Naktī no sestdienas uz svētdienu notika viena no traģiskākajām pēdējo gadu vilcienu sadursmēm Vācijā, kad Saksijas-Anhaltes federālajā zemē, kas atrodas bijušās Austrumvācijas teritorijā, saskrējās pasažieru un preču vilciens. Bojā gāja 10 cilvēku, bet 23 guva ievainojumus. Tas notika ceļa posmā, kurā atrodas tikai vienas sliedes abiem braukšanas virzieniem. Vilcienu vadītāji biezās miglas dēļ, iespējams, laikus nepamanīja pretimnākošo vilcienu. Tie saskrējās ar tādu spēku, ka pasažieru vilciens noskrēja no sliedēm un apgāzās.
Izmeklēšana par to, kāpēc abi vilcieni vienlaikus atradās vienvirziena ceļa posmā, vēl turpinās. Sākotnējā izmeklēšana liecina, ka avārijā vainojams preču vilciena mašīnists, kas ignorējis sarkano apstāšanās signālu. Vīrietis tiek turēts aizdomās par cilvēku nāves izraisīšanu nolaidības dēļ.
Lai gan ir noteikts, ka ceļiem jābūt aprīkotiem ar drošības mehānismiem, kas apstādina vilcienu, ja tas turpina ceļu, degot sarkanajai gaismai, «Vācijas austrumu daļā tie joprojām nav uzstādīti,» dzelzceļnieku arodbiedrības Pro Bahn pārstāvja Karla Petera Naumana teikto citējis Thelocal.de. Ja šie mehānismi būtu ieviesti visā valstī, no avārijas varētu izvairīties.
Nacionālās dzelzceļa kompānijas Deutsche Bahn pārstāvji apstiprinājuši, ka posmā, kurā notika avārijā, šīs bremzēšanas sistēmas neesot. Tomēr tā esot obligāta prasība vien tajos ceļa posmos, kuros braukšanas ātrums pārsniedzot 100 kilometru stundā, raksta Spiegel.
«Drošībai ir jābūt prioritātei. Tā nenāk par brīvu,» norādījis K. P. Naumans, mudinot Vācijas Federālo dzelzceļa pārvaldi, kas atbild par dzelzceļa drošības sistēmu, noteikt stingrāku uzraudzību. Kā norādīts pašas Federālās dzelzceļa pārvaldes uzdevumos, tā piemēro nepieciešamos papildu drošības pasākumus, ja izmeklēšanā atklājušās kādas konkrētas nepilnības. Kā Thelocal.de uzsvēris K. P. Naumans, visā valstī nekavējoties jāuzstāda automātiskās bremzēšanas sistēmas. Varbūt šis traģiskais gadījums, kas prasīja desmit cilvēku dzīvības, likšot sakārtot drošības mehānismus valsts austrumdaļā tādā pašā līmenī kā valsts rietumos.