Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Monolīts

Neviens brīnumaino pārvērtību šovs nevarētu dabūt gatavu to, kas izdevies Kia. Nolieciet blakus jauno Kia Sportage un 2004. gada modeli un... brīnieties. Pilnīgi nekādas līdzības. Imidža trūkums agrākajos gados izrādījies izdevīgs. Atšķirībā no sevi pierādījušiem «brendiem», kam svarīga modeļu pēctecība, Kia var vienā mierā izmest vecās, saņurcītās skices papīrgrozā, uzzīmēt automašīnu no jauna un pielikt tai veco nosaukumu. Kas to būtu domājis, ka arī Kia kādu dienu trāpīs automašīnu kategorijā, kur vienīgais izvēles kritērijs ir «šito gribu»?

Masīvs un dinamisks

Atbildīgais par revolūciju ir zināms, un viņa vārds ir Pēters Šreijers. Veiksmīgi ekspluatējot zelta likumu, ka labs dizains izmaksā tikpat cik slikts, Kia radījusi dinamisku un pamanāmu krosoveru, turklāt pamanāmu jau pa gabalu. Par to gādā dienasgaitas diožu svītras, kuru neparastais leņķis pagaidām neļauj uzminēt auto modeli pat labiem spēkratu pazinējiem. Augsto, taisno sānu un aizmugures dēļ Sportage izskatās lielāks un prestižāks, nekā ir. Aizmugurējie lukturi novietoti tik augstu, ka Kia nācies iekārtot pagriezienu signālus bamperī kā savulaik lielajiem džipiem. Īsti «pa smuko» nav, toties respektu vairo - ieraugot priekšā kalnu ar divstāvu gabarītgaismām, dažs vēl padomās, vai nepazīstamo maz drīkst tā nekaunīgi apdzīt.

Jaudas netrūkst

Jebkurā gadījumā tas nebūs viegli. Divu litru dīzelim ir «tikai» 136 zirgspēki, taču Sportage joņo kā negudrs. Sešpakāpju «automāts» darbojas diezgan plūdeni, ja vien nav nospiesta poga Eco. Tad pārnesumkārba velk augstāko pārnesumu līdz pēdējam, līdz puskalnā apjēdz, ka labi nebūs, un ar atvieglotu, bet ne visai elegantu lēcienu pārslēdzas uz piemērotāku pārnesumu. Ekonomiskuma olimpiādē Kia Sportage uz medaļām grūti cerēt. Pilsētā patēriņš nav mazāks par 11 litriem, bet mazākais, ko izdevās sasniegt uz šosejas, bija 8,3 litri. It kā jau normas robežās, Ford Kuga dīzelis ar PowerShift ātrumkārbu patērē tikpat.

Glābējs Dynamax

Daļu vainas var novelt uz neciešamiem braukšanas apstākļiem. Sācies jau Valmieras maratona laikā, monotonais lietus ārdēja šoseju visu atceļu, bet A3 autoceļa rises ir bēdīgi pazīstamas līdz pat Igaunijai. Pēc pāris kautrīgiem mēģinājumiem Sportage uzbruka ūdens pilnajām renēm, it kā zem grīdas būtu pasaulē labākā vektoru pilnpiedziņa ar ūbergudriem diferenciāļiem. Tādu tur, protams, nav, taču Kia sadarbībā ar Magna Powetrain izstrādājis vienkāršotu aizstājēju, vārdā Dynamax. Drošības labad pārbaudīju Kia AWD potenciālu arī uz zemesceļa - noteikti nav vājāks par Nissan All Mode 4x4-i. Atšķirībā no platformas dvīņa Hyundai ix35 testa objekts būs nopērkams arī priekšpiedziņas versijā. Izskats paliks, trūks tikai virtuālo vektoru un netveramās automobiļa sajūtas, kas piemīt mašīnām no Šreijera dzimtenes.

Uzmanīgi ar ekstrām

Ja pieņem, ka izskats mūsdienās ir viss, Sportage interjers ir uzvarētāju vidū. Sarkans apgaismojums, spoži balti cipari instrumentu panelī un plastmasa kā dārga laptopa vāks - ko vēl vairāk vajag? Ir pat atpakaļskata kamera (bilde rādās ekrānā, nevis spogulī) un Latvijas karte. Gribētos vienīgi sēdekļus ar izteiktāku sānu atbalstu un bez ādas. Auduma krēsli labāk tur augumu un izskatās tik labi, ka tūkstoš eiro ekstras lietderība ir «zem jautājuma». Un, ja jau esam sākuši runāt par naudu: navigācija ar stilīgu animāciju - 1300 eiro, «ksenons» 600 eiro, keyless-go arī tikpat, metāliska krāsa - vēl 400.... Jā, melnais monolīts attēlā maksā 29 590 eiro, tālu no bāzes modeļa kā Rīga no Seulas. No otras puses, viss pārējais jau ietilpst EX komplektācijā. Vai 20 tūkstoši latu par ērtu un komfortablu SUV ir daudz?

7 : 2 = 100?

Papildu arguments ir Kia septiņu gadu garantija. Skaidrs, ka salaveču nav nedz Seulā, nedz Žilinā, kur ražo Sportage. Dīzeļa apkopju izmaksas nav mazas - no 140 līdz 200 latiem. Taču Kia paredz iegriešanos servisā ik pēc diviem gadiem vai 30 000 kilometru (savādi, bet tehniski identiskam Hyundai noteikti 20 000 km), un jaunajiem motoriem pat nav zobsiksnas, kuras nomaiņu izmaksu ziņā nereti pielīdzina apkopei veikalā nopirktam un turpat nekavējoties pa logu izsviestam televizoram. Kia lēš, ka septiņu gadu laikā Sportage apkopēs nāksies iztērēt ap 700 latu, tas ir tikai 100 latu gadā. Tātad kaut kas no lētās markas Kia vēl ir saglabājies.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, eiro

Kia Sportage 1.6 LX 2WD 17 990
Kia Sportage 2.0 EX 4WD 21 990
Kia Sportage 2.0 CRDI EX 2WD 22 990
Kia Sportage 2.0 CRDI EX 4WD A/T 25 690*
*demoauto
bez papildaprīkojuma

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?