Ainārs Šlesers (PLL)
Latvijas ostām jāveic nopietnas investīcijas savu infrastruktūru attīstīšanā, piemēram, veicot un turpinot padziļināšanas darbus Rīgas un Liepājas ostās. Rīgas ostā sāktie padziļināšanas darbi jau ir devuši pirmos rezultātus - tagad ostā var ienākt Panamax tipa kuģi, kas pilnīgi noteikti ir palielinājis Rīgas ostas konkurētspēju. Tikpat svarīgi ir ar izdevīgiem noteikumiem mūsu ostām piesaistīt tiešos kravu īpašniekus - gan tos, kuri vēl tikai meklē labākos tranzīta ceļus, gan arī pārvilināt no citām ostām. Ļaut viņiem mūsu ostās vai nu pašiem, vai kopā ar Latvijas partneriem attīstīt savus termināļus. Tādējādi kravu īpašnieki būtu vistiešākajā veidā ieinteresēti izmantot tieši mūsu ostu pakalpojumus.
Roberts Zīle (VL-TB/LNNK)
Eiroparlamenta deputāts, bijušais satiksmes ministrs
Potenciālu būs grūti izmantot, ja Latvija izlems būvēt ātrgaitas vilcienu līniju uz Maskavu, jo tad dzelzceļš ostām izmaksās daudz dārgāk. Krievijas transporta ministrs savā vīzītē Latvijā skaidri pateica, ka caur Latviju virzīs tās kravas, kas paliks pāri un ko nespēs uzņemt pašu ostas. Vairāk jāmeklē iespējas, lai kravas caur Latviju vestu no NVS dziļuma. Zināms traucēklis ir īpašnieku attiecības un viņu vēlmes ostās.
Uldis Augulis (ZZS)
Satiksmes ministrs
Tranzītbiznesa politika Latvijā balstīta uz jaunu kravu piesaisti ostās un galveno tranzīta maģistrāļu attīstību. Jāturpina popularizēt iespēja 24 stundu laikā preces no Latvijas loģistikas un distribūcijas noliktavām nogādāt veikaliem līdz pat Helsinkiem u.c. Tranzītam tiek pievērsta īpaša uzmanība visos līmeņos, un lielākās investīcijas transporta infrastruktūrā vispirms tiek ieguldītas tieši tranzītam izmantojamos virzienos. Būtu jāpaplašina Latvijas, Baltkrievijas, Ukrainas un Igaunijas konteinervilciena Zubr izmantotāju loks, piesaistot jaunus partnerus. Jaunu partneru meklējumi jāturpina arī Austrumu-Rietumu asī, kurā darbojas divi konteinervilcieni - Baltica Transit, kas ir vienīgais regulārais konteinervilciens starp ES un Centrālāzijas valstīm, un konteinervilciens Riga Express, kas pārvadā kravas starp Rīgu un Maskavu.
Artis Kampars (Vienotība)
Ekonomikas ministrs
Latvija noteikti neizmanto savu tranzīta potenciālu, un iemesli tam ir daži. Ventspils ostā tas pamatā ir ilgstošais īpašnieku konflikts savā starpā, un kravu īpašniekiem ir grūti saprast, kas tur notiek, tā dēļ, iespējams, grūti piesaistīt jaunas kravas. Rīgas ostā problēma ir necaurredzamība, tur darbojas tie uzņēmēji, kuri šajā sistēmā spējuši atrast attiecīgos kanālus. Manuprāt, Latvijā ir iespējams attīstīties visām trim lielākajām ostām, nedaudz ejot specializācijas virzienā.