Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Nedalīs sabiedriskā pasūtījuma pīrāgu

Pieņemot Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu galīgajā lasījumā, tajā tomēr nav iekļauta norma par 15% sabiedriskā pasūtījuma finansējuma nodošanu citiem nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem. Šo komercmediju prasīto normu aizstāvēja arī Valsts prezidents Valdis Zatlers, kurš atdeva likumu Saeimai otrreizējai caurlūkošanai.

Latvijas Radio ģenerāldirektors Dzintris Kolāts biznesa portālam _Nozare.lv_ atzina, «ka saprāta balss ir uzvarējusi». Šai idejai bijis spēcīgs lobijs, tomēr Dz. Kolāts esot gandarīts, ka šāda bezprecedenta normas ieviešana nav notikusi.

Likuma gala versijā pieņemtas vēl vairākas būtiskas normas, kas iepriekš izraisīja strīdus, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja Ingrīda Circene atzīst, ka valsts valodas lietojuma ziņā situācija ir sliktāka nekā likuma pirmajā versijā. Kaut gan normas tagad jāievēro arī reģionālajiem medijiem, nebūs noteikts, ka kvota attiecas uz visvairāk skatīto TV raidlaiku no plkst. 19.00 līdz 23.00. «Tagad raidījumus latviešu valodā varēs ielikt naktī un agri no rīta, kad tos neviens neskatās, bet formāli kvota būs izpildīta,» bažījas I. Circene. Taču viņa par uzvaru uzskata to, ka Lattelecom netiks pagarināta licence virszemes digitālajai televīzijai ar līdzšinējiem noteikumiem, bet 2013. gadā būs jāizsludina jauns konkurss.

Labā ziņa ir tā, ka Latvijai nebūs jāmaksā sods par ES direktīvas nepildīšanu, saka Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka. Atbilstoši direktīvai tiks nodrošināts raidlaiks Eiropā veidotiem raidījumiem un filmām. Taču diskusija par industrijas nākotni vēl ir jāturpina, arī par Lattelecom virszemes digitālās TV apraides tarifiem, kurus komerckanāli joprojām uzskata par pārāk augstiem. «Aktuāls joprojām ir jautājums par labvēlīgiem nosacījumiem vietējo telekanālu raidījumu un seriālu veidošanai». Viņai interesants šķiet priekšlikums atteikties no reklāmām sabiedriskajos medijos vispār, taču tas šoreiz netika skatīts. Ir nolemts, ka reklāma komerckanālos var aizņemt līdz 20% no kopējā raidlaika, bet sabiedriskajos medijos - 10%.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?