Balti auto ir skaisti. Agrāk balto krāsu izvēlējās tikai viena iemesla dēļ - tā bija vislētākā. Krāsojums nokrejota piena tonī nesatur dārgus pigmentus, tāpēc bieži tika un joprojām tiek izvēlēts komerctransportam. No tā arī radies preču izvadāšanas furgonu apzīmējums Anglijā white van. Taču, kopš krāsu ražotāji iemācījās pievienot metāla un polimēru daļiņas arī baltajai krāsai, virsbūves «cukura», «sala» un citās nokrāsās uzstājīgi konkurē ar «slapjiem asfaltiem» un «melniem metālikiem». Galu galā baltā ir šķīstības krāsa, un pat uz dārgiem, bet baltiem džipiem tauta lūr mazāk šķībi nekā uz tāda paša modeļa mašīnu, kas ir melna kā katafalks.
Kāpēc F?
Melnai krāsai tomēr ir viena neapstrīdama priekšrocība - tā piestāv visām automašīnām. Ir pat tāds internacionāls teiciens: «Black is always good.» Tāpēc jo lielāks prieks bija ieraudzīt atjaunināto Lexus IS modeli stāvam baltu kā sniegs salona tumsnējo durvju priekšā. Kaut arī japāņu variācijai par BMW 3. sērijas tēmu ieviests pilnīgi jauns melnas krāsas tonis Starlight Black (to aprakstīt vairs nav manos spēkos), «facelift» atnestie tonētie priekšējie lukturi ar gaismas diožu svītru apakšā teicami kontrastē tieši ar krāsu, kas Toyota korporācijā simbolizē autosportu. Un, tā kā šis auto pilnā vārdā dēvējas par Lexus IS250 F-Sport, piemērotāku krāsu par baltu tam grūti iedomāties, jo koši sarkana tam nepiestāv, bet zilu pievācis Audi.
Astoņcilindru sānsoļa auglis
F burts Lexus nozīmē to pašu, ko BMW litera M. Fuji Speed-way trases pirmais burts apzīmē Lexus ātrākos modeļus, kādu šai markai ir vesels viens. Precīzāk, bija. Astoņcilindru Lexus IS-F ar 423 zirgspēkiem un astoņiem ātrumiem uz brīdi iedzina stresā uzpūtīgos vāciešus, taču sasniedza daudz mazāk naudīgu benzīngalvu sirdis nekā to pašu vāciešu ballistiskās raķetes M3, RS4, C63 AMG, kas maskējas zem leģendas «vieglais pasažieru». Tāpat japāņi nebija novērtējuši faktu, ka aprīkojuma pakotnes ar maģiskajiem burtiem pērk desmitiem reižu vairāk nekā īstos spridzekļus. Taču labāk vēlāk nekā nekad - Lexus IS, apkārts ar IS-F spoileriem un uzlikts uz IS-F riteņiem, pievelk skatienus kā magnēts, un kam daļas, ka iekšā ir «tikai» seši cilindri un viduskonsole nav no oglekļa šķiedras, bet AEG ledusskapja durvīm. Pašapmierinātās miesas tur tādi paši sporta sēdekļi kā IS-F, un no visām pusēm mācas virsū melns apšuvums. Tā nu var teikt, ka F-Sport ir Lexus astoņcilindru sānsoļa bērns.
Balts uz sešām minūtēm
Katram gaišajam tēlam un baltajam auto ir arī savs antitēls. Lexus IS tā ir pelēka Honda. Viena apšļakstīja tikko nomazgāto auto sešas minūtes pēc izbraukšanas no salona, otra «aptaurēja» automazgātavas rindā, kurā bezspēcīgās dusmās iestājos vēl pēc sešām minūtēm. Abas automašīnas vadīja dāmas, tas lika atcerēties ceļu policistu nostāstus par neadekvātiem gājieniem no sievietēm labākajos un citos gados, turklāt ar neapgāžamu savas taisnības pārliecību. Piedzīvojuši tik daudz satraucošo notikumu nieka 12 minūtēs, abi ar F-Sport aizmukām no pilsētas. Āriene šim auto ir viss, jo dinamiski tas atrodas citā dimensijā nekā BMW 325, un efekts, ko rada pasaulē pirmā «F pakotne», attaisno arī 41 000 eiro cenu. Nezinu, vai jelkad braukšu ar F-Sport, taču pilnīgi droši zinu, ka tas, ar ko braukšu, nebūs pelēks.
Auris ar bateriju
Lai pārbaudītu, vai balta krāsa tiešām iedarbojas uz citiem braucējiem tāpat kā sarkana lupata uz bulli, nomainīju F- Sport pret Toyota Auris HSD. Pelēkie tam pāri vairs nedarīja, un automašīnai vispār neviens nepievērsa uzmanību, izņemot vienu jautājumu: vai tiešām tai ir 3,8 litru motors? Uzraksts uz hibrīdaura sāniem ir divkārt maldinošs, jo tas nav arī degvielas patēriņš, vismaz ne reālais. Mūsu lietuviešu kolēģim ekoralliju veterānam izdevās nobraukt ar 3,9 l/100 km. Lai to paveiktu, viņš aizbrauca no Viļņas uz Berlīni ar 80 km/h, tas, protams, ir varoņdarbs, taču prieka no tā nav vairāk kā skatīties uz fototapetēm. Auris HSD ir ievērojams tāpēc, ka Prius tehnika šeit ielikta parastā auto. Tas pat var nobraukt divus kilometrus ar elektrību vien. Taču reālais patēriņš (5 l) un bagātīgais aprīkojums neatsver sājo dinamiku un cenu no 22 640 eiro uz augšu. Un es pat neesmu pārliecināts, ka balts Auris ir labāks par pelēku hondu.5