Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +4 °C
Skaidrs
Piektdiena, 15. novembris
Undīne, Leopolds, Unda

Zatlera rīkojums tran sformējies reklāmā

Politisko ieražu restarta mēģinājums, ko pērn maijā ar savu Rīkojumu numur divi iniciēja eksprezidents Valdis Zatlers (RP), nule guvis atbalsi mobilo sakaru operatoru Tele2 un Amigo reklāmās, kas ar Rīkojumu nr. 5 - īpaši zemu cenas piedāvājumu - cenšas pārvilināt klientus. Reklāmas kampaņas autors Tele2 šādi centies pievērst konservatīvi noskaņotu klientu uzmanību, jo «telekomunikācijās ir ļoti daudz cilvēku, kuri, kā paņēma savu telefonu pagājušajā gadsimtā ar pagājušā gadsimta tarifu, tā joprojām to lieto», saka Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Viņaprāt, ja visās sfērās Latvijā būtu tāda konkurence kā mobilajos sakaros, «cenu līmenis pie mums būtu ļoti zems».

Visi trīs lielākie mobilo sakaru uzņēmumi (LMT, Tele2 un Bite) atzīst, ka mobilo sakaru cenas Latvijā ir teju zemākās Eiropā un nākamajam solim klientu piesaistē būs jābūt kam vairāk par zemu cenu un labu sakaru kvalitāti. «Nākotnē komunikācija mainīsies no minūšu skaitīšanas uz tehnoloģiju iespējām,» saka LMT Mārketinga komunikāciju dienesta direktors Normunds Zalpēteris.

Kopija no parodijas

Kampaņu, kas parodē V. Zatlera Rīkojumu numur divi, gan televīzijā, gan citos medijos kā Rīkojumu nr. 5 aizsāka Tele2, un LMT piederošais Amigo to uz karstām pēdām nokopēja. Līdzīgi Amigo jau agrāk parodējis arī Bites reklāmas stilu. «Acīmredzot mūsu piedāvājums ir tik labs, ka konkurents to nokopējis viens pret vienu,» saka J. Spoģis. Viņaprāt, šīs kampaņas ietvaros LMT cenu karos cenšas neiesaistīties, uzticot «melno darbu» darīt sev piederošajam Amigo. «Ja mūsu konkurents būvē savu reputāciju, mēģinot kādu nomelnot, tad laikam ir jābūt lielam izmisumam,» tā J. Spoģis. Sūdzības par Amigo reklāmu uzņēmums negatavo, jo paļaujas uz savu klientu spēju novērtēt šīs aktivitātes «ar smaidu».

«Jā, tā ir atbildes kampaņa,» uz Dienas jautājumu atbild ZetCOM (tirgū darbojas ar mobilo sakaru zīmolu Amigo) valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis. «Tele2 kampaņa ir sekla - atsildīts neveiksmīgais meteorīts. Mēs piedāvājam zemāku cenu, jo to esam apsolījuši saviem klientiem.» A. Freimanis norāda, ka provokācija šajā gadījumā ir tikai radošās izpausmes forma un «tirgū ir tikai viens operators, kurš piedāvā zemāko cenu, un tas ir Amigo. Tele2 nav jēgas par tādu izlikties ar piecu dienu piedāvājumiem». LMT uzsver, ka ZetCOM paši veido savas kampaņas un arī šajā gadījumā LMT nav Rīkojuma nr. 5 iniciators.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) sūdzību par šo reklāmu neesot bijis. PTAC gan vakar apturēja citu Tele2 reklāmu, kas sola bez maksas iegūt mobilo tālruni pirmklasniekiem, novērtējot to kā «maldinošu un agresīvu komercpraksi». J. Spoģi izbrīna, ka pērn par identisku kampaņu no PTAC pārmetumi nav izskanējuši.

Cenu kara finišs?

