Masīvs un dinamisks
Atbildīgais par revolūciju ir zināms, un viņa vārds ir Pēters Šreijers. Veiksmīgi ekspluatējot zelta likumu, ka labs dizains izmaksā tikpat cik slikts, Kia radījusi dinamisku un pamanāmu krosoveru, turklāt pamanāmu jau pa gabalu. Par to gādā dienasgaitas diožu svītras, kuru neparastais leņķis pagaidām neļauj uzminēt auto modeli pat labiem spēkratu pazinējiem. Augsto, taisno sānu un aizmugures dēļ Sportage izskatās lielāks un prestižāks, nekā ir. Aizmugurējie lukturi novietoti tik augstu, ka Kia nācies iekārtot pagriezienu signālus bamperī kā savulaik lielajiem džipiem. Īsti «pa smuko» nav, toties respektu vairo - ieraugot priekšā kalnu ar divstāvu gabarītgaismām, dažs vēl padomās, vai nepazīstamo maz drīkst tā nekaunīgi apdzīt.
Jaudas netrūkst
Jebkurā gadījumā tas nebūs viegli. Divu litru dīzelim ir «tikai» 136 zirgspēki, taču Sportage joņo kā negudrs. Sešpakāpju «automāts» darbojas diezgan plūdeni, ja vien nav nospiesta poga Eco. Tad pārnesumkārba velk augstāko pārnesumu līdz pēdējam, līdz puskalnā apjēdz, ka labi nebūs, un ar atvieglotu, bet ne visai elegantu lēcienu pārslēdzas uz piemērotāku pārnesumu. Ekonomiskuma olimpiādē Kia Sportage uz medaļām grūti cerēt. Pilsētā patēriņš nav mazāks par 11 litriem, bet mazākais, ko izdevās sasniegt uz šosejas, bija 8,3 litri. It kā jau normas robežās, Ford Kuga dīzelis ar PowerShift ātrumkārbu patērē tikpat.
Glābējs Dynamax
Daļu vainas var novelt uz neciešamiem braukšanas apstākļiem. Sācies jau Valmieras maratona laikā, monotonais lietus ārdēja šoseju visu atceļu, bet A3 autoceļa rises ir bēdīgi pazīstamas līdz pat Igaunijai. Pēc pāris kautrīgiem mēģinājumiem Sportage uzbruka ūdens pilnajām renēm, it kā zem grīdas būtu pasaulē labākā vektoru pilnpiedziņa ar ūbergudriem diferenciāļiem. Tādu tur, protams, nav, taču Kia sadarbībā ar Magna Powetrain izstrādājis vienkāršotu aizstājēju, vārdā Dynamax. Drošības labad pārbaudīju Kia AWD potenciālu arī uz zemesceļa - noteikti nav vājāks par Nissan All Mode 4x4-i. Atšķirībā no platformas dvīņa Hyundai ix35 testa objekts būs nopērkams arī priekšpiedziņas versijā. Izskats paliks, trūks tikai virtuālo vektoru un netveramās automobiļa sajūtas, kas piemīt mašīnām no Šreijera dzimtenes.
Uzmanīgi ar ekstrām
Ja pieņem, ka izskats mūsdienās ir viss, Sportage interjers ir uzvarētāju vidū. Sarkans apgaismojums, spoži balti cipari instrumentu panelī un plastmasa kā dārga laptopa vāks - ko vēl vairāk vajag? Ir pat atpakaļskata kamera (bilde rādās ekrānā, nevis spogulī) un Latvijas karte. Gribētos vienīgi sēdekļus ar izteiktāku sānu atbalstu un bez ādas. Auduma krēsli labāk tur augumu un izskatās tik labi, ka tūkstoš eiro ekstras lietderība ir «zem jautājuma». Un, ja jau esam sākuši runāt par naudu: navigācija ar stilīgu animāciju - 1300 eiro, «ksenons» 600 eiro, keyless-go arī tikpat, metāliska krāsa - vēl 400.... Jā, melnais monolīts attēlā maksā 29 590 eiro, tālu no bāzes modeļa kā Rīga no Seulas. No otras puses, viss pārējais jau ietilpst EX komplektācijā. Vai 20 tūkstoši latu par ērtu un komfortablu SUV ir daudz?
7 : 2 = 100?
Papildu arguments ir Kia septiņu gadu garantija. Skaidrs, ka salaveču nav nedz Seulā, nedz Žilinā, kur ražo Sportage. Dīzeļa apkopju izmaksas nav mazas - no 140 līdz 200 latiem. Taču Kia paredz iegriešanos servisā ik pēc diviem gadiem vai 30 000 kilometru (savādi, bet tehniski identiskam Hyundai noteikti 20 000 km), un jaunajiem motoriem pat nav zobsiksnas, kuras nomaiņu izmaksu ziņā nereti pielīdzina apkopei veikalā nopirktam un turpat nekavējoties pa logu izsviestam televizoram. Kia lēš, ka septiņu gadu laikā Sportage apkopēs nāksies iztērēt ap 700 latu, tas ir tikai 100 latu gadā. Tātad kaut kas no lētās markas Kia vēl ir saglabājies.