Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +6 °C
Daļēji saulains
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Zīmolam tērēs pusmiljonu

No Parex bankas nodalītās labās daļas - Citadele banka - zīmolam trīs gados un 13 bankas tirgos iecerēts tērēt pusmiljonu latu, Dienai atklāja bankas pārstāve Maija Celmiņa. Iecerētie tēriņi zīmolam tik lielai struktūrai, kāda būs jaunā Citadele banka, Dienas uzrunāto ekspertu skatījumā nav lieli. Taču domas dalās, vai šāds zīmols vispār ir jāveido, zinot, ka banka tik un tā agri vai vēlu tiks pārdota.

Kā zināms, saistībā ar iecerēto Parex bankas restrukturizāciju tiek veidotas divas juridiskas personas. Visi labie aktīvi tiks nodoti jaunajai - Citadele bankai, ko valsts iecerējusi pārdot, sliktos aktīvus atstājot Parex bankā. Jaunajai bankai, pēc M. Celmiņas sacītā, vajag ne tikai nosaukumu, bet arī zīmolu. Līdz ar to ar izmaksām zīmolam ir jārēķinās jebkurā gadījumā, noteica bankas pārstāve. Minēto summu zīmolam veido izdevumi, kas saistīti ar jaunās bankas zīmola izstrādi un ieviešanu, arī reklāmām. Nozīmīgu izmaksu daļu, pēc bankas pārstāves sacītā, veido arī lietvedība, filiāļu un bankomātu izkārtnes, interneta lapu pārveide, veidlapas, vizītkartes, zīmogi utt., norāda M. Celmiņa. Šo pakalpojumus nodrošina divas kompānijas no ārpuses - Wolff Olins un Leo Burnett, kas izvēlētas atbilstoši noteiktajai iepirkumu procedūrai, teica M. Celmiņa.

«Pat ja šāds budžets zīmolam trim gadiem būtu tikai Latvijas tirgum, tas nebūtu daudz, ņemot vērā, cik liela konkurence ir banku sektorā,» Dienai sacīja reklāmas eksperts, Adell Saatchi&Saatchi īpašnieks un direktors Varis Lāzo. Arī investīciju sabiedrības Prudentia partneris Ģirts Rungainis, gan arī bijušais Hansabankas (tagadējās Swedbank) viceprezidents Uģis Zemturis Dienai sacīja, ka summa iecerēm nav liela, zinot, cik daudz dažādas kompānijas līdz šim Latvijā tērējušas zīmola maiņai. «Protams, ir pēckrīzes laiks un izmaksas ir sarukušas, taču tik un tā šīs izmaksas nešķiet lielas,» vērtēja Ģ. Rungainis. Kā norāda U. Zemturis, jo lielāka organizācija, jo zīmolam vairāk jātērē. Izdevumi dažādām reklāmas kampaņām medijos vien izmaksājot virs simts tūkstošiem latu, piebilda U. Zemturis.

Viņš gan šaubās, vai vispār ir jātērē nauda jauna zīmola izveidē, ja banku tuvākā gada laikā iecerēts pārdot. Jaunais īpašnieks pēc bankas iegādes, visticamāk, vēlēsies, lai kredītiestāde pārņem viņa nosaukumu un zīmolu. «No tāda aspekta šī summa ir ļoti liela,» vērtēja U. Zemturis. Savukārt Prudentia partneris uzskata, ka banka ir «jāpārzīmolo un jāatbrīvo no vecā vārda» pat tad, ja kredītiestāde ar jauno zīmolu strādās pavisam neilgu laiku. M. Celmiņa norāda, ka saskaņā ar bankas aplēsēm jauns zīmols izmaksās daudzreiz mazāk nekā vecā reanimēšana. Jaunā zīmola ieviešana ir iekļauta bankas kopējā restrukturizācijas budžetā, ko apstiprinājusi bankas padome un Finanšu un kapitāla tirgus komisija. Tās licenci jaunā banka ir saņēmusi un darbu sāks ar 1. augustu. Parex bankas sadalīšana lielā mērā tiek veikta, lai tās labo daļu - Citadele banka - varētu vieglāk pārdot un valsts vismaz daļēji varētu atgūt Parex bankas glābšanā ieguldītos daudzos simtus miljonus latu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?