Ja Centrālās vēlēšanu komisijas pārbaudē tas apstiprināsies, tad tiks lemts par parakstu vākšanas izsludināšanu, lai noskaidrotu, vai šādu iniciatīvu atbalsta desmitā daļa vēlētāju. Ja atbalstīs, pēc tam rīkojams referendums. Tā iniciatores un parakstu vācējas ir partija Daugava Latvijai, kā arī biedrība _Jaunais zīda ceļš_ un kāda organizācija ar nosaukumu, garāku par iecerēto kanālu - a/s Ūdens enerģētika un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa akcionāru biedrība ARHA. Laikam puiši ar šo parakstu vākšanas akciju tiešām nolēmuši pierādīt, ka Latvijā netrūkst vēl lielāku kretīnu par vislielākajiem - tiem, kam var ienākt prātā Daugavas pilnīga un galīga likvidācija, lai arī tikai priekšizpētes stadijā. Lai Cimdars noskaidro, vai tas tā tiešām ir, lai projekta bīdītāji paskaidro, kāpēc izvēlējušies Latvijas videi tik neatgriezeniski postīgu projektu, nevis, kā daudzi ieteikuši, trepes līdz Mēnesim vai tuneli cauri Zemei uzreiz līdz Amerikai - šādi projekti vismaz ir ar punktveida sākumu, tātad neiznīcina tik daudz dabas, cik iznīcinātu šis Daugavas otrās rakšanas projekts, ja vien tā bīdītāji tiešām nopietni taisītos to īstenot. Taču ir skaidrs, ka viņi nopietni nolēmuši neatlaisties no domas izcīnīt vismaz priekšizpētes un, kā mūsdienās saka, «ietekmes uz vidi novērtējuma» līdzekļus. Miljardus lieli megaprojekti laikā, kad Nacionālās bibliotēkas jaunas ēkas būvniecība ir tiktāl ieilgusi, ka esošās ēkas brūk kopā, ir iespējami tikai valstī, kuras eliti jau nopietni skāris Alcheimers.
Smaga kaite
Svarīgos referendumos Latvijā allaž pietrūkst balsu, un arī vēlēšanās nepiedalījušos skaits ir tik liels, ka valsts likteni ikreiz izdodas ietekmēt morāli un psihiski nenosvērtākajai tautas daļai, toties, re, referenduma ierosināšanai par Daugavas-Dņepras-Volgas savienošanu jau esot izdevies savākt gandrīz 10 000 balsu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.