Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +16 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Konkurence asa, bet kvalitāti negarantē

Mana māsa pagalam aizrāvusies ar kuponiem, sapirkusi veselu žūksni, lai mēs ar tēvu un viņa pati varētu lētāk izgatavot fotogrāfijas, - stāsta Laura, kura saņēmusi arī ielūgumu uz vakariņām ebreju restorānā, kur kopā ar māsu varēšot ieturēt maltīti ar ievērojamu atlaidi. «Atceroties, kā mums klājās ar fotogrāfijām, jācer, ka šis kuponu pasākums beigsies bez piedzīvojumiem.

» Izvērtējot Latvijā nesen ienākušās, bet jau pietiekami lielu popularitāti ieguvušās kolektīvās iepirkšanās klientu sūdzības, var secināt, ka problēmas, visticamāk, saistītas ar uzņēmumu nespēju pildīt uzņemtās saistības lielā klientu pieplūduma dēļ, kā arī līdz galam neatklātajām visām ar kuponu atprečošanu saistītajām niansēm.

Abas rociņas kreisās

Lauras māsa kuponus fotogrāfiju izgatavošanai iegādājās kolektīvās iepirkšanās portālā cherry.lv, kur šo pakalpojumu piedāvāja Fotoprint. «Pirmajam problēmas sākās tētim, kad viņam no sešiem pasūtījumiem uztaisīja tikai piecus, sestais bija pazudis. Nākamā bija māsa - viņai no 30 pasūtītajām fotogrāfijām uztaisīja 23. Neparasti bija arī tas, ka izgatavotās fotogrāfijas bija jāizņem... ķīmiskajā tīrītavā,» stāsta Laura un atceras, ka arī pašai nav klājies labāk. Problēmas bija ar fotogrāfiju ielādēšanu, to nācās darīt pat vairākas reizes. «Kad devos pēc bildēm, māsa un tēvs jau mani pabrīdināja, tāpēc uzreiz atvēru aploksni, un izrādījās, ka tur ir citu cilvēku pasūtītās bildes. Kad par to informēju ķīmiskās tīrītavas darbinieci, viņa bija izbrīnīta, ar kādu sazvanījās, un izrādījās, ka par vienu ciparu sajaukts pasūtījuma numurs,» stāsta Laura. «Gaidot firmas pārstāvja zvanu, kā man solīja bilžu izsniedzēja, ielūkojos Fotoprint mājaslapā savā profilā, kur biju ielādējusi fotogrāfijas. Tur bija ievietoti trīs man svešu cilvēku fotoalbumi. Domāju, apskatīšos, vai starp fotogrāfijām nav iejukušas manējās. Labāk nebūtu skatījusies! Vienā albumā tikko dzimis mazulis, otrā mazi bērni, trešajā kāzas. Nu labi - vēl tās kāzu izdarības, bet viņi viens otru bildējuši arī otrā rītā, līgava vēl bija halātā, bet līgavainis - pilnīgi kails!» Par savu atklājumu Laura telefoniski informēja uzņēmumu, kur viņai atkal solīja atzvanīt, bet zvanu meitene tā arī nesagaidīja. Beidzot zvanīja pati un nu saņēma solījumu pēc divām dienām visu nokārtot. Gods kam gods, beidzot savas fotogrāfijas viņa tomēr dabūja. Kad Lauras māsa, vēlreiz pasūtot foto, atkal saskārās ar problēmām, viņa tikai noteica - viņiem tur laikam abas rociņas kreisās kājiņas. Tomēr, par spīti negatīvajām atsauksmēm, Fotoprint ar savu atlaižu piedāvājumu jau pārmeties no cherry.lv uz citylife.lv un zizu.lv.

