Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Nivea krēmam atzīmē simtgadi

Vienam no pasaulē zināmākajiem ādas kopšanas produktiem Nivea krēmam šogad aprit 100 gadu. Krēms, kurš mūsdienās nopērkams 200 valstīs un kalpo par galveno zīmola Nivea atpazīstamības zīmi, gadu gaitā gandrīz nav mainījies. Pērn pārdoti 100 miljoni zilo Nivea bundžiņu, kuru dizains saglabājies gandrīz nemainīgs jau pusgadsimtu. Tomēr, par spīti varenajai jubilejai, kompānijai nebūt neiet spīdoši. 2010. gadā peļņai krītoties par 14%, Nivea produktu ražotājkompānija Beiersdorf plāno atkāpties no dekoratīvās kosmētikas tirgus, vēsta AFP.

Nivea krēma pirmsākumi meklējami 1911. gadā Vācijā, kad farmaceitiskās kompānijas Beiersdorf vadītājs Oskars Troplovics radīja līdz šim nebijuša veida krēmu. Tā pamatā bija jaunradītais emulgators Eucerit, kā sastāvā ir tauku un ūdens sajaukums. Tas ļāva radīt stabilu izejvielu sastāvu, kas atšķirībā no saviem konkurentiem laika gaitā nesasmaka. Vārds «nivea» izvēlēts, vadoties pēc tolaik dominējošās tradīcijas farmaceitiskos produktus dēvēt latīņu valodā: latviskojot izvēlētais nosaukumus apzīmē jēdzienu «sniegbalts».

Lai gan daudzi zīmolu pozicionēšanas speciālisti kā Nivea ilgās dzīvotspējas noslēpumu min piemērošanos dažādu kosmētisko produktu ražošanai, tās ieiešana dekoratīvās kosmētikas tirgū 1997. gadā nav nesusi cerētos rezultātus. «Nivea stājās pretim tādiem farmācijas gigantiem kā L'Oreal un Bourgeois. Tā izgāja no savas komfortzonas, ādas kopšanas,» zīmolu speciālista Žana Vatina Augārda teikto citējis AFP.

Pieprasījums pēc dekoratīvās kosmētikas arvien krītas, un līdz ar to cieš arī kompānijas ienākumi. Turklāt Nivea kosmētika nespējot sacensties ar konkurentu piedāvāto specializēto produkciju, raksta SpecialChem. Beiersdorf jau paziņojis, ka slēgs savu kosmētikas ražotni Vācijā, Bādenbādenē, kura nodarbina 390 darbinieku.

Kompānija nākotnē galveno uzsvaru liks uz ādas kopšanas produktiem, popularitātes veicināšanai izmantojot sociālos medijus. Tomēr, kā raksta Deutsche Welle, tā arvien zaudē savu investoru atbalstu. «2011. gads būs smags gads,» norādījis kāds uzņēmumam pietuvināts informācijas avots. Šogad firma dividendēs par vienu akciju cer izmaksāt līdzīgu samaksu kā pērn, kad tā bija mērāma 0,7 eiro. Taču ar to var nepietikt, lai apmierinātu lielākā akcionāra Maxingvest prasības. Izskanējušas baumas, ka tas varētu atkāpties no biznesa, ja 2012. gadā investīcijas nesniegs lielāku atdevi, ziņo Reuters.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?