Nav precīzu ziņu
Saviem spēkiem no ledus Virma 2 atbrīvoties nevar. Pārtika kuģa astoņu cilvēku apkalpei ir piegādāta, bet ūdens resursi izsīkst un tiek lietoti ļoti taupīgi, stāsta A. Daņilo: «Tie nav normāli dzīves apstākļi. Visticamāk, laukā tiksim tikai tad, kad ledus sāks kust. Mums ir pirmā ledus klase, varam sekot ledlauzim triju mezglu ātrumā, ja tiktu veidota kuģu karavāna. Osta saņem pietiekami lielu nodevu, un tai būtu jānodrošina kuģu kustība.»
Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne pārmetumus noraida un apgalvo, ka līcī nemitīgi notiek kustība. Vakar pēcpusdienā A. Leiškalne pieļāva, ka ledū vēl ir no 20 līdz 30 kuģiem, precīzāka informācija nebija arī Latvijas Jūras administrācijas preses sekretārei Sarmai Kočānei. Vakarā Diena saņēma Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāja vietnieka Viestura Silenieka (ZZS) informāciju, ka līcī stāv tikai četri kuģi, trīs gaida, lai ieietu ostā, laukā no ostas brauc pieci, bet iekšā - seši kuģi.
Negods valstij
Nav nozīmes, vai iesaluši ir 24 vai 34 kuģi, pat viens iesalis kuģis rada negodu valstij un Rīgai, uzskata Stividorkompānijas asociācijas izpilddirektors Uldis Papāns. Viņš apgalvo, ka ostas kapteiņa sniegtā oficiālā informācija atšķiras no tā, ko novēro stividori. «Tiek deklarēts, ka dienā ievelk desmit kuģus. Stividori saka - tie ir meli, ievilka trīs vai četrus, pārējie ienāca savu gaitu. Stāsta, ka ledlauzis Varma strādā 24 stundas diennaktī, bet stividori redz, ka Varma stāv piestātnē un kapteinis atpūšas.» A. Leiškalne gan šādus apgalvojumus dēvē par absurdiem un norāda, ka tiek darīts maksimums, Varma malā stāvot reizi divās nedēļās, kad uzpilda pārtiku, bet pārējā laikā strādājot 24 stundu režīmā.
Stividoru sašutumu izraisa arī tas, ka Rīgas brīvostas valde neizrāda satraukumu par situāciju Rīgas jūras līcī. «Ir šāds stāvoklis, bet valdes locekļi aizbrauc pieredzes apmaiņā uz Roterdamas ostu! Tā ir vajadzīga lieta, bet ne šobrīd! Viņiem neviens neprasa iet ar cirvi ledu lauzt, bet ir jāsēž darbavietā un jākontrolē situācija,» norāda U. Papāns. V. Silenieks uzskata, ka juridiski osta ir izdarījusi visu, kas tai jādara, un skaidro, ka navigāciju nodrošina ostas kapteinis un valdes izbraukums uz Roterdamu bijis iepriekš plānotas mācības: «Kapteinis atbild par visu, kas notiek uz kuģa, viņam jāparedz arī ledus apstākļi. Kuģu nodrošinājums ar pārtiku un ūdeni ir aģenta darbs. Informācija par laikapstākļiem kuģu aģentiem tika izsūtīta laikus.» Esot bijuši arī gadījumi, ka kapteinis nav spējīgs adekvāti rīkoties, jo ledu redz pirmo reizi mūžā.