Saskaņas centra galvenā persona kampaņā ir Rīgas mērs un premjera kandidāts Nils Ušakovs, kura ģīmetne klāj teju visu kāda nama sienu netālu no Dzelzceļa stacijas, lai gan N. Ušakovs tāpat kā ZZS premjera kandidāts Aivars Lembergs vēlēšanās nemaz nekandidē. N. Ušakovs arī nav izrādījis lielu vēlmi atstāt Rīgu un kļūt par valdības vadītāju, ja nebūs drošs par koalīcijas stabilitāti. Taču kampaņā viņam ir liela loma arī kā tās idejiskajam vadītājam.
Reklamē, kur nekandidē
Lai arī Vienotības līderi nebija kā vienota komanda un partija stingri nestāvēja aiz sava premjera un ministriem, V. Dombrovskis atkal ir celts godā, jo, iespējams, citu agrāko lokomotīvju slava mazliet pabalējusi. Premjeru reklamē arī vēlēšanu apgabalos, kuros viņš nekandidē, un par valsts izvešanu no krīzes slavē kaimiņvalstu Igaunijas un Somijas kolēģi, kas ir jauna nianse kampaņā. Tikšanās ar vēlētājiem Vienotība izziņo radio, bet nereti zālē ir pārdesmit klausītāju, ieskaitot konkurentus. Savējos cildina arī Zaļo un Zemnieku savienība, kas agrākos koncertus nomainījusi ar lietišķām sarunām konkrētās auditorijās un ministru darba braucieniem, kas dod iespēju vērsties arī pie balsotājiem, jo komandējumi parsvarā iegadās apgabalā, kur ministri kandidē. Savā avīzē ZZS uzrunā vēlētāju arī krievu valodā.
Saskaņas centrs pat apstaigā dzīvokļus, un to dara arī speciāli sagatavoti aģitatori, kurus apmāca profesionāļi no Krievijas, kā nesen informēja TV3 raidījums Nekā personīga. Uz latviešu mediju diskusijām SC deleģē cilvēkus ar latviskiem uzvārdiem - Ivaru Zariņu un Andreju Elksniņu, kurš bija arī debatēs par tiesiskumu, kur, iespējams, pārliecinošāks būtu Valērijs Agešins. Taču viņš Dienai skaidroja, ka vēlētāji gribot redzēt jaunas sejas. SC kandidātiem ir atļauta arī individuālā kampaņa, bet liegts aģitēt pret saraksta kolēģiem. Tādu parādību nācās konstatēt pērn, kad to bija izmantojusi Visu Latvijai!, aicinot kopīgajā sarakstā svītrot tēvzemiešus.
VL-TB/LNNK tāpat kā pērn netērē daudz naudas, bet nelielās devās tā ir visur - radio, plakātos un arī reklāmā uz privātā autotransporta. Ar tādu pārvietojas arī Saeimas prezidija loceklis Dzintars Rasnačs, novietojot mašīnu pie parlamenta. Lielāks efekts gan ir tad, kad auto pārvietojas, un aiz tā braucošie var uzzināt, par kuru partiju jābalso. Vēl labāk pamanāmas ir SC reklāmas uz pilsētas autobusiem, kurās brīdinošā vēršanās pret konsolidāciju rada iespaidu, ka SC nebūs pa ceļam ar Vienotību. Vairāk vai mazāk partijas popularizē savas programmas un Zatlera Reformu partijai pat ir izdevies tai pievērst uzmanību, iespējams, neordināro ideju dēļ, piemēram, par augstākās izglītības finansēšanu vai atteikšanos no civildienesta. ZRP arī izmanto nacionālajai mentalitātei neraksturīgu sarkanās un zilās krāsas salikumu.
Aktīvi piedalās diskusijās
Četras dienas pirms aģitācijas aizlieguma vairāk nekā 90% atļautā finansējuma bija iztērējusi Šlesera Reformu partija LPP/LC un ZZS, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja apkopotā informācija, ziņo LETA. Vienotība iztērējusi 77%, SC - 73%, ZRP - 54%. Vismaz Šlesera Reformu partijas izdzīvošanai reklāmai būs ļoti izšķiroša nozīme. Pēdējās kampaņai atvēlētās dienas varētu atnākt ar bagātīgu lasāmvielu - partiju laikrakstiem pasta kastītēs, ievērojamu aktivitāti sociālajos tīklos un, visticamāk, arī ar melno kampaņu.
Kamēr lielie spēki vai turīgu saimnieku vadītas partijas ar mazāku popularitāti tērē lielu naudu, tikmēr nelielas ietekmes partijas izmanto publiskās diskusijas un bezmaksas raidlaiku, lai sevi parādītu, vai sarīko ko tādu, ko medijiem grūti neparādīt kā Tautas kontroles pārstāvja izraisītās nekārtības Latvijas Televīzijas diskusiju tiešraidē Bauskā. Tas bija protests pret mazo partiju neaicināšanu uz reģionālajām debatēm, par ko TK vērsās arī tiesā. Pirms nākamās LTV diskusijas Cēsīs TK solīja jaunus pārsteigumus, kam bija gatavojusies arī policija, taču TK nemiera cēlājs klātesošajiem atvainojās par Bauskā notikušo.
Gandrīz visu nelielo partiju līderi norāda, ka kampaņa pietiecīgā finansējuma dēļ galvenokārt aprobežojas ar interneta vides iespējām, iesaistīšanos diskusijās un sadarbību ar nevalstiskajām organizācijām, kuras interesējas par visiem vēlēšanu cīņas dalībniekiem. Kristīgi demokrātiskajai savienībai ir arī radošais pirmsvēlēšanu birojs, kurā vēlētāji var ienākt, bet, iespējams, par to uzzina vienīgi tie, kas ielūkojas KDS interneta mājaslapā. Pēdējā partija, kas iestājas par vēlēšanu reklāmas aizliegumu, arī pati kampaņā iztiekot bez naudas, apgalvoja partijas pārstāvis Gints Knoks. Viņš par absurdām nodēvēja lielo partiju reklāmas tajās izteikto solījumu dēļ. PP nebūs arī laimes lāča, kas iepriekš bija tās premjera kandidāts. Kādreiz ietekmīgajai PCTVL tagad nav lielas rocības un reklamēšanos laikrakstos tā nevarot atļauties, atzina Jakovs Pliners. Viņš izteica nožēlu, ka notiek nevis personāliju un programmu sacensība, bet gan PR, reklāmas un naudas sacensība. Tiesa, pērn Par labu Latviju! un VL-TB/LNNK ieguva vienādu vietu skaitu Saeimā, katra saņemot astoņus mandātus, bet PLL kampaņā ieguldīja ievērojami vairāk līdzekļu, nekā VL-TB/LNNK, kas nozīmē, ka nauda tomēr visu neizšķir.