Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +8 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 1. oktobris
Lāsma, Zanda, Zandis

Ceļi

Latvijā ir dārgākie ceļi Baltijā, un tā nav folklora. Diena šogad izpētīja, ka Latvijā viena kilometra stiprināšana un pārklāšana ar asfaltu izmaksājusi vidēji pusmiljonu, Lietuvā un Igaunijā - vidēji par Ls 200 000 mazāk.

Ceļu būvē monopols. VK, pārbaudot ceļu būves pasūtījumus pusotra gada garumā, atklāja, ka 65% tikuši piecām kapitālsabiedrībām. 40% konkursu bija tikai viens pretendents. Gan atjaunošanā, gan būvuzraudzībā lielāko apjomu kontrolēja dažas firmas. Dažos atkārtotos konkursos pretendenti spēja samazināt cenas par 24%. Dažos gadījumos būvnieku piedāvājums SM ieplānoto cenu pārsniedza par 233%. Pēc būtības daži uzņēmumi diktēja noteikumus SM un strādāja ar ļoti augstu peļņas procentu, un regulāri uzvarēja. Kvalitāti pēc remonta nepārbaudīja. VK aplēsa, ka pusotrā gadā sadārdzinājums, kas nebija adekvāts inflācijas tempam, valstij izmaksāja septiņus miljonus.

Kopš šogad situācija nozarē mainījusies un uzņēmumiem par pasūtījumiem tiešām jācīnās, izsoļu tāmēs cenas kritušās par 30-50% . Pretendentu skaits audzis no trim līdz septiņiem, mazākos konkursos pat līdz 30.

Eiropas ceļi - PIECOS gados. «Ir jāpanāk, lai piecos sešos gados uzlabotu valsts galveno ceļu kvalitāti atbilstoši Eiropas līmenim,» Šlesers paziņoja 2004.gadā. Termiņš apritētu šogad rudenī. Pēc pāris mēnešiem lielos plānus ministrs jau bija koriģējis uz astoņiem gadiem. «Paziņojums (..) ir drosmīgs, bet mēs to varam sasniegt un sasniegsim,» viņš saka Nedēļā 2004.gada decembrī.

Šlesera ministrēšanas laikā atjaunoja speciālo Autoceļu fondu, ko uzskata par pareizu lēmumu. Atjaunoti 357 kilometri jeb piektā daļa (21,7%) no Latvijas galvenajiem autoceļiem. 18% jeb 296 kilometri atrodas sabrukuma stāvoklī. Pirms pieciem gadiem sabrukuma stāvoklī atradās 44% asfaltēto ceļu. To, cik tālu no Eiropas līmeņa ceļiem ir situācija Latvijā, katrs ārzemēs pabijušais autobraucējs zina pats.

Būs autobānis uz Jelgavu. Nebūs - vismaz līdz 2020.gadam. Šim projektam Šlesers termiņus nav saucis, un objektīvi korekcijas ieviesusi krīze. Projekta izpēte turpinās, bet «skaidrs aptuveni ir tas, ka līdz 2020.gadam maršrutā Rīga-Jelgava nenotiks nekas vairāk kā segumu atjaunošana atsevišķos posmos, ja būs finansējums,» informē Valsts ceļi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?