Kā zināms, konkursu izsludināja valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) ar mērķi nomainīt novecojušo ritošo sastāvu. RVR un Bombardier piedāvājumu konkursā publiskajā telpā visai aktīvi aizstāvēja iniciatīvas grupa Par RVR, kurā apvienojušies uzņēmuma darbinieki. PV vadītājs Andulis Židkovs nesen izteicās, ka uz konkursa komisiju izdarītais publiskais spiediens kļūst aizdomīgs, bet PV valdes loceklis Andrejs Požarnovs (VL-TB/LNNK) pagājušajā nedēļā atkāpās no konkursa komisijas, lai novērstu jebkādas spekulācijas par konkursa politizāciju.
Pirmdien konkursa komisija ļāva otrajā konkursa kārtā kvalificēties arī RVR un Bombardier pie nosacījuma, ja tās konkursa uzvaras gadījumā kopā uzņemsies atbildību par jebkuru no iepirkuma līguma saistībām. Visiem trim pretendentiem konkursa otrajā kārtā līdz 17. decembrim jāpiedāvā, kādus vilcienus un par kādu cenu tie var saražot u. c. Tiks izvēlēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, bet līgums varētu tikt slēgts nākamā gada sākumā. PV līdz 2015. gadam cer iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus, par tiem maksājot 144 miljonus latu. No tiem 100 miljoni latu būs Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums.