«Sadarbību ar Latviju turpināsim,» pēc tikšanās ar ministru ar smaidu sejā sacīja H. Altuna, kuram sarunā radusies pārliecība, ka pērn iepirkumā uzvarējušais CAF varēs ar Latvijas pusi sekmīgi noslēgt iestrēgušās sarunas par līguma gala redakciju. Satiksmes ministrija (SM) pēc tikšanās no komentāriem kategoriski atteicās. «Sazinieties ar manu biroja vadītāju,» Dienai sacīja ministrs Aivis Ronis. Biroja vadītājs Aivis Freidenfelds jebkādu informāciju par šo tikšanos sniegt nevēlējās. SM izvairīgā attieksme šķiet visai dīvaina, jo cits tikšanās dalībnieks - CAF apakšuzņēmēja Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis - sarunu ar ministru novērtēja kā «ļoti pozitīvu». Viņam šķitis, ka neskaidrības starp CAF un Latvijas pusi izdevies mazināt. Par iepirkumu tieši atbildīgais uzņēmums Pasažieru vilciens (PV) par tikšanos Rīgā esot uzzinājis tikai no medijiem.
Dienas rīcībā ir informācija, ka spāņi Rīgā tikušies ar Saeimas Tautsaimniecības komisijas vadītāju Vjačeslavu Dombrovski (RP), Vienotības frakcijas vadītāju Dzintaru Zaķi, VL-TB/LNNK frakcijas vadītāju Eināru Cilinski, pie frakcijām nepiederošo deputātu Viktoru Valaini, kā arī ar Ārvalstu investoru padomes vadītāju Ģirtu Greiškalnu. Visticamāk, uz tikšanos ar ministru un politiķiem H. Altuna ar savu komandu bija ieradies, lai saprastu CAF izredzes saglabāt vilcienu iepirkuma līgumu.
«CAF cenšas skaidrot Latvijas politiķiem savu nostāju, un man radās iespaids, ka spāņi ieinteresēti meklēt kompromisu, jo, kā sacīja CAF pārstāvis, viņi grib būvēt vagonus, nevis algot advokātus,» pēc tikšanās ar CAF pārstāvi norāda Dz. Zaķis. Arī E. Cilinskim tikšanās laikā radies iespaids, ka «spāņi gatavi sadarboties, novērst nepilnības». Viņaprāt, tiekoties ar Latvijas politiķiem, «CAF meklē atbalstu, bet, tā kā neesam piedalījušies šajā iepirkuma procesā, konkrētu viedokli par situāciju nevaram izteikt».
«CAF pārstāvis pauda viedokli, ka par lietām, kas līgumā būtu jākoriģē, viņi laikus informējuši otru līgumslēdzējpusi. Turpmāk iespējams viens no diviem scenārijiem - vai nu līgums tiek noslēgts ar grozījumiem un izmaiņām, vai arī līgums netiks noslēgts un būs jauns konkurss,» savu redzējumu pauž V. Dombrovskis. Arī Ģ. Greiškalns pēc tikšanās bija atturīgs, uzsverot, ka «ārvalstu investoru padome neiesaistās tādu problēmu risināšanā, kas ir aktuālas vienam uzņēmumam».
SM pakļautais PV, kas jau no 2010. gada nodarbojas ar vērienīgo iepirkumu par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu būvi un jauno vilcienu apkalpošanu, līgumu ar iepirkumā uzvarējušo CAF parakstīja šā gada 2. aprīlī. Līgumu parakstījušais Nils Freivalds drīz pēc tam amatu atstāja. Parādoties bažām, ka PV un CAF sarunu gaitā ieviesto līguma grozījumu dēļ Latvijas puse varētu zaudēt ES līdzfinansējumu projektā 100 miljonu latu apmērā, jaunā PV vadība sāka sarunas ar CAF par līguma izmaiņām. Par to sarunas iestrēgušas. RVR medijos paudis aizdomas, ka Latvijas puse novilcina laiku, lai 2. oktobrī varētu paziņot par jauna iepirkuma izsludināšanu. Ja netiks panākta vienošanās ar CAF, PV rīkos jaunu konkursu, paredzot iepirkt tikai 34 elektrovilcienus, augusta sākumā sacīja PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis (LETA). Galvenais CAF konkurents par vilcienu būves līgumu Latvijā ir bijis Šveices uzņēmums Stadler.