Nivea krēma pirmsākumi meklējami 1911. gadā Vācijā, kad farmaceitiskās kompānijas Beiersdorf vadītājs Oskars Troplovics radīja līdz šim nebijuša veida krēmu. Tā pamatā bija jaunradītais emulgators Eucerit, kā sastāvā ir tauku un ūdens sajaukums. Tas ļāva radīt stabilu izejvielu sastāvu, kas atšķirībā no saviem konkurentiem laika gaitā nesasmaka. Vārds «nivea» izvēlēts, vadoties pēc tolaik dominējošās tradīcijas farmaceitiskos produktus dēvēt latīņu valodā: latviskojot izvēlētais nosaukumus apzīmē jēdzienu «sniegbalts».
Lai gan daudzi zīmolu pozicionēšanas speciālisti kā Nivea ilgās dzīvotspējas noslēpumu min piemērošanos dažādu kosmētisko produktu ražošanai, tās ieiešana dekoratīvās kosmētikas tirgū 1997. gadā nav nesusi cerētos rezultātus. «Nivea stājās pretim tādiem farmācijas gigantiem kā L'Oreal un Bourgeois. Tā izgāja no savas komfortzonas, ādas kopšanas,» zīmolu speciālista Žana Vatina Augārda teikto citējis AFP.
Pieprasījums pēc dekoratīvās kosmētikas arvien krītas, un līdz ar to cieš arī kompānijas ienākumi. Turklāt Nivea kosmētika nespējot sacensties ar konkurentu piedāvāto specializēto produkciju, raksta SpecialChem. Beiersdorf jau paziņojis, ka slēgs savu kosmētikas ražotni Vācijā, Bādenbādenē, kura nodarbina 390 darbinieku.
Kompānija nākotnē galveno uzsvaru liks uz ādas kopšanas produktiem, popularitātes veicināšanai izmantojot sociālos medijus. Tomēr, kā raksta Deutsche Welle, tā arvien zaudē savu investoru atbalstu. «2011. gads būs smags gads,» norādījis kāds uzņēmumam pietuvināts informācijas avots. Šogad firma dividendēs par vienu akciju cer izmaksāt līdzīgu samaksu kā pērn, kad tā bija mērāma 0,7 eiro. Taču ar to var nepietikt, lai apmierinātu lielākā akcionāra Maxingvest prasības. Izskanējušas baumas, ka tas varētu atkāpties no biznesa, ja 2012. gadā investīcijas nesniegs lielāku atdevi, ziņo Reuters.