Mērs gan skaidru nostāju - vai atbalstīt reisu skaita samazināšanu - vakar neatklāja. «Jautājums ir jāizskata akcionāru sapulcē, lai izvērtētu, vai lēmums ir pietiekami labi apdomāts. Ir pieņemti lēmumi domes institūcijās, bet mērs vēlas tos vēlreiz pārskatīt akcionāru sapulcē,» tā - A. Kononova.
Rīgas domes licencēšanas komisijas apstiprinājusi izmaiņas RS darba plānā, kas no 1. jūnija paredz izmaiņas pieturvietu izvietojumā un nosaukumos, kā arī mainīts sabiedriskā transporta kustības sarakstus. Izmaiņas paredz slēgt divus trolejbusu maršrutus, to vietā izveidojot vienu jaunu, savukārt lielākais reisu skaita samazinājums plānots tādos populāros maršrutos kā 4. tramvaja un 22. trolejbusa maršruts.
Rīgas domes Licencēšanas komisijas priekšsēdētājs Jānis Zaržeckis (LPP/LC) skaidro, ka komisijas lēmums ir galīgs un reisu izmaiņas nav vēl papildus jāizskata Rīgas domes sēdē. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Vadima Baraņņika (SC) viedokli Dienai vakar neizdevās uzzināt.
«Mēs lūdzām pašvaldībai palielināt dotāciju par 2,1 miljonu latu. Savukārt vēl miljonu lielus zaudējumus mēģināsim samazināt - par 100 tūkstošiem plānots samazināt izmaksas par pamatlīdzekļu nolietojumu un iegādi, par 300 tūkstošiem latu plānots samazināt tēriņus par ēku un būvju remontu, vēl 100 tūkstoši tiks ietaupīti par telpu nomu un transporta aprīkošanu ar GPS un 500 tūkstošus ietaupīsim, veicot transporta pārvadājumu efektivitātes paaugstināšanu atbilstoši pasažieru plūsmai,» skaidro RS sabiedrisko attiecību pārstāve Baiba Bartaševiča. Viņa ir pārliecināta, ka uzņēmums līdz 1. jūnijam paspēs tehniski sagatavoties reisu izmaiņām, arī nomainīt atiešanas un pienākšanas laiku sarakstus pieturās.
B. Bartaševiča uzsver, ka pasažieri lielus traucējumus nejutīs. «Ja runājam par pasažieru plūsmas izmaiņām, tās būs starp pulksten 10 un 14, nevis brīžos, kad cilvēki brauc visvairāk. Nekādas izmaiņas rīta vai vakara posmos nebūs. Ja izmaiņas ir, tad intervāls tiek palielināts par pusminūti līdz 2 minūtēm,» skaidro B. Bartaševiča. Uz jautājumu, vai samazinājums paredz sabiedriskā transporta līdzekļu vadītāju atlaišanu, B. Bartaševiča atbild, ka pašlaik štatu samazināšana nav paredzēta.
«Parasti darba devējs ar mums konsultējas laikus, vismaz pusgadu iepriekš. Domāju, ka tas neatstās ietekmi uz darbinieku skaitu. Pašlaik ir vadītāju trūkums,» norāda RS arodbiedrības valdes priekšsēdētājs Raimonds Gailis. «Pērn novembrī bija uzņēmuma restrukturizācija, kas ir pabeigta veiksmīgi. Iekšējā darba process un ātrums ir uzlabojies. Mēs kā arodbiedrība esam ļoti apmierināti ar šo restrukturizāciju. Darba devējs pieprasīja atbrīvot 300 darbinieku, taču beigu beigās mums izdevās noslēgt ar to vienošanos, ka darbiniekus pārkvalificē, atrod citas darbavietas, un finālā ir atbrīvoti 30 cilvēki,» informē R. Gailis. «Ir ļoti daudzi maršruti, kas pārklājas, ir uzlabota maršrutu plānošana, tāpēc nepieciešams optimizēt izmaksas. Arī pasažieru kļūst mazāk daudzos reisos. RS strādās produktīvāk.» R. Gailim piektdien ir tikšanās ar RS valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu par gaidāmajām izmaiņām.
Jau vēstīts, ka pērn augustā, pirms vēlēšanām, Rīgas dome atbalstīja bezmaksas braukšanu sabiedriskajā transportā nestrādājošiem pensionāriem un invalīdiem, ko eksperti ir novērtējuši kā priekšvēlēšanu laika pasākumu. RS pārstāve Baiba Bartaševiča pauž, ka pensionāru pārvadāšana bez maksas uzņēmumam nav nekāds slogs, jo RS saņem dotāciju no Rīgas domes - 3,5 miljonus latu gadā.
RS budžeta deficīts 2011. gada pirmajos divos mēnešos bija sasniedzis 1 163 164 latus. Ieņēmumu kritumu pamats ir pievienotās vērtības nodokļa likmes paaugstināšana sabiedriskā transporta pakalpojumiem no 10 uz 12 procentiem, pasažieru skaita samazināšanās, kā arī straujais cenu pieaugums degvielai.