Taču gan pati māksliniece, gan viņas talanta cienītāji noteikti ir pelnījuši citu «kontekstu», kurā baudīt mūzikas spēku. Turklāt Anna Ņetrebko bieži uzstājās Latvijā vēl pirms viņa kļuva par populārāko un pieprasītāko operdziedātāju pasaulē. Pirmo reizi viņas soprāns Rīgā skanēja 1994. gadā. Pēc tam no 1999. līdz 2001. gadam Anna Ņetrebko ik vasaru viesojās Opermūzikas svētkos Siguldā. Viņas karjera uzņēma apgriezienus - dīvas honorārs pieauga straujāk nekā Latvijas iedzīvotāju maksātspēja, un pēdējos deviņos gados Anna Ņetrebko šeit nebija dzirdama. Klausītāji varēja baudīt viņas ierakstus CD un DVD kopā ar Elīnu Garanču, uz Rīgas kinoekrāna vērot izrāžu tiešraides no Metropolitēna operas Ņujorkā un aplaudēt Annai, sēžot pie televīzijas ekrāniem un vērojot Andra Nelsona diriģēto Karmenas iestudējumu no Vīnes Valsts operas.
Biļešu cenas uz dīvas koncertu Rīgā vēl nav izziņotas, taču zināms, ka tās būs dārgas. Koncertdarbība un reklāmas līgumi ir operzvaigžņu galvenais ienākumu avots, par piedalīšanos izrādēs pat prestižākajos opernamos tiek maksāts mazāk. (Biļetes uz G. Doniceti operas Dons Paskvāle iestudējumu Metropolitēna operā, kur oktobrī un novembrī A. Ņetrebko dziedās Norīnas lomu, maksā 30-420 ASV dolāru.)
Koncerta programmā skanēs operas klasika. Ervins Šrots ir slavens ar titullomām V. A. Mocarta operās Dons Žuans un Figaro kāzas. Kad A. Ņetrebko un E. Šrots kopā dziedāja Dona Žuana iestudējumā Londonas Karaliskajā operā 2007. gada vasarā, kritiķi ziņoja ne tikai par muzikālām vērtībām, bet arī par spēcīgu erotisku spriedzi starp galveno lomu tēlotājiem. Annas Ņetrebko koncerts ir īpašs žanrs, kurā vokāla skaistumu papildina vakara galvenās varones dabiskais šarms un artistiskums, viņas elegantais flirts ar publiku un skatuves partneriem.