Jau ziņots, ka nodevas izmaiņām kā robežšķirtne noteikts 2005. gads. Automašīnām, kas reģistrētas agrāk, nodeva pieaugs vidēji par 7-8%. Pārējām - vai nu tā pat samazināsies, piemēram, mazās un vidējās klases automobiļiem, vai arī pieaugs ievērojami - lielajām un jaudīgajām mašīnām. Piemēram, apvidus auto Porche Cayenne, par kuru tagad gadā jāmaksā 115 latu, nākamgad izmaksās 400 latus.
Laikraksta Diena aptaujātie autonozares eksperti, komentējot valdības plānus, norāda, ka veco auto īpašniekiem lielas izmaiņas tas neradīs. «Tie ir tikai pāris latu - ne vairāk kā desmit,» saka Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents A. Kulbergs. «Tas vienīgi varētu ietekmēt īpašniekus emocionāli,» piekrīt Uģis Vītols, Latvijas Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents un automašīnu tirdzniecības uzņēmuma SIA Pro Vento direktors. Līdz ar to veco un lietoto automašīnu tirgus būtiski nemainīsies - cilvēki tās aizvien pirks. Kā saka A. Kulbergs: «Tas veicinās nedrošu un vecu automašīnu lietošanu uz Latvijas ceļiem.» Vēl jo vairāk - šādas izmaiņas tikai mudinās iegādāties lietotus auto un atteikties no domas par jauna automobiļa iegādi.
Lielo nodevas ķērienu no lielo auto saimniekiem eksperti apšauba: «Uz papīra sarēķināt ir viens, otrs - kas reāli notiks dzīvē,» skeptisks ir U. Vītols. Viņš domā, ka lielo un ekskluzīvo automobiļu īpašnieki lielākoties savus auto pārdos. Tādējādi otrreizējā tirgū pieaugs ekskluzīvo automobiļu skaits, un to cena ievērojami kritīsies. «Ar tām vairs nebrauks. Daudzi eksportēs lielās mašīnas, jo Latvijas tirgum tās nav interesantas,» saka U. Vītols. A. Kulbergs norāda, ka LPAA ir kategoriski pret nodevas palielināšanu, jo tā arvien izteiktāk iezīmēs starpību Baltijas valstīs. Latvijā jau tā esot augstākais nodokļu un nodevu slogs transportlīdzekļu īpašniekiem, jo ne Lietuvā, ne Igaunijā vispār nav jāmaksā transporta nodeva. Eksperti pauž bažas, ka cilvēki turpmāk auto iegādāsies un reģistrēs ārzemēs, it sevišķi kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. «Galarezultātā garām Latvijas valsts kasei aiziet no 1500 līdz 7000 latiem no katra automobiļa iegādes,» uzskata A. Kulbergs.