PCTVL
Kritiska domāšana
Absolventam jāpārvalda Latvijas un sava novada vēsture, jābūt pietiekamam priekšstatam par Latvijas dabu, ģeogrāfiju, latviešu un Latvijas mazākumtautību tradīcijām, jāpārzina valsts uzbūve, tās institūciju darbība un demokrātijas pamatprincipi. Nav pareizi kultivēt skolēnos vēsturiska upura kompleksu vai uzspiest mīlestību pret valsts varu. Kritiska domāšana nav mazāk svarīga par mīlestību pret dzimteni. Politiķiem un elitei jāizturas pret tautu atbildīgi, jātur solījumi un godīgi jāmaksā nodokļi. Tikai tā, ar personīgo piemēru, var vairot patriotismu.
Ina Druviete
Vienotība
Plašais patriotisms
Patriotisms, dzimtenes mīlestība un gatavība aizstāvēt savu zemi jaunajā paaudzē jāveido gan ģimenē, gan sabiedrībā un skolā, pirmām kārtām jau ar savu piemēru un attieksmi. Skolai šīs pamatvērtības jānostiprina ne tikai mācību procesā, bet arī pedagogu attieksmē, arī neformālās sarunās. Patriotismu mācību procesā jauniešos iespējams nostiprināt ar visu humanitārās un sociālas ievirzes mācību priekšmetu palīdzību. Ikviena pasaules norise ir interpretējama Latvijas valsts ilgtspējas kontekstā. Kā atsevišķs mācību priekšmets jāmāca Latvijas vēsture.
Inguna Raituma
VL - TB/LNNK
Piederības izjūta
Galvenā ideja: veicināt piederības izjūtu Latvijai. 1. Teju jebkuru priekšmetu skolēniem iespējams pasniegt caur Latvijas realitātes un patriotisko vērtību prizmu. 2. Jāstiprina Latvijas vēstures apguve, ieviešot to kā atsevišķu mācību priekšmetu un pasniedzot patriotiskā garā. 3. Skolās svinot valsts un tradicionālos svētkus, atzīmējot piemiņas dienas, svarīgos pasākumos lietojot Latvijas valsts simboliku. 4. Veicinot izpratni par apkārtējo vidi, savu dzimto novadu vai pilsētu. 5. Rīkojot atvērtās mācību stundas ar Latvijai nozīmīgiem cilvēkiem.
Jānis Urbanovičs
SC
Nebūsim formālisti
Tūkstošiem absolventu dodas uz ārzemēm, un daudzi nedomā atgriezties. Viņi dodas prom ne tāpēc, ka nemīlētu savu dzimteni, bet gan nejūtot, ka ir dzimtenei vajadzīgi. Valsts uzdevums: atdot jaunatnei ticību nākotnei Latvijā. To nevar panākt ar mākslīgām metodēm, formāli palielinot Latvijas vēstures mācībstundu skaitu vai klasē pakarot prezidenta portretu. Skolēni redz reālo situāciju, un viņiem ir jāsajūt - valsts uzlabo dzīvi, nepazemo vecos ļaudis un rūpējas, lai jaunajiem būtu iespēja šeit realizēt savus plānus. Tad ar patriotismu mums viss būs kārtībā.
Silva Ozoliņa
ZZS
Vajag pēctecību
Patriotisma audzināšanā vajag pēctecību, audzināšanas darbā un interešu izglītībā izvirzot šādas galvenās prioritātes: nacionālās un valstiskās identitātes veidošana, stiprinot skolēnos patriotismu un radot iespējas to praktiski apliecināt ikdienā un svētkos; savas valodas augsta apzinīguma un mīlestības audzināšana; ārišķības aizstāšana ar iekšējas kultūras veidošanu; izpratne par pienākumiem un tiesībām pašattīstībā un karjerā; skolēnu iesaistīšana labdarībā un brīvprātīgo kustībā, veicinot tādu ētisko vērtību izkopšanu kā nesavtība, līdzjūtība un iecietība.
Vitālijs Aizbalts
Par labu Latviju!
Atbalstām jaunsardzi
Savā programmā iestājamies par Latvijas vēsturi kā obligātu mācību priekšmetu, atbalstām jaunsardzi un zemessardzi. Uz šo jautājumu skatos nevis kā uz tautības patriotismu, bet uz valstisku patriotismu, ar to domājot arī nacionālo interešu aizstāvību. Ar savu piemēru arī valsts amatpersonas var veicināt valstiska patriotisma izjūtu jauniešos. Veikalā iegādāties Latvijas zemnieku produkciju. Aizstāvēt Latvijas intereses ārvalstīs, veicināt mūsu uzņēmumu ekspansiju ārvalstu tirgos, kā to darīja A. Šlesers, aizstāvot mūsu lidostu un airBaltic.