Centra finanšu konsultante Diāna Kvedere stāsta, ka galvenie klientus interesējošie jautājumi ir par noslēgtajiem kredītlīgumiem, iespējamajām izmaiņām tajos, par galvotāju maiņu vai atteikšanos no tiem, kā arī par parādu atmaksu kādai bankai. «Lielākā daļa mūsu klientu ir arī banku klienti, jo tieši no bankām saņēmuši informāciju par mūsu centru. Nereti pie mums nāk ar noslēgto līgumu ar banku par kredīta saņemšanu, lūdzot to izvērtēt vai kādas nianses izskaidrot. Ir gadījumi, kad cilvēki vēlas mainīt ķīlu, bet nezina, kā to izdarīt. Visos šajos gadījumos mēs sniedzam konsultācijas. Otra lielākā klientu grupa ir bankas parādnieki, kuri vēlas saņemt konsultāciju, kā situāciju vislabāk atrisināt. Mēs sniedzam konsultāciju par parāda iespējamo restrukturizāciju. Ja situācija ar parādiem ieilgusi un vienošanās ar banku vairs nav iespējama, konsultējam klientu par maksātnespējas procesu, nekustamā īpašuma izsolēm un zvērinātu tiesu izpildītāju piesaisti. Ir mums arī klienti, kuri vēlas saņemt konsultāciju par ņemtajiem ātrajiem kredītiem un to atmaksu,» centra ikdienas darbu vērtē D. Kvedere.
Lūgta vērtēt klientu finanšu pratību, D. Kvedere teic, ka tā ir ļoti dažāda, taču nepārprotami iezīmējas tendence, ka pēdējā laikā cilvēki kredītus ņem ļoti piesardzīgi un pārdomāti. «Es nedomāju, ka daudzie jautājumi par līgumiem, kas slēgti bankās, rodas tāpēc, ka banku darbinieki tos slikti izskaidrotu klientiem. Nereti ir situācijas, kad cilvēkiem bail vērsties pie bankas ar savu jautājumu, gribas skatu no malas, no neiesaistītas personas. Ja klienti to vēlas, mēs sazināmies ar banku un lūdzam banku speciālistus sazināties ar konkrēto klientu,» skaidro finanšu konsultante.
Jāpiebilst, ka centrā ir iespējamas arī anonīmas konsultācijas, atšķirībā no bankas iespējams sevi neidentificēt. Tas gan nebūs iespējams gadījumos, kad nepieciešama rūpīga konkrētās lietas analīze. Finanšu eksperte arī atzīst, ka sniegtos mediācijas pakalpojumus klienti paši līdz šim nav pieprasījuši, tos parasti viņa piedāvā kā konsultante. Līdz šim bijuši divi veiksmīgi mediācijas gadījumi. Konsultāciju un mediācijas centru izveidoja Latvijas Komercbanku asociācija, kas arī finansē tā darbību.