l turbo, 150 ZS) un T4 (180 ZS). Bet kā tad ātro Volvo klasika T5? Būs arī tā, tikai šoreiz ar GTDi motora nikno 240 ZS versiju, kas tikko pieteikta arī atjauninātajā Mondeo.
Starp Ford un Geely
Lai gan dažs rauc degunu par zilā ovāla biežo klātbūtni Volvo motortelpā, no tās ir taustāms labums. Ford of Europe četrcilindru dzinējus spēj saražot ātri un pietiekamā daudzumā, bet ierobežotās D5 ražošanas jaudas izstiepušas rindas pēc XC60 piecu mēnešu garumā, un visai ticams, ka tas pats notiks ar S60. Pat Volvo jaunais saimnieks ķīniešu Geely neko tur nespēs ietekmēt, iekams S60 ražošana vietējam tirgum netiks sākta pašā Ķīnā, paātrinot Eiropas piegādes. Lai gan Volvo uzsvērti tēlo laimību un apmierinātību ar īpašnieku maiņu, jo ķīnieši modeļu izstrādē nejaucas, S60 atradās detaļa ar uzrakstu Made in China. Labi, ka tas ir tikai sānstikliņš.
Laiks atstāj pēdas salonā
Jaunā sportsedana salons ir ērtāks, nekā izskatās. Vietas ir pietiekami daudz arī aizmugurē, tikai psiholoģiski spiež slīpais jumts. Volvo pilnībā pārstrādājis info sistēmu, tāpēc krāsainais displejs tagad sēž viduskonsolē, nevis izbrauc no tās kā periskops. Datorā pēc vācu parauga apkopotas visas automobiļa funkcijas, ko var kontrolēt vadītājs, un arī grafika ir savdabīgs Audi un BMW mistrojums. Tomēr lietošanas algoritms nav visai ērts. Izvēlnes pārāk ātri pārlec un braucot pa datoru labāk neburties, citādi radariem, kas «aptausta» katru pretimnācēju/braucēju, būs darbs. Drošības sardzē Volvo ir pārcenties - elektrohidrauliskā stūres pastiprinātāja režīmus gaitā mainīt nav iespējams, lai gan to ļauj katrs Ford Focus. Instrumentu panelis 1:1 paņemts no S80. Tas īsti nesader ar jauno Infotainment sistēmu, tāpēc kāds britu kolēģis preses konferencē tā arī pajautāja: «Kāpēc jums tur tāds vecs panelis? Nepietika laika jaunam?» «Eldorado autoentuziastiem», kā sola viens no zviedru izgudrotajiem epitetiem, no Volvo S60 tomēr nav iznācis, jo, salīdzinot ar vācu konkurentiem, daži sīkumi izskatās nepabeigti vai sasteigti. Taču gudra pārdevēja vadībā noteikti var sakomplektēt tādu mašīnu, kurā veselais saprāts dominē pār mirkļa iekāri, un tad jau viss būs kārtībā.