Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

STIienis ar asti

Tā ir vai nu neiedomājama sagadīšanās, vai kliedzoša netaisnība, vai arī abi kopā - Subaru ir gandrīz vienīgā automobiļu marka, kas nav pārstāvēta Mondial de l'Automo-bile izstādē, kas šonedēļ sākas Parīzē. Iemesls ir pavisam prozaisks - nav jaunumu. Atšķirībā no citām firmām, kas arī nevar lielīties ar miljonu tirāžām, Subaru nav jāatsaka autošovu rīkotājiem naudas trūkuma dēļ.

Aiz muguras vienmēr ir lielā «mamma» Fuji Heavy Industries, kam automobiļu producēšana ne tuvu nav galvenais ienākumu avots, turklāt _Subaru_ ievērojami nostiprinājis pozīcijas Eiropā. Sešos gados tirdzniecības apjomi palielinājušies no 50 līdz 208 tūkstošiem, un atcerieties, ka runa ir par automarku, ko Vācijā joprojām uzskata par kaut ko dārgu, neparastu un eksotisku, bet Dienvideiropā daudzviet pat lāgā nepazīst. Latvijas _Subaru_ dīleri gan nevar palielīties ar tādu tirgus daļu kā Lietuvā - 7,2%, kas esot teju labākais rādītājs pasaulē, taču simetriskās pilnpiedziņas un boksermotoru nesēji pie mums ir pietiekami atzīta lieta. Par to _Subaru_ sagatavojis karstu jaunumu, kas paliks nepieejams _Mondial_ apmeklētājiem, - _Impreza STI Racing_.

Atpakaļ vecajā ādā

Vārds racing šajā gadījumā apzīmē virsbūves tipu, jo Subaru Tecnica International (STI) ražojums atgriezies ierastajā sedana virsbūvē. Cenu lapās vēl arvien atrodama STI hečbeka palētinātā versija PPP, kas nozīmē, ka vismaz kādu laiku STI būs nopērkams ar abu veidu virsbūvēm. STI Racing ir arī paplašinātas riteņu arkas, speciālas formas priekšējais bampers ar papildu bremžu disku ventilāciju, kuras izvadkanāli atrodas spārnos aiz priekšējiem riteņiem. Motora pārsegā iestrādāta neiztrūkstošā turbomotoru pazīšanās zīme - starpdzesētaja ventilācijas sprauga, tautā saukta par pastkastīti, savukārt STI Racing otrā galā pieskrūvējama 400 latu vērta ekstra, bez kuras šis auto grūti iedomājams, proti, ievērojamu izmēru spoilers. Lai gan STI ir noapaļots visos stūros un zaudējis brutāli ātra un vīrišķīgi primitīva mehānisma auru, tas joprojām ir pamanāms un sadzirdams. Tāda skaņa kā 2,5 litru turboboksermotoram nav nevienam citam auto pasaulē.

Makinens un japāņu riepas

Lai STI Racing preses testi Somijā nebeigtos ar grandiozām soda naudām un piespiedu sabiedriskajiem darbiem, tā dalībnieki tika ātri novirzīti uz Ahvenisto sacīkšu trasi. Amerikāņu kalniņiem līdzīgo treku pazīst arī latviešu autošosejas braucēji - ātra, nepārredzama asfalta lente mežā ar vēl mazākām izskrējiena joslām nekā Biķerniekos vai pat vispār bez tām. Četrkārtējais pasaules čempions autorallijā Tomijs Makinens, kas ar STI hečbeku uzstādījis apļa laika rekordu salonmašīnām Nord-šleifē atzīst, ka sedans, lai arī 25 kg smagāks, tomēr varētu būt labāks, jo tam ir augstāka virsbūves stiprība. Lai to pierādītu, Tommi ieradās Ahvenisto pats un pašrocīgi «ielauza» STI Racing lejupkrītošajos līkumos. Blakus sēžot, automašīna gan šķita nedaudz par mīkstu 300 zirgspēku katapultai. Vēlāk pie stūres arī īsti neizdevās atrast pilnīgu sapratni un uzticēšanos, kas cieši iespiedusies atmiņā pēc pāris dienām pie vecāka Stieņa stūres. Makinens beigu beigās atzinās, ka rekordu mašīnai tomēr bijuši daži uzlabojumi un vispār tā bijusi STI japāņu versija ar 2 litru motoru un atvieglinātu virsbūvi. Pieļauju, ka tajā auto viņš arī neaizšāva garām pareizajam pārnesumam, jo piektais trešā vietā Ahvenisto stāvākajā nogāzē lika nosvīst gan man, gan Tomijam - izlauzās pat slavenais somu «ojojoj». Atradās skaidrojums arī mistiski duālajiem iespaidiem par STI Racing vadāmību. Japānā ražotās Dunlop SP 600 riepas ar izmēru 245/40 R18 brīvā pārdošanā nav atrodamas pat par 200 latiem gabalā, tāpēc dažām mašīnām Subaru Nordic aizstājis nobraukto «gumiju» ar krietni mīkstāku Continental. Tagad skaidrs, no kurienes radies joks: «Kas ir pirmais, ko dara STI pircējs? Meklē WRX bremzes!» Cilvēku valodā tas nozīmē, ka STI tiek uzstādīti mazāka diametra bremžu diski, lai varētu uzmontēt 15 collu diskus, uz kuriem atkarībā no sezonas un rocības savukārt uzmontētas radžu riepas, rallija grunts riepas vai vienkārši mikroautobusu «ziemenes» ar «piegrieztu» protektoru.

Tikai entuziastiem

Ja no rallistu žargona nesaprotat ne vārda, nebēdājiet. Ja nebūtu rallija, nebūtu arī STIieņa, bet Subaru joprojām tirgotu kopā ar mazpazīstamām japāņu markām, kā Daihatsu. STI jebkurā virsbūvē nevar apskatīt kā parastu, ātru automobili, jo, pieejot tam no nepareizās puses, nekādi nebūs skaidrs, kāpēc mašīnai par 26 500 latiem vēl būtu jāmeklē citas bremzes, stingrākas atsperes vai ierindas automobilistam nepazīstama nosaukuma amortizatori par 700 latiem komplektā. Tikpat neatbildams jautājums ir, kāpēc pat ik dārgai Imprezai joprojām ir tik žēlīgs salons, jo neko citu fani arī negaida - stūre ir, dziļie krēsli arī, un daudz vairāk par mīkstām plastmasām viņus interesē rallija tehnika starp sēdekļiem. Subaru STI Racing ne tikai iespējams izvēlēties braukšanas režīmu, to šodien piedāvā arī lēnīgākās mašīnās, bet arī pašrocīgi izmainīt centrālā diferenciāļa bloķēšanas pakāpi ar trim automātiskiem un sešiem manuāliem režīmiem. Ja šajā mirklī jūs pajautājāt, kam tas vajadzīgs, piedodiet, esmu izniekojis jūsu laiku. Subaru Impreza STI Racing nav domāts jums. Tā ir automašīna markas entuziastiem, kuri tagad atalgoti par uzticību ar bezmaksas apkopēm pie dīlera triju gadu garumā. Bet uz praktiskā latvieša jautājumu, vai tad nevar iztikt ar krietni lētāku un nedaudz lēnāku Impreza WRX, ļaušu atbildēt rallija pilotam un Subaru pazinējam Aldim Pīlēnam: «Var. Bet tad tu neesi klubiņā.»#

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena, Ls

Subaru Impreza STI Racing 26 500

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?