Kvalitātes jēdziens

Aigars, kurš pēc savas iniciatīvas pēta un analizē, kas šajā jomā Latvijā notiek, bet vēlas saglabāt anonimitāti, uzskata, ka pat gadījumā, kad uzņēmums klientu pieplūduma dēļ nespēj pildīt saistības, atbildība jāuzņemas kolektīvās iepirkšanās servisam. «Viņi firmām sasola - nāciet pie mums, uzreiz saņemsiet naudu, jums būs papilnam klientu, bet nepaskaidro - cik papilnam, un ar ko jārēķinās,» pārliecināts ir Aigars. Ģirts Slaviņš, cherry.lv vadītājs, stāsta: «Mēs ar saviem partneriem vienmēr rūpīgi pārdomājam, cik lielu pircēju daudzumu viņi spējīgi pietiekami kvalitatīvi apkalpot,» saka Slaviņš. Katrs problēmgadījums esot individuāls. Sūdzību par sliktiem pakalpojumiem nav bijis daudz. «Mēs tās pārrunājam ar partneri, reizēm veicam kontrolpirkumus, izlases kārtībā aptaujājam citus pircējus,» stāsta Slaviņš un piebilst, ka tomēr jāņem vērā, ka kvalitātes izpratne nereti ir ļoti subjektīva un ne vienmēr pircēji iedziļinājušies pakalpojuma aprakstā. Īpaši tas esot aktuāli skaistumkopšanā, kur cilvēciskais faktors, apkalpojot klientus, ir ļoti nozīmīgs. Portāla citylife.lv pārstāvis Māris Strods atklāj, ka nereti problēmas rodas tāpēc, ka sadarbības partneru vadība nav saviem darbiniekiem pietiekami izskaidrojusi, kā darbojas akcija un ka tas var būt papildu slogs uzņēmumam.

Māris Strods stāsta, ka bieži domstarpības rodas tāpēc, ka uzņēmumi līdz galam neizprot akciju mērķi. «Mūsu skatījumā uzņēmumam šajā gadījumā primārais nav pēc iespējas vairāk pārdot. Tas ir mārketinga pasākums,» saka Māris Strods. Kolektīvās iepirkšanās servisos akcijas piedāvā lielākoties jauni un mazpazīstami uzņēmumi, jo tas viņiem izmaksā lētāk, nekā rīkot plašas reklāmas un mārketinga kampaņas. «Jaunam uzņēmumam jāiegulda milzu kapitāls, lai to pamanītu. Taču klientus tā piesaistīt ir daudz vieglāk. Nezinu gan, cik lieli ieguvēji viņi ir naudas ziņā, jo visbiežāk preci vai pakalpojumu piedāvā ar 50% atlaidi. Taču no tā vēl jāmaksā starpniekprocents (vidēji 20-30%, bet ne mazāk kā 15%) kolektīvās iepirkšanās servisam, kas tam piegādā klientus,» stāsta Aigars.

Konkurence sīva

Kolektīvā iepirkšanās Latvijā, īsā laikā iekarojot nozīmīgu tirgus daļu, spējusi piesaistīt tūkstošiem cilvēku, jo daudziem tā ir iespēja iegādāties un izbaudīt to, ko citkārt par pilnu maksu nevarētu atļauties. Galvenokārt tās ir dažādas skaistumkopšanas procedūras, ceļojumi, aktīvā atpūta, ārstnieciski pakalpojumi, restorāna apmeklējums, kā arī iespēja lētāk iegādāties koncerta, kino, teātra biļetes. Pirms gada servisus, kas piedāvātu šo pakalpojumu, varēja saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, bet šodien to ir ap 30. Tirgus līderis šogad šajā jomā ir citylife.lv, kura ieņēmumi no pārdotajiem kuponiem šī gada pirmajā pusgadā pietuvojas miljonam latu, bet pārdoto kuponu skaits pārsniedz 100 000.

Cherry.lv un citylife.lv pārstāvji Dienai atzīst, ka ierobežotajam Latvijas tirgum tik liels skaits servisu ir par daudz. Ģirts Slaviņš saka: «Latvijā daudzmaz nopietni spēlētāji ir kādi pieci seši, tomēr pieļauju, ka dzīves realitāte liks šim skaitam samazināties. Konkurence portālu starpā patlaban ir ļoti asa, tas gan ne vienmēr nozīmē pietiekami kvalitatīvu piedāvājumu klāstu,» saka Slaviņš.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?