Lai, saņemot rēķinu, iedzīvotāji to uzskatītu arī par leģitīmu vai spētu pieņemt un mazāk šaubītos par veikto aprēķinu solidaritāti un taisnīgumu, pirmkārt, jābūt pārliecībai, ka nodokļa celšana ir tikai viens no valdības īstenotajiem budžeta konsolidācijas pasākumiem - ka valsts maka turētājiem ir arī inovatīvākas domas par tikai «celt» un «griezt». Otrkārt, nodokļa paaugstināšana būtu jāsaista ar kadastrālās vērtības sakārtošanu, lai līdzīgiem īpašumiem nebūtu īpaši atšķirīgs nodokļa apjoms. Ja iedzīvotāji saņems paaugstinātu nodokļa aprēķinu, kas balstīts uz, viņuprāt, netaisnīgiem mērījumiem, neapmierinātība būs neizbēgama.
Interesants ir ierosinājums valdībai noteikt tikai NĪN diapazonu, kura konkrētu piemērošanu īstenotu pašvaldības. No vienas puses, tas it kā rada korupcijai labvēlīgu augsni pašvaldībās, tomēr no otras - solidāri dala atbildību par nodokļa apjomu konkrētam īpašniekam starp valdību un pašvaldību, mazinot iespēju vienam otru vainot iedzīvotāju interešu ignorēšanā.