Ainars Latkovskis
Ierobežojumu atbalstīja
Jāatceras, ka šī ir tikai daļa no pasākumu kopuma cīņai pret ēnu ekonomiku. Neviens neuzskata, ka šī lieta atrisinās visas problēmas, bet tā varētu uzlabot stāvokli akcīzes preču legālajā mazumtirdzniecībā. Rezultāti uz robežas jau ir redzami diezgan skaidri, bet par konkrētiem skaitļiem varēsim runāt vēlāk.
Jāsaprot arī, ka [braukšana uz Krieviju] bija viegls rūpals, un ir cilvēki, kuri vienmēr meklēs vieglāko ceļu, kā nopelnīt. Bet ir arī jāsaprot, ka ne visi pierobežas iedzīvotāji grib un var strādāt lauksaimniecībā - ir jādomā, kā attīstīt ražošanu.
Jānis Tutins
(SC), Saeimas deputāts, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sekretārs
Bija pret ierobežojumu
Latvijas valsts papildus neko neieguva, bet ieguva Igaunija, uz kurieni pārcēlās liela daļa braucēju. Tur ir robežas nodeva, ko nomaksā katrs šķērsotājs. Vienkārši sanāk, ka tagad šiem cilvēkiem ir lieki 100 kilometri klāt, ko braukt, bet, ņemot vērā, ka Krievijā degvielas cenas neceļas tik strauji kā pie mums, atšķirība izlīdzinās.
Sanāk, ka tas tikai satracināja Latgali, un sākās protesti. Pozitīvais ir tas, ka valdība beidzot sāka pievērst reģionam uzmanību. Arī Saeimas kuluāros tagad tiešām runā par to, kā palīdzēt Latgalei, un tas par 80% ir šo cilvēku nopelns.