Francija nebūt nemīņājas automobiļu tehnoloģiju arjergardā, gluži otrādi. Tomēr, salīdzinot ar pārnopietnajiem vāciešiem un centīgajiem japāņiem, franči reizumis atgādina to sienāzi, kas bezrūpīgi sisina cauru vasaru, līdz ziema klauvē pie durvīm.
Stila vēstnesis RCZ
Vieglprātīgo automobiļu topa priekšgalā noteikti ierindojams Peugeot RCZ - modelis bez kripatiņas praktiskuma, toties kaudzēm maskulīna seksapīla. Uzmargots burtiski no tā, kas gadījies pa rokai - šajā gadījumā Peugeot 308 -, RCZ ar vēsturisku krakšķi pagriež jaunā virzienā Peugeot stila attīstību. Ja arī franču atbilde Audi TT tomēr nepietauvosies jūsu pagalmā, turpinājums sekos Peugeot automašīnās ar plašāku izmantojumu nekā «eu, davai, atvilksim ar šito!». Uz ātrumu ķertos tomēr nāksies atsēdināt, jo RCZ nav tik vētrains, kā izskatās, sevišķi ar 1,6 litru turbomotoru. 156 zirgspēku motora dabiskais spraigums izstaipīts ar ļoooti gariem pārnesumiem, kas ierobežo turbīnas iespējas parādīt, ko tā spēj, jau ar zemiem apgriezieniem. Gandrīz gribētos, lai RCZ būtu kabriolets, kam dinamika nav pirmajā vietā. Vēl gribētos pabraukt ar 200 zirgspēku versiju, lai pārliecinātos, ka pirmais iespaids no stingrās šasijas ir paliekošs. Un pajautāt, vai Honda ar nodomu nosaukusi pirmo hibrīdsporta mašīnu par CR-Z vai arī tā ir tikai sagadīšanās?
Tetovējums uz jumta
Līdz šim tika uzskatīts, ka augstāko pilotāžu pircēju kabatu izkāšanā, sagrozot tiem galvu ar dažādiem aksesuāriem, sasnieguši vācieši. Tomēr franči lepni atgādina, no kurienes nāk Louis Vuitton somiņas, un izstāda skatlogā automobili, kuram var izvēlēties ne tikai pamatkrāsu, jumta krāsu un paneļa krāsu, bet arī tetovējumu (uz jumta). Citroen DS3 ir pilnīgs pretstats zemajam RCZ ar tā oglekļa šķiedras jumtu, jo faktiski no jauna izgudro divriteni, ko vienreiz jau izdomājis Mini, - pilsētas mazauto kā īpašnieka personības spilgtinātāju un aksesuāru. Lai gan franču lilijas attēli uz DS3 nekur nav atrodami, tur nav arī Citroen logotipa, jo DS ar laiku kļūs par augstākas klases automobiļu līniju, kas attīstīsies paralēli pamatmodeļiem. Nākamais kolekcijas modelis būs DS4 uz Citroen C4 bāzes.
Auto kā dāvana
Ultramodernajam mērinstrumentu panelim, LED diodēm bamperī un Viva la France svītrām par 500 eiro jāpadara DS3 par moderna auto ikonu. Taču stila ikonu mūžs nav ilgs, tāpēc Citroen ir arī plāns B - jaunais C3, no kura faktiski radīts arī DS3 ar ačgārni sagāzto jumta vidusbalstu un «franču Mini» ambīcijām. C3 ir maigāks kā pēc izskata, tā dabas, jo DS3 piekare ir uz pusi sportiskāka, taču par tādu pašu lielumu nekomfortablāka, sevišķi ar elegantajiem zemprofila riteņiem. C3 kā mazam ģimenes auto Peugeot RZC līdzīga vadāmība nav nepieciešama, toties ar patiku tiek uztverts vietas piedāvājums, DS3 identisks panelis (bez individualizācijas iespējām) un pat Visiodrive vējstikls, kura augšējā mala atrodas tuvāk bagāžniekam nekā motorpārsegam. Sajūsmā par to, ka C3 piepeši kļuvis tik stilīgs, ka liec blakus kaut Audi A1, un tajā vairs neož pēc lēta tepiķa, pircējiem vajadzētu stāties rindā - uzrunā arī cena no 11 700 eiro. Taču retie pircēji pat strādīgo skudru C3 saskata vairāk kā kaprīzi vai pat dārgu dāvanu un pagaidām dod priekšroku izmeklēti aprīkotām automašīnām. Peugeot RCZ pat neatstāj izvēles iespējas, jo jau «pelēks ar pelēku» maksā 25 tūkstošus, bet perlamutra balts ar melniem 19 collu ratiem un ar ādu apšūtu paneli nereālus 32 000 eiro. Bet - izbaudīsim vasaru, pārlaidīsim ziemu un tad jau redzēsim, ko ēdīsim pavasarī.