Atpakaļ pie prestiža
Tā kā Passat ir vidējās klases jeb D segmenta stūrakmens un teju etalons, tas ir izanalizēts līdz pēdīgajai skrūvītei, gramam un centimetram. Laboratorijas pārskats ietilptu divās A4 formāta lapās, jo neredzēti kontinenti ceļojumā pa Passat konstrukciju ceļā netrāpās. Automašīnas pamatā ir vēl 2005. gadā adaptētā šasija, kas atļāva vairāk mezglu unificēt ar Golf un pagriezt motoru šķērsvirzienā, pārcērtot Passat tehnoloģisko saiti ar Audi A4. Septītās paaudzes Passat izmēros gandrīz neatšķiras no iepriekšējā modeļa, un, ja jūs pa taisno iesēdinātu automašīnā, izlaižot ārpuses apskati, paietu labs brīdis, kamēr jūs apjēgtu, ka sēžat 2010. gada modelī. Bet tagad izkāpiet ārā un apskatiet auto rūpīgāk! Jaunā Passat taisnleņķa dizains izdarījis kolosālu pakalpojumu. Iepriekšējais modelis, sevišķi sedana versijā ar īsu bagāžnieka daļu un apaļiem lukturiem, daudziem šķita pārlieku «golfisks». Jaunais Passat atguvis augstvērtīgu vizuālo tēlu «ar vienu kāju luksusklasē», tomēr neatgriežoties pie dārgās Audi platformas.
Izmēģiniet benzīnu
Ja jau jaunais Passat nav nekas vairāk kā padziļināti uzlabots vecais, kas kavē pircējus aizvainoti uzgriezt VW muguru un pāriet pie konkurentiem? Tas ir imidžs, tehnika un premium līmeņa aprīkojums. Tāpat kā Mercedes arī Āfrikā ir Mercedes, arī Passat ir Passat, un ne Opel Insignia, ne kas cits to nespēs mainīt. Par tehniski nevainojamu Passat gan nevar saukt - kaut vai tāpēc, ka tas ir smags, taču vācu autobāņu kreiserim tas drīzāk ir pat pluss. Desmit motoru, kas sākas ar 1,4 benzīna turbo un ekonomisku 1,6 dīzeli, bet beidzas ar jaudīgiem TDI «smagsvariem» un benzīna V6, apmierina plašu vēlmju un iespēju spektru no nomas automašīnām un taksometriem līdz melniem limuzīniem gandrīz Phaeton cenā. Lai gan Passat klasiskais motors ir 2,0 TDI, pie iespējas iesaku pamēģināt 1,8 TSI. 160 zirgspēku benzīna motors ir nepelnīti aizmirsts visā VW grupā, taču tieši tāds Passat testos mums patika visvairāk - dinamisks, ar klusu un nepiespiestu gaitu un ne tik ēdelīgs kā versija ar 211 ZS motoru no Golf GTI.
Tehnokrātiem un...
Drošības aprīkojums un skaņas izolācija kā VW Phaeton arī padara Passat tik augstvērtīgu, lai gan visi šie radari, adaptīvās cruise-control un avārijas bremzes jau redzētas citos auto. Patiešām nezinu, vai Passat nepieciešama alumīnija starta poga un elektroniski regulējami amortizatori, taču tie tur ir, tāpēc funkciju pārbagātība abpus pārnesumkārbas svirai arī ļoti atgādina Audi. Uz šī high-tech fona pagalam anahronisks izskatās aizmugurējo sēdekļu locīšanas mehānisms, kas nav mainījies kopš 90. gadiem. Vispirms jāpaceļ apakšējais spilvens, un tad var nolocīt atzveltni, no kuras obligāti jāizvelk galvas balsts. Bet varbūt šāda konstrukcija ir pa prātam konservatīvajiem «pasātistiem», kuri nevar saprast, kāpēc Passat CC aizmugurē ir tikai divas sēdvietas? Vienlaikus Passat atrodams jauna tipa elektriski apsildāms priekšējais stikls, kurā nav metāla stīdziņu kā Ford, jo to uzdevumu pilda patentēta, stiklā iestrādāta plēve.
Daudzpusībā ir spēks
Bagātinot automašīnu ar modernām ierīcēm, jauniem motoriem un divkārši laminētiem stikliem, VW panācis to, ka Passat ir paliekoša pēcgarša. Vēl krietnu laiku pēc izkāpšanas no automašīnas nepamet sajūta, ka braukts ar tiešām labu auto. Šo sajūtu, kaut arī atšķaidītā veidā, vācieši prot atkārtot arī vienkāršākos auto, piemēram, VW Caddy. Atšķirībā no Passat furgons nav savas klases līderis, jo cīnās par vietu zem saules ar franču ražojumiem, turklāt nav no lētākajiem. Taču VW negrasās pazemināt standartus un turpina ražot Caddy ar neskaitāmām virsbūvēm, ieskaitot pagarināto Maxi ar 3,88 kubikmetru ietilpību un apdzīvojamo Tramper, kas ļauj atcerēties hipija gadus un padzīvot nedēļu mašīnā. No motoriem sevišķi patika 1,6 dīzelis, kas ir ievērojami klusāks par agrākajiem 1,9 TDI, turklāt par piektdaļu ekonomiskāks. Var sūkstīties par to, kāpēc elementāra bulku vāģa pircējam jāapmaksā Caddy plašās izvēles iespējas. Taču daudzpusībā ir komerctransporta spēks, un, piemēram, iespēja aprīkot Caddy ar 4MOTION pilnpiedziņu nesen nodrošināja VW uzvaru prāva autoparka iepirkumā.