Plašo pasākumu plejādei pievienojas arī jaunatklātā galerija. 16. jūnijā Skaņu mežā tiks atklāta izstāde, kas veltīta hrestomātiskajam amerikāņu komponistam Džonam Keidžam (1912-1992). Radošā komanda savu izvēli pamato ar faktu, ka Dž. Keidžs joprojām arī mūsdienu eksperimentālās mūzikas vidē (mākslā vispār) ir viens no biežāk citētajiem un parafrāzētajiem mūzikas novatoriem.
Teorētisko pamatojumu tam, kādēļ Keidžs joprojām ir autoritāte, sniegs mūzikas zinātnieks Boriss Avramecs, ievietojot «nejaušības mūzikas» pioniera personību arī Latvijas eksperimentālās mūzikas un 70. gadu neoficiālo laikmetīgo mūzikas festivālu kontekstā (Hardija Lediņa Nebijušo sajūtu restaurācijas darbnīca u. c.). B. Avrameca skatījumam īpašu vērtību piešķir fakts, ka viņam bijusi iespēja tikties ar komponistu arī personīgi.
Izstādē būs skatāmi neordinārie veidi, kādos Keidžs ir iedvesmojis nākamās paaudzes, turklāt nevis mūzikā, bet mākslā: dizaineres Diānas Boitmanes un Riharda Bražinska instalācijas un mākslinieka Artūra Bērziņa zīmējumi.
Džonu Keidžu mūzikas pētnieki dēvē par vienu no ietekmīgākajiem XX gadsimta amerikāņu komponistiem. Viens no radikālākajiem Keidža teicieniem ir «Sounds we hear are music» («Skaņas, ko dzirdam, ir mūzika») - tātad jebkura skaņa ir mūzika, ja tajā klausās. Keidžs mēdza «pārbūvēt» mūzikas instrumentus, pielāgojot tos savām skaniskajām idejām, par mūzikas instrumentiem tika padarīti arī sadzīves priekšmeti.
* C - sēž pie klavierēm klusumā. Kur, kad: Borisa Avrameca lekcija par Džonu Keidžu. 16. jūnijā plkst. 18, Miera iela 12