RSU Komunikācijas studiju katedras vadītāja
Sabiedrība nav vienveidīga, taču kopumā lielākā auditorijas daļa ir diezgan nekritiska. Jo pieņem gan sliktu kvalitāti, gan atklātu melošanu auditorijai. Arī tad, ja auditoriju uztver diezgan primitīvi kā viegli manipulējamu.
Protams, ir vēl citas apakšgrupas. Daļa teikto vienmēr uztver kritiski un, ja arī izmanto saturu, tad neļaujas ietekmēties. Nevar vispārināt un visus novērtēt vienādi. Tas ir muļķīgākais, ko var darīt. Mediju telpa cieš no šādiem vērtējumiem, ka viena tendence vai pazīme tiek attiecināta uz visu grupu.
Mediji, kuriem nevajadzētu vai nedrīkstētu uzticēties, lielākoties savu auditoriju nezaudē. Tas ir viens no pierādījumiem tendencei, ka tie kritēriji, pēc kuriem mediji tiek vērtēti, vairāk balstās uz pieradumu un emocionālu uzticēšanos nekā satura vērtības izvērtēšanu.
Mediju auditorijas uzvedības pētījumi parāda, ka daļa izrāda uzticību un aizrautību attiecībā uz tādu mediju saturu, kas ir negodīgs, kaitīgs, degradējošs vai pat vardarbīgs, ja to vērtē no sabiedrības interešu un atbildīguma viedokļa.
Tomēr vienmēr pastāv arī nelielas grupas, kas izrāda pretestību piedāvātajam saturam, to vērtē kritiski, salīdzina ar savu pieredzi.