Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Renault labākajos gados

Normunds Avotiņš

«O, kāds tev pasāts! Oj, nav pasāts...» Nav gan. Gandrīz piecmetrīgā, nakts melnā limuzīna taisnleņķa reste ar akurāti saridātiem spraišļiem maldina daudzus. Vājā apgaismojumā tas izskatās ne tikai pēc Passat, bet pat pēc kaut kā lepnāka. Bet pēc kā? Tikai ne pēc Renault. «Kas jūs esat, doktor Zorge?» Šoreiz AutoDienai bija vesela nedēļa, lai tuvāk iepazītos ar automašīnu, par kuru daudzi nemaz nav dzirdējuši, - Renault Latitude.

Aizjūras pasūtījums

Apzinoties, ka liels Renault sedans nespēs piesaistīt tikpat pašsaprotami plašu uzmanību kā jau minētais Passat vai kaut vai Laguna, franču autogiganta pārstāvji nolēmuši nevis pārsteigt, bet gan pieradināt. Automobiļa izsniegšana svinīgos apstākļos kopā ar pieaicinātu fotogrāfu un kvalitatīvu izklaides programmu mazliet neatbilst Latitude statusam (nav jau Jaguar), taču lietu vērtību nosakām mēs paši, bet savukārt Renault meklē netradicionālus ceļus kā preses, tā klientu uzrunāšanai. Arī pati automašīna nav necik tradicionāla, ja neskaita tās tipu - četras durvis, priekšpiedziņa un dziļš, atsevišķs bagāžnieks. Tā kā savulaik populārajam Safrane tāda nebija, jo 90. gadu lielais Renault bija tāds pats hečbeks kā šodien Škoda Superb, bet nesaprastais «ledlauzis» Vel Satis vispār ir vairāk minivens, mums ir iemesls svinībām. Renault uzbūvējis pirmo lielo sedanu kompānijas jaunāko laiku vēsturē. Vienmēr esmu bijis pārliecināts, ka Renault var uzbūvēt un, kas svarīgi, arī pārdot pats savu Passat vai vismaz Peugeot 508. Franči nav tik pašpaļāvīgi, tāpēc pasūtījuši Latitude korejiešiem. Zem slaidās virsbūves atrodas Samsung SM5. Ņemot vērā korejiešu autobūves vētraino progresu, tas arī nav slikti. Vienīgais jautājums, kāpēc Renault nevarēja mazliet paciesties un sagaidīt citu modeli, vārdā SM7. Lai gan nosaukums nav izmeklētāks par uzrakstu uz ugunsdzēsības skapja, pats auto izskatās pēc īsta korejiešu «jaguāra».

Renault par VW cenu

Renault Latitude arī izskatās labi, sevišķi 3/4 skatā no aizmugures, kad šaurie a la Lexus lukturi izceļ laideno pakaļgalu. Tomēr ar šo līdzināšanos labākajiem un smukākajiem Renault lielsedans staigā (nu labi, brauc) pa plānu ledu, jo šādi «erzacauto» nereti vairāk izskatās nekā ir kārtīgas mašīnas. Te labi strādā Renault pieradināšanas taktika. Ja vien neesat franču birokrāts, iespēja dabiskā ceļā nonākt saskarsmē ar Latitude ir gaužām niecīga. Tas nav arī automobilis, ko atķeksēsiet kā prioritāro izvēli, īrējot automašīnu citā valstī, ja Latitude tur vispār tiek piedāvāta. Rietumeiropā šis aparāts ir nepazīstama eksotika, jo galvenokārt paredzēts Austrumeiropai, Āzijai, Āfrikai, arī Meksikai, kur to svētā nevainībā pārsaukuši par Renault Safrane, un, protams, Krievijai, kur Maskavas autoizstādē Latitude arī svinēja savu pirmizrādi. Latitude cena Renault pārdevējiem ir neērts temats. Atšķirībā no Dacia Duster, par kuru lētāka tiešām ir tikai Ņiva, Latitude par sviestmaizi rokās nedodas. «Vīru melnā» dienesta auto, par kuru jau trešo dienu brīnās mani kaimiņi, maksā vismaz 36 000 eiro - summu, ko ikviena firma ar attiecīgu rocību bez pukstēšanas atdod par Passat vai kaut ko prestižāku, bet nekādi ne par Renault. Galvenokārt tāpēc, ka pēc trim gadiem Latitude nemaksās pat pusi no šīs cenas. Matemātisks aprēķins un paredzamā vērtības krišanās liek Renault izstrādāt dažādas shēmas. Viena no tādām ir izīrēšana par fiksētu summu mēnesī līdzīgi elektromobiļiem, kas vienkārši ir pārāk dārgi, lai tos kāds nopirktu pavisam.

Mirāža panelī

Bet pagaidām frankokorejiešu limuzīns nav zaudējis neko. Tas «saož» viedkarti manā kabatā, kad es tuvojos, un pakalpīgi atslēdz durvis. Aiz tām atrodas izšķērdīgi iekārtots ādas salons ar glītu Renault stūri. Vadītāja sēdeklim ir vairāk regulēšanas iespēju un komforta funkciju nekā vairākumam Mercedes. Līdzās starta pogai atrodas taustiņi ar neredzētiem simboliem, no kuriem daži tīri labi piestāvētu slepenai masonu ložai. Patiesībā tā ir izvērsta gaisa jonizēšanas un smaržināšanas sistēma Samsung Super Plasma. Šīs apburošās blēņas kopā ar masāžas sēdekli saucas ZEN pakete un Initiale versijā ir par velti, taču arī prastākai Latitude maksā tikai tūkstoš eiro. Vai tu re! 1000 eiro nu jau ir «tikai», lai gan jebkurā citā Renault smieklīgi dārgs šķiet jebkas, kas maksā vairāk par 200 eiro. Tumsā Latitude sveic ar superbaltiem gaismas riņķiem ap spidometru un tahometru, kuram pa vidu iestrādāts augstvērtīgs TFT ekrāns ar Renault netipiski kvalitatīvu animāciju. Uzņemot pasažierus naktī, par mašīnu var iestāstīt jebko. Priekšējais panelis mirdz kā attāli City of London debesskrāpji, un caur stikla jumtu var vērot to samazinātos analogus tepat Rīgā. Pilnai laimei trūkst tikai kvalitatīvāka navigācijas grafika un eiropeiskākas salona «smakas» sājā Samsung aroma vietā.

Tie tavi labākie gadi

Kad pierašanas fāze ir galā un atmests ar roku tik marginālu lietu kā skaņas tembra regulēšana veltīgiem meklējumiem, var nodoties braukšanai. 175 zirgspēku dīzelis ar sešpakāpju «automātu» tik ļoti piestāv Latitude, ka nav intereses par citiem variantiem. Iepildīts mazākā vai sportiskākā iepakojumā, šis komplekts tracinātu ar savu nesteidzību un pat kūtrumu, bet lielam Renault, kas jau piedzimis pusmūža vecumā, tas ir kā radīts. Turklāt automašīna nebūt nav lēna un dinamikā necik neatpaliek no hrestomātiskās vācu 2 litru dīzeļu plejādes, tikai pie Latitude stūres kaut kā nevelk uz ātrumu. Garās virsbūves pārkares un mīkstā amortizācija apcērt jebkādas azartiskas braukšanas ieceres jau saknē. Vadītājs negribot pielāgojas Latitude palēninātajai dzīves uztverei, tāpēc sedans vienā mierā šķērso telpu ar 7 litru vidējo patēriņu. Absolūta iekšējā miera sasniegšanai vajadzētu atdāvināt kādam 18 collu riteņus ar zemajām riepām, to vietā uzmontējot mīkstmiesīgas, augsta profila riepas, kas mazāk kratītos pa bedrēm. Un tad, tad gan es nopirktu Latitude? Laikam vēl ne. Man nekad nav patikušas automašīnas, kurās rodas neizskaidrojamas pārpilnības un nepiepildītu ilgu sajūta, it kā karotes tajā būtu aizbāztas aiz mākoņiem kā Skalbes pasakā par Ziemeļmeitu. Pieļauju, ka atbrīvošanos no tik iracionālas ligas sniedz ievēlēšana par deputātu. Otrām kārtām pēc nedēļas kopā ar Latitude es jutos piecdesmit gadu vecs. Ne tāpēc, ka automobilis uzdzītu stresu, gluži otrādi - tas visos iespējamos veidos centās no tā pasargāt. Pusmūža vecums gan pienāks šā vai tā, taču atlikušajos gados došu priekšroku trauksmainākiem un uz tehniku fokusētākiem automobiļiem. Tomēr, ja kāda taksometru firma Rīgā izvēlēsies Renault Latitude, labprāt kļūšu par tās klientu. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas eiro

Renault Latitude 2.0 Expression* 23 164
Renault Latitude 2.0 dCi A/T Privilege 34 333
Renault Latitude 3.0 V6 dCi A/T Initiale 38 919

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?