Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Smagā frakcija

Ik reizi, kad BMW paziņo par jauna modeļa iznākšanu, prožektori pagriežas Minhenes virzienā. Turpretim sausu ziņojumu kopa par labi pazīstama automobiļa kārtējiem uzlabojumiem nez kāpēc tiek atstāta bez ievērības, un aizkulisēs nav manāma drudžaina darbība un steidzīga vadu pārstiepšana. Tā sauktais 2011.

modeļu gada (kaut nācis klajā jau šī gada aprīlī) BMW X5 piezadzies klusiņām un nemanāmi - acīmredzot, lai lieki nekaitinātu publiku ekonomiski neizdevīgā brīdī. BMW bosiem atšķirībā no Latvijas bijušajiem stūresvīriem nav par ko kautrēties, jo X5 izrādījies izcili veiksmīgs un pieprasīts modelis, kurš jūnijā atzīmēja miljonā automobiļa jubileju. Kopš 2000. gada Spartanburgā ASV saražots ievērojams skaits «iks piekto», kuru imidžs kā daudziem dārgiem BMW ir pretrunīgs, taču tehnika kā vairumam BMW - nevainojama.

Ar baltu aci

Automašīna, kas pārstāv pašreizējās X5 paaudzes «pārlādēto» versiju, neizskatās gluži kā bildēs, jo papildus aprīkota ar tā saukto M paketi. Tajā ietilpst vēl agresīvāka izskata bamperi, speciāli riteņu diski, kā arī zemāka un cietāka M-piekare, kas citos BMW izrādījusies visai alerģiska pret mūsu asfalta kvalitāti. M piederumi padara svaigo X5 vēl neatpazīstamāku, jo no līdzšinējā auto to var atšķirt tikai pēc pilnībā krāsotiem bamperiem (ātri brauksi - neredzēsi) un jocīgiem, apaļiem miglas lukturīšiem, kas nez kāpēc atgādina minivenu Ford S-Max. M versijai tie stāv plati un tālu kā āmurhaizivs nāsis. Agrāk iegādāto X5 īpašniekus nīgrus var padarīt jaunie «korona» dienasgaitas riņķi, kas, pateicoties LED tehnoloģijai, tagad spīd spoži baltā krāsā un jau iztālēm ziņo, ka šitam čalim ir jaunais «ikss».

Kur palika litrs?

Jaunais X5 ievieš necilajā motoru izvēlē vēl vienu dīzeļdzinēju, ko apzīmē ar 40d. BMW motoriem ar četrinieku izsenis bijis sevišķs statuss, jo tā ir iniciācija astoņcilindru ložā, uz kuru liegts ceļš X3 vai 3. sērijas modeļu pircējiem. Šoreiz tas ir tīrais apmāns, jo motoru tilpuma samazināšanas dēļ 40d patiesībā ir trīs litru, sešu cilindru dīzelis ar TwinPower Turbo sistēmu, bez kuras šodien neiztiek neviens pats X5 dzinējs līdz pat stratosfēriskajam 555 ZS X5 M. Taču BMW spītīgi turas pie pārliecības, ka pircējus neinteresē, kādā veidā tiek panākta motora jauda, galvenais - lai tā būtu. Un tā te tiešām ir - 306 ZS (tikpat cik benzīna 35i) un, vaimandžesiņ, 600 ņūtonmetru grieze. X5 xDrive 40d drāžas uz priekšu kā lavīna, 100 km/h pārmijot jau pēc 6,6 sekundēm, turklāt nepatērējot šim procesam nepieklājīgi daudz degvielas. Solītie 7,5 l/100 km gan ir pārāk optimistiski pat ar jauno astoņu pārnesumu «automātu», taču moderno BMW pieticīgais degvielas patēriņš vienmēr ir patīkams pārsteigums. To diemžēl nevar attiecināt uz jau minēto M piekari, kura, par spīti Adaptive Drive amortizatoriem, arī šajā modelī apstiprināja tās nepiemērotību Latvijas ceļiem. Dažādos līmeņos iegremdētie kontrolaku vāki 20 collu riteņiem ir kā kājnieku mīnas. X5 salonā savukārt var diezgan ilgi meklēt desmit atšķirības, tomēr vairums jauninājumu paslēpti kaut kur automašīnas elektroniskajās dzīlēs, tajā skaitā arī kameru komplekts, kas parāda X5 skatā no putna lidojuma.

Citiem patīk lielāks

Ne visi smagsvari seko BMW piemēram. Range Rover, atzīmējot savu četrdesmitgadi, izurbis gruntīgo V8 dīzeli no 3,6 līdz 4,4 litru tilpumam. Parametri ir atbilstoši - 313 zirgspēki un 700 Nm, par 100 vairāk nekā X5 40d. Taču pat ar jaunu astoņu ātrumu pārnesumkārbu par 20% samazinātu degvielas patēriņu Range Rover nespēj iekļauties izmešu normās, kas ASV jau atbilst 2014. gadā gaidāmajam Euro 6. Tāpēc jauno superdīzeli pasaules lielākajā diždžipu tirgū nepārdos, kamēr BMW ar savām dubultturbīnām un samazināto tilpumu izpilda jeņķu prasības svilpodams. Te gan neiztiek bez neredzamajiem gariņiem no EfficientDynamics zemes, kuri pa kluso vāc enerģiju no bremzēšanas, aukstos rītos pasilda ātrumkārbu un palaikam atslēdz kādu tobrīd nevajadzīgu motora agregātu. Bet vadītājs tikai spiež pedāli, jo viņš par visu ir samaksājis. Dažkārt tik daudz, ka tādas automašīnas šķiet ražotas citai planētai, uz kuru raķeti neesam vēl nopelnījuši.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, eiro

BMW X5 xDrive 30d 59 540
BMW X5 xDrive 40d 63 650

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?