Kā zināms, divreiz vienā un tajā pašā upē iekāpt nevar, un Opel nemaz necer atkārtot oriģinālā Zafira modeļa panākumus. Lai justos pārliecinošāk, ražotājs pat paturējis ierindā līdzšinējo kompaktā minivena modeli, kurš radīts uz vecās Astra bāzes. Vai tas nozīmētu, ka Opel neko daudz nepaļaujas uz jaunā modeļa tirgus potenciālu? Nebūt ne, gluži vienkārši Zafira Tourer (ja arī ar pāris iztrūkstošiem centimetriem izmēros) ieņem pakāpienu, no kura Opel neglīti nožāvās jau pirms daudziem gadiem ar konkurētnespējīgo Sintra un tā arī nesadūšojās uzkāpt uz tā vēlreiz. Nu bailes no augstuma ir pārvarētas, un Opel ir ko likt pretim Sharan un S-Max.
Salts aprēķins
Šķiet, tieši Rietumeiropā pieprasītā Ford S-Max bildes bijušas piespraustas Opel marketologu sapulču telpā. Izmēros Zafira Tourer nespēj par visiem simt procentiem sacensties ar Sharan un Galaxy, kuros pat septiņu sēdvietu versijā vēl paliek krietna vieta bagāžai. Opel minivens ir kompaktāks un īsāks, bet konceptauto cienīgā priekšpuse atstāj futūristiska un daudzsološa auto iespaidu. Rūgtā patiesība ir tāda, ka šajā Zafira izlaidumā Opel atvadījies no Flex7 sēdekļu sistēmas standartā un par trešo krēslu rindu ir jāpiemaksā. Salts, taču saprotams aprēķins. Zafira Tourer nav arī bīdāmo durvju vai citu pārsteigumu, tāpēc paredzams, ka turīgākajā Eiropas daļā ne viens vien Opel klients labprāt dos priekšroku Zafira Tourer, nevis Insignia. Un savu izvēli nenožēlos.
Modes upuris
Minivena interjers atspoguļo aktuālo Opel modeļu izskatu, taču ar MPV raksturīgām niansēm. Te ir daudz sīklietu kastīšu, ieskaitot «slepeno» nodalījumu panelī pasažiera pusē. Tas ir šaurs un dziļš, kā radīts dokumentu vai nelielas fototehnikas noslēpšanai, nomaskēts par parastu apšuvuma detaļu, un tā pogu nevar redzēt, bet gan tikai sataustīt. Agrāk nepieredzēta noņemšanās ar detaļām padarījusi Opel par minivenu ar izkoptu interjeru, kura pievilcību daudzu acīs cels MPV raksturīgā paaugstinātā sēdpozīcija. Testiem pieejamais demonstrācijas auto gan ir kārtējais pierādījums Opel nesaprotamajiem mēģinājumiem iztapt marketologu untumiem, uzlēkt augstāk par sēžamvietu un izlikties par to, kas tas nekādi nav. Divkrāsu sēdekļu apšuvums patiešām atdzīvina interjeru un piešķir tam vērtību, turpretim panorāmas vējstikls un sarežģītā paroceņu «ikebana» otrajā rindā ir tukša skriešana pakaļ modei. Vairākumam aptaujāto un izvizināto caurspīdīgais klajums virs galvas lika justies neomulīgi, tāpēc drīz vien tika aizklāts ar aizvelkamu priekškaru. Pēc Ford C-Max modes uz sāniem un pa diagonāli pabīdāmie sēdekļi aizmugurē patiešām ļauj izveidot pirmās klases salonu, taču cilvēki no mašīnas ar Opel zīmi gaida ko citu. Piemēram, trīs atsevišķus sēdekļus otrajā rindā, ko nevainojami nodrošina Zafira Tourer bāzes modelis.
Brauc labāk par Insignia
Ar kaut ko izcilas gaitas īpašības un raksturloma braukšanas ainās ir tas, ko vismazāk gaidām no prāva ģimenes minivena. Taču, kā pierādījis Ford S-Max, gādīgais tētis var izrādīties baigais sportists. Līdzīgu joku izstrādājis arī Zafira Tourer. Zafira vienmēr bija tikai labs kompaktklases auto ar paaugstinātu jumtu, savukārt lielais brālis sasūcies Opel pieredzi Insignia pieslīpēšanā. Tourer vadāmību īsi var raksturot ar angļu vārdu «tidy», kam šajā kontekstā nav nekādas saistības ar tīrību un uzkopšanu. Tuvākais no trūcīgajiem skaidrojumiem latviešu valodā ir - pamatīgums, par ko parasti maksājam premium automašīnās un kura, ak vai, cik bieži, pietrūkst tai pašai Insignia. Zafira Tourer tas galvenokārt ir patīkams smagums stūrē un cienīga, taču tūlītēja atsaucība. Jā, Zafira Tourer ir Opel, ar ko ir prieks braukt, un - jo mazāk tajā būs dārgu un smagu purpatu (vai zināt, cik sver panorāmas jumts un tas akvārija logs?), jo labāk. Turklāt šīs ārišķības tik un tā nepalielinās atlikušo vērtību.
Draugs dīzelis
Kad ierindā nostādīti visi pieejamie dzinēji un pārnesumkārbas, skaidrs, ka šīs armijas uzturēšana nebūs lēts prieks. Izmantojot vecās rezerves, proti, 1,8 litru benzīna dzinēju, Zafira Tourer cenu var nospiest līdz 20 200 eiro, taču baidos, ka šādā minivenā nekāda «tidy» nebūs. Viegls 1,4 litru turbo jau izskatās labāk, taču netielējoties skaidrs, ka Zafira Tourer īstais dzīvesbiedrs ir CDTI dīzelis. 110 ZS versija ir laba, 165 ZS - pārāk dārga, tāpēc zelta vidusceļš ir 130 zirgspēku ar sešpakāpju automātu par aptuveni 25 000 eiro. Tāda Zafira Tourer lieliski iederas autoparkā un glīti izskatīsies arī pie mājas, kuras saimnieks no rīta sēdīsies pie stūres ar prieku, nevis ņurdot, ka «atkal jābrauc ar to autobusu».