Līgums lauzts 10. jūnijā, un jau šonedēļ dome varētu sākt sarunu procedūru par informācijas izvietošanu citā laikrakstā. Viens no sarunu partneriem varētu būt Jūrmalas Nedēļas Ziņas (JNZ), kurās regulāri apmaksātas publikācijas ievieto bijušais Munkevica partijas biedrs, tagad vicemērs Māris Dzenītis.
Spiesti atkāpties
Arī pēc R. Munkevica atcelšanas no amata šā gada JZ bija klaji naidīgas viņa pretiniekiem, īpaši M. Dzenītim. Laikraksta metiens - 24 000 - ir lielāks nekā dažam nacionālajam medijam, taču domes vadībai bija aizdomas, ka patiesībā tiek iespiests daudz mazāk eksemplāru, jo regulāri pienākušas sūdzības, ka avīžu nepietiek. Tāpēc Ekonomikas policija ierosināja lietu pret Aurum Media. JZ redaktors Aldis Bērziņš apgalvoja, ka «daži cilvēki politisku motīvu dēļ zaga avīzes izplatīšanas vietās, tāpēc mēs visas uzreiz nevedām - aizvedām daļu un nākamajā dienā otru daļu». Jūrmalas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja p. i. Ineses Auniņas teiktais, ka sarunu procedūra «rezultējās ar abpusēji labprātīgu vienošanos par līguma laušanu», netieši apliecina, ka pašvaldība liks izdevējus mierā, bet tie nemēģinās tiesāties par līguma atjaunošanu. Tam arī nebūtu lielas jēgas, jo līdzšinējais līgums bija pagarināts līdz 1. jūlijam un bez konkursa diez vai varētu tikt pagarināts vēlreiz. Pēdējos mēnešos Aurum Media no domes saņēma vairāk nekā Ls 6600 mēnesī.
Dīvaini lēmumi
Lai arī pretendenti teorētiski var būt vairāki, visticamāk, starp tiem noteikti būs SIA Creato un SIA RA4, kas izdod JNZ. Neoficiāli izskan, ka tādējādi dome varētu panākt mierizlīgumu trijās tiesvedībās ar Creato, kas JZ izdeva jau kopš 1998. gada, bet savdabīgos apstākļos domes pasūtījumu zaudēja. Lai piesaistītu papildu finansējumu, tieši Creato 2007. gadā kopā ar uzņēmēju Gintu Kelli izveidoja Aurum Media, taču JZ izdevēja tiesības palika Creato. Kad R. Munkevics tika atcelts no mēra amata 2009. gada sākumā, Aurum Media pēkšņi reģistrēja nosaukumu Jūrmalas Ziņas uz sava vārda un sāka izdot pēc noformējuma identisku laikrakstu, paužot nevis domes, bet R. Munkevica un viņa partijas Jūrmala - mūsu mājas viedokli. Izcēlās apjukums - lasītāji nesaprata, kura ir domes viedokli atspoguļojoša avīze, kura - ne. Rezultātā Creato bija spiests mainīt avīzes dizainu un izmantot interneta versijai reģistrēto nosaukumu Jūrmalas Ziņas.lv. Atgriežoties mēra krēslā pērnvasar, R. Munkevics pārjaunoja līgumu par informācijas izvietošanu, nododot šīs tiesības un finansējumu Aurum Media, kuras īpašniece G. Kelle tiek minēta kā uzticama R. Munkevica domubiedre un arī SIA Priority valdes locekle (Dzintaru koncertzāles VIP zonas ēdināšanas iepirkuma skandāls izcēlās tieši tāpēc, ka R. Munkevics centās panākt Priority uzvaru konkursā). Creato pret Jūrmalas domi vērsās tiesā gan par nesamaksāto naudu, gan pārjaunojuma līguma likumību. Tad Creato apvienoja spēkus ar SIA RA4, kas līdz tam izdeva laikrakstu Jūrmalas Nedēļa, un kopā sāka izdot JNZ. Iepirkumu uzraudzības birojs šopavasar atzina par pamatotu JNZ sūdzību, ka Jūrmalas domes jaunā konkursa nolikums rakstīts Aurum Media interesēs un aizliedza slēgt līgumu ar to. Dome tomēr līdz 1. jūlijam pagarināja līdzšinējo līgumu ar to pašu Aurum Media. Tagad Creato valdes locekle Silvija Vīksniņa cer, ka jaunā domes vadība izlems par labu JNZ. Arī otrs JNZ dibinātājs SIA RA4 īpašnieks Jānis Vilnītis ir gatavs sarunām par domes informācijas izvietošanu, taču negribētu laikrakstu pārvērst par pašvaldības biļetenu. Viņš arī atzīst, ka JNZ izdevumā regulāri parādās M. Dzenīša apmaksāts viedoklis, taču tas tiekot nodalīts atsevišķi no redakcijas materiāliem.