Kampaņa Rīkojums nr. 5 (piedāvājums bija spēkā no 17. augusta līdz vakardienai) raisījusi lielu interesi, jo tieši cena šobrīd ir viens no galvenajiem faktoriem mobilā operatora izvēlei, uzsver J. Spoģis. Tiesa, ar cenu kariem mobilo sakaru nodrošinātāji ilgi vairs aizrauties nevarēs - gan LMT, gan Tele2 atzīst, ka cenas Latvijas tirgū jau šobrīd ir zemākās Eiropā. Piemēram, Tele2 kampaņas piedāvājums par 5 latiem mēnesī iegādāties 1000 sarunu minūšu un 500 īsziņu mēnesī Eiropā maksājot 20-25 eiro, uzsver J. Spoģis. Uzņēmums šādus piedāvājums varot izteikt īpaši «slaidu» izmaksu dēļ.

«Tas līdzinās izsolei, kur cenas tiek samazinātas, komunikācijā dominē cena, taču pietrūkst radošuma piedāvājuma saturā,» saka Bites sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Viņasprāt, liela daļa klientu Latvijā aizvien vēl par mobilajiem sakariem vairākkārt pārmaksā. Izpētot esošo tarifu plānu piedāvājumus un klientu reālās vajadzības, secināts, ka vidēji gadā klients pārmaksā 25 latus, proti, iegādātais produkts netiek pilnībā izmantots vai tirgū līdzīgs produkts pieejams lētāk (vidēji viens klients mēnesī tērē 6-10 latus). Visticamāk, cenas faktora dēļ pēdējā pusgada laikā uz Biti no citiem operatoriem devušies 64% no visiem klientiem, kuri izšķīrušies par operatora nomaiņu. Saskaņā ar SPRK informāciju šogad 91 tūkstotis klientu mainījuši operatoru, saglabājot savu tālruņa numuru.

LMT pašlaik cenšas savu klientu bāzi saglabāt jau ārpus lētākās cenas piedāvājuma rāmjiem, piemēram, izglītojot klientus mobilo tehnoloģiju izmantošanas jomā. «Ir divi veidi, kā konkurēt, - ar cenu vai ar pievienoto vērtību. Katrs no zīmoliem pašlaik ieņem savu nišu, kur LMT vieta ir pievienotās vērtības radīšana,» uzsver N. Zalpēteris. Līdzīgi kā Tele2, arī LMT spēj Latvijā piedāvāt vienu no zemākajām cenām savā uzņēmumu grupā, vienlaikus abi mobilie operatori pamanās saglabāt labus rentabilitātes rādītājus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

LMT Tele2 Bite Latvija

Klientu skaits 2012. g. jūlijā (ieskaitot Amigo): 1,050 miljonu
Bāzes stacijas 2012. g. augustā: 1086
zveidots 1992. gadā un ir pirmais mobilo sakaru operators Latvijā
2011. g. apgrozījums: Ls 125,24 miljoni
2011. g. peļņa pēc nodokļu nomaksas: Ls 28,85 miljoni


2011. g. apgrozījums: Ls 86,35 miljoni
2011. g. peļņa pēc nodokļiem: Ls 19,93 miljoni
Darbinieku skaits: 299
Latvijā ienāca 2000. g. 7. oktobrī, kad Zviedrijas koncerna Tele2 AB meitasuzņēmums iegādājās mobilo sakaru operatoru Baltkom GSM.
Klientu skaits: 1,021 miljons


2011. g. apgrozījums: Ls 32,91 miljons
2011. g. peļņa pēc nodokļiem: Ls - 2,15 miljoni
Darbinieku skaits: 145
Klientu skaits: 444 tūkstoši

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Atā, atā!

Nez, kā gan viņai tagad klājas? Kā jūtas? Vai kā netrūkst? Es spītīgi turpinu interesēties par lietām un cilvēkiem, kas ir pazuduši no mediju dienaskārtības








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?