Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +12 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

Briti Rail Baltica projektu atzīst par rentablu

Baltijas valstu pasūtītais pētījums Lielbritānijas konsultāciju kompānijā Aecom apliecina, ka Rail Baltica uzskatāms par rentablu investīciju nākotnei. Potenciālais finansiālais ieguvums gan esot pārāk zems, lai spētu ieinteresēt privātus investorus, tādēļ ieguldījums no Latvijas puses varētu sasniegt aptuveni 563 miljonus.

Aecom pētījumā analizēti dažādi tā saucamā Eiropas platuma (1435 mm) sliežu ceļu Rail Baltica izbūves varianti, kas savienotu visas trīs Baltijas valstis. Analizējot iespējamās kravu un pasažieru plūsmas, kā arī jaunās līnijas ietekmi uz Baltijas valstu savstarpējo integrāciju un attīstību, par labāko atzīts salīdzinoši taisnākais un īsākais ceļš maršrutā Tallina-Pērnava-Rīga-Panevēža-Kauņa (ar turpinājumu uz Varšavu), par ko martā vienojās arī visas trīs Baltijas valstis.

Kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 3,7 miljardi eiro, no kurām aptuveni 1,3 miljardi paredzēti Latvijas posma izbūvei. Tā kā Eiropas Savienība sedz 56% no visām izmaksām, Latvijai nepieciešams rast 563 miljonus, ņemot vērā to, ka privātā partnerība šajā projektā varētu nepiedalīties. Aecom pārstāvis Fils Konstebls to paskaidroja ar samērā nelielo peļņas procentu, kas nerada interesi potenciālajos investoros, taču uzsver, ka kravu pārvadājumi ir pelnoši un paredzams, ka arī ienākumi no pasažieru pārvadājumiem pilnībā nosegs to izmaksas.

235 km garo Latvijas posmu plānots izbūvēt gandrīz paralēli Via Baltica, paredzot Daugavas šķērsošanu pār Rīgas HES ūdenskrātuvi starp Salaspili un Saulkalni. Netālu no Daugavpils šosejas un esošās dzelzceļa austrumu līnijas šķērsojuma paredzēta pārkraušanas termināļa būvniecība, savukārt pie Upeslejām pie Rīgas apvedceļa ātrgaitas dzelzceļa līnijai pienāktu savienojuma atzars ar Rīgas Centrālo staciju pa agrāko Ērgļu līniju. Gadījumā, ja visi sagatavošanas darbi ies pēc plāna, būvniecības sākumu gan neparedz ātrāk kā 2019. gada nogalē un tā notiks aptuveni piecus gadus. Līdz ar to Rail Baltica pasažieriem būs pieejams no 2024. gada.

Gan Lietuvā, gan Igaunijā paredzēta vairāku staciju pārbūve, kā arī tiešie savienojumi ar Kauņas un Tallinas lidostām, taču Latvijas gadījumā Rail Baltica iet tikai gar vienu pilsētu - Rīgu - un tiešu savienojumu šis projekts ar Rīgas lidostu nenodrošinās. Līdz ar to paredzams, ka Latvijas galvenais ieguvums būs no kravu pārvadājumiem. Līdz šim kravu pārvadājumi Ziemeļu - Dienvidu virzienā galvenokārt nodrošināti ar kuģu un automašīnu palīdzību, un esošā līnija varētu kļūt par izdevīgu alternatīvu. Pasažieru pārvadājumi no Tallinas līdz Lietuvas - Polijas robežai turpmāk varētu tikt veikti aptuveni četrās stundās, bet kravu vilcieni šo attālumu veiktu aptuveni 10,5 stundās.

Rudenī Baltijas Transporta ministru forumā plānota Baltijas valstu amatpersonu tikšanās, lai pārrunātu pētījuma rezultātus un iespējamo būvniecību.